دیگه چه خبر؟


گازدهی به زنجیره جدید IR6 با اطلاع آژانس

 خبر اول اینکه، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر افزایش میزان غنی‌سازی اورانیوم در ایران گفت: گازدهی به یک زنجیره جدید از ماشین‌های سانتریفیوژ IR6 حداقل دو هفته پیش به آژانس اطلاع داده شده بود و پیش‌تر آژانس در این خصوص اطلاع‌رسانی کرد که بلافاصله، رسانه‌های بین‌المللی نیز با هدف پیگیری اهداف خاص، آن را با بزرگنمایی منعکس کردند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما او ادامه داد: اقدام دیروز ایران در برداشت محصول ۲۰ درصد از این زنجیره بخش فنی پایانی این اقدام اعلام شده قبلی بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌تر اطلاع‌رسانی کرده و اخیراً هم راستی آزمایی شده است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: این اقدام سازمان انرژی اتمی در اجرای تکالیف قانونی سازمان در راه‌اندازی و گازدهی هزار دستگاه (۶ زنجیره) از ماشین سانتریفیوژ IR6 صورت گرفته است.

تاج‌زاده بازداشت شد

 خبر دیگر اینکه، مصطفی تاج‌زاده عصر جمعه به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شد. دیگر اتهام تاج‌زاده نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی بوده است که به این ترتیب حکم بازداشت وی از سوی مقام قضایی صادر شده است. معاون امنیتی وزیر کشور دولت اصلاحات از محکومان امنیتی فتنه ۸۸ بوده و سابقه 7 سال حبس امنیتی به جرم اقدام علیه امنیت ملی را در کارنامه دارد. وی پیشتر نیز در غائله کوی دانشگاه از جمله مسئولان ارشد دولت سید محمد خاتمی بود که به اغتشاشات خیابانی دامن می‌زد؛ چنانکه در خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی آمده، وزارت اطلاعات دولت اصلاحات در سال 78 نیز نسبت به اقدامات او ابراز ناراحتی کرده بود. وی در سال‌های اخیر و پس از آزادی از زندان نیز در برخی از مواضع سیاسی با ضدانقلاب همگرایی داشته و به صورت تمام وقت در شبکه‌های اجتماعی اقدام به بازنشر آراء خود می‌کرد.

لاف در غریبی لاپید

 دست آخر اینکه، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی، ظهر دیروز در جلسه کابینه این رژیم به نسخه‌پیچی علیه ایران پرداخت. به گزارش فارس، بنابر گزارش شبکه «الجزیره»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این جلسه گفت: «تحریم‌های اقتصادی علیه ایران باید بازگردد.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: «اسرائیل آزادی کامل اقدام دیپلماتیک و عملیاتی خود را در مبارزه با برنامه هسته‌ای ایران حفظ می‌کند.» یائیر لاپید در بخش دیگری از سخنانش به سفر بایدن به منطقه اشاره کرد و افزود: «اسرائیل دست خود را به سوی کشورهای منطقه دراز می‌کند و از آنها می‌خواهد تا با ما روابط برقرار کنند.»
این مقام صهیونیست پیش از سفر اخیرش به فرانسه نیز در ارتباط با مخالفت تل‌آویو با توافق هسته‌ای ایران گفت: «ما یک موضع متحد را به جامعه بین‌المللی عرضه خواهیم کرد. بخش زیادی از این سفر به توافق هسته‌ای ایران اختصاص دارد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7953/5/619459/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها