در گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهور سوریه تأکید شد

رئیسی: مخالف دخالت خارجی در سوریه هستیم


گروه سیاسی/ امیدواری برای حرکت در مسیر وحدت، محور اصلی پیام‌های جداگانه رئیس جمهور کشورمان به سران کشورهای اسلامی بود که به مناسبت عید سعید قربان ارسال شد. در کنار این پیام، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی دو گفت‌و‌گوی عیدانه نیز با سران کشورهای مسلمان داشت؛ سوریه و پاکستان. رئیس جمهور در تماس تلفنی با بشاراسد، بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت تأکید کرد و در پاسخ به تماس تلفنی نخست‌وزیر پاکستان نیز برگزاری منظم کمیسیون مشترک دو کشور را راهی برای اجرای توافقات و هموارکردن مسیر مناسبات برشمرد. 
تبریک عید سعید قربان به سران کشورهای اسلامی
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیام تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به سران کشورهای اسلامی، آورده است: عید قربان خالصانه‌ترین مظهر عبادت، نماد ایثار و تسلیم در پیشگاه الهی و روز سربلندی حضرت ابراهیم(ع) در امتحان الهی، قبولی طاعت و برگزیده شدن او به عنوان امام و الگوی مؤمنین است. رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که به یمن و برکت این عید فرخنده، دل‌های مؤمنین در سایه تعالیم حیات‌بخش دین مبین اسلام و آموزه‌های گران سنگ پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی(ص) به یکدیگر نزدیک‌تر شده و همه مسلمانان جهان به شایستگی در مسیر وحدت، همدلی و همبستگی گام بردارند تا شاهد عزت و سربلندی روزافزون ملت اسلامی در تمامی عرصه‌های بین‌المللی باشیم.
مکالمه تلفنی عیدانه رؤسای جمهور ایران و سوریه
آیت‌الله رئیسی شامگاه شنبه نیز در تماس تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به دولت و ملت دوست و برادر سوریه، ابراز امیدواری کرد خداوند به برکت این عید سعید، رحمت و نعمات خود را بر ملت‌های مسلمان و بویژه ملت‌های مقاوم ایران و سوریه نازل کند. رئیس جمهور ضمن اشاره به لزوم اجرایی شدن توافقات سابق میان دو کشور، سفر چندی قبل رئیس جمهور سوریه به تهران را موفق توصیف و تأکید کرد: در این سفر توافقات خوبی حاصل شد که اجرای آنها باید به شکل جدی دنبال شود. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت و بویژه سوریه تداوم خواهد داشت، اظهارکرد: ایران حامی استقرار صلح و ثبات و مخالف هر گونه مداخله خارجی در سوریه است.
دشمنان مقاومت روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند
بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به رئیس جمهور، دولت و ملت ایران، از آیت‌الله رئیسی درخواست کرد که صمیمانه‌ترین تبریکات و تهنیات وی را به امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برساند. رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه دشمنان ما نه سال به سال، که روز به روز در برابر محور مقاومت ضعیف‌تر می‌شوند، گفت: ایران و سوریه در یک سنگر واحد قرار دارند و امیدوارم عید سال آینده را در حالی جشن بگیریم که ملت‌های ایران و سوریه شاهد موفقیت‌های روزافزون داخلی و خارجی باشند.
 ایران محدودیتی برای روابط با پاکستان ندارد
آیت‌الله رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان نیز با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به دولت و ملت دوست و برادر این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی برای روابط خود با پاکستان قائل است. رئیس جمهور با بیان اینکه سطح فعلی روابط تهران-اسلام‌آباد متناسب با ظرفیت‌های متنوع دو کشور نیست، افزود: آماده گسترش روابط و افزایش تبادلات و همکاری‌های دو کشور بویژه در عرصه‌های انرژی و کشاورزی هستیم. آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مانع و محدودیتی برای گسترش روابط با پاکستان ندارد، اظهارکرد: برگزاری منظم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی مسیر ارتقای سطح روابط دو کشور را هموار خواهد کرد. رئیس جمهور با ابراز خشنودی از امکان پذیرایی کشورمان از زائران پاکستانی بارگاه مقدس امام هشتم(ع)‌ تصریح کرد: ایران بهترین دوست کشورهای همسایه در شرایط مختلف است.
قدردانی از کمک‌های ایران به پاکستان
نخست‌وزیر پاکستان نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به رئیس جمهور، دولت و ملت ایران و نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی، از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای خاموش کردن آتش‌سوزی در بخشی از جنگل‌های این کشور و نیز پذیرایی مطلوب از زائران پاکستانی حرم امام رضا(ع) از سوی کشورمان قدردانی کرد.«شهباز شریف» با بیان اینکه روابط پاکستان و ایران فراتر از روابط همسایگی، قرن‌ها به عنوان روابطی برادرانه تداوم داشته و هر دو کشور از یک کیش و دین و جزو یک خانواده هستند، گفت: از توجه و تلاش ایران برای گسترش روابط با کشورهای همسایه از جمله پاکستان سپاسگزاری می‌کنم. وی با تأکید بر لزوم برگزاری هرچه سریع‌تر نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزود: پاکستان علاقه‌مند به گسترش انواع روابط تجاری و اقتصادی و نیز همکاری در زمینه انرژی با ایران است. نخست‌وزیر پاکستان تأکید کرد: خواهان بازگشت صلح و ثبات به افغانستان و بهبود وضعیت زندگی مردم این کشور و نیز فراهم شدن زمینه بازگشت آوارگان افغانستانی به کشور خودشان هستیم.
سفر زیارتی رئیس جمهور به قم
آیت‌الله رئیسی، شامگاه شنبه 18 تیرماه و در آستانه عید سعید قربان، باهدف زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به قم سفر کرد. به گزارش ایرنا، رئیس جمهور در این سفر از پیش اعلام نشده، پس از زیارت حرم حضرت معصومه(س) برای ادای نماز و به‌جا آوردن آداب مسجد جمکران، در این مسجد مقدس نیز حضور یافت. آیت‌الله رئیسی روز گذشته نیز در نماز عید سعید قربان در تهران که به امامت حجت‌الاسلام علی‌اکبری اقامه شد، حضور یافت.

بــــرش
پیام‌های متقابل نارندرا مودی و رئیسی به مناسبت عید قربان
​​​​​​​
رئیس جمهوری اسلامی و نخست‌وزیر هند، در پیام‌های متقابلی به مناسبت عید سعید قربان، این عید را به دولت‌ها و ملت‌های یکدیگر تبریک گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌‌الله رئیسی در پاسخ به پیام تبریک نخست‌وزیر هند به مناسبت عید سعید قربان، متقابلا این عید بزرگ را به دولت و مردم هند، بویژه جمعیت ۲۰۰ میلیون نفری مسلمانان این کشور تبریک گفت و برای مردم هند، صلح و دوستی و برای منطقه امنیت، رفاه و توسعه آرزو کرد. رئیس جمهور ضمن تشکر از پیام تبریک نخست‌وزیر هند، بر اهمیت حفظ ویژگی تاریخی هند به عنوان سرزمین احترام به ادیان و جماعات معنویت‌گرا تأکید کرد. «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند در پیام تبریک خود، عید سعید قربان را به آیت‌الله رئیسی تبریک گفت و برای ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، صلح، دوستی و موفقیت آرزو کرد. نخست‌وزیر هند گرامیداشت این عید از سوی ۲۰۰ میلیون مسلمان هندی را نمادی از صلح و دوستی بین ادیان مختلف در هند دانسته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7953/2/619454/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها