اخبار


مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:
۱۶۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی، پرداخت می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: حدود۱۶۰هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به این سازمان، تأدیه می‌شود و در کنار این، شرکت‌هایی واگذار می‌شود که نرخ بازدهی سرمایه و نرخ خروجی‌شان قابل قبول است.
میرهاشم موسوی، در برنامه تلویزیونی صف اول شبکه خبر بیان کرد: با تعامل خوبی که این دولت داشت و پیگیری‌هایی که انجام شد، سهام شرکت‌های خوبی در قالب تأدیه بدهی واگذار شد و برای سال‌جاری هم ۹۰ هزار میلیارد تومان در بودجه پیش‌بینی شده که جلسات مقدماتی آن برگزار شده است. این اتفاق در دولت تقریباً بی‌سابقه بوده است. سرجمع همین دو سال با تأدیه ۹۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده در بودجه سال‌جاری، بالای ۱۵۰ تا ۱۶۰هزار میلیارد تومان از بدهی دولت، تأدیه می‌شود و در کنار این شرکت‌هایی واگذار می‌شود که نرخ بازدهی سرمایه و نرخ خروجی‌شان قابل قبول است.
به گفته وی، در حال حاضر حدود ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند و ما در سازمان تأمین اجتماعی افتخار داریم که ۵۳ درصد کل جامعه را تحت پوشش داریم. در سال گذشته از محل پیش‌بینی قانون بودجه حدود ۷۶ هزار میلیارد تومان از بدهی بیمه‌ای انباشته دولت‌ها را از طریق واگذاری سهام تأدیه و پرداخت شد.
نکته بسیار مهم این بود که بعضی از دولت‌های قبلی، عمدتاً شرکت‌هایی را به ازای مطالبات به تأمین اجتماعی داده بودند که این شرکت‌ها زیان‌ده بودند که نه تنها مشکلی را از سازمان حل نمی‌کرد بلکه باری جدید برای آن ایجاد می‌کرد.
موسوی درمورد دلایل و ریشه‌های ناپایداری منابع و مشکل کسری نقدینگی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: ناپایداری منابع، ماحصل بعضی از سیاست‌های غلط و رویه‌های نادرست در گذشته است. در طول سال‌های فعالیت سازمان تأمین اجتماعی، باید متناسب با تحولات اجتماعی و اقتصادی، مقررات و رویه‌ها بازنگری می‌شد که این بازنگری و اصلاح، در زمان خودش اتفاق نیفتاده است. به‌عنوان مثال اکنون بیش از ۵۰ درصد بازنشسته‌های تحت پوشش صندوق، بازنشسته‌های پیش از موعد هستند. متناسب با افزایش سن متوسط امید به زندگی که از ۵۵ سال در قبل از انقلاب به ۷۵ سال و بیش از ۷۵ سال در حال حاضر رسیده، باید اصلاحات فنی و پارامتریک متناسب با این شرایط اتفاق می‌افتاد که در این زمینه غفلت شده است و ضریب پشتیبانی که به صورت استاندارد باید حدود شش یا شش‌و نیم نفر بیمه‌پرداز به ازای یک مستمری‌بگیر باشد، الان به حدود چهار و دو دهم به یک رسیده است.
موسوی حفظ و ارتقای ارزش دارایی‌ها به‌عنوان یک سرمایه بین‌نسلی را از راهبردهای اصلی سازمان تأمین اجتماعی دانست که در سیاست‌های ابلاغی نیز مورد توجه قرار گرفته است و افزود: در گذشته ورود غیرحرفه‌ای و غیرتخصصی و بعضاً رانتی در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان، نرخ بازدهی دارایی‌های ما را پایین آورده بود.


معاون روابط کار وزارت کار:
رعایت آیین‌نامه جدید ایمنی از سوی بازرسان کار الزامی است

معاون روابط کار وزارت کار از بازرسان کار خواست تا در بازرسی از کارگاه‌ها، از مفاد آیین‌نامه جدید برای نظارت بر ایمنی کار و پیشگیری از حوادث در فضای بسته استفاده کنند.
علی حسین رعیتی فرد با تأکید بر رعایت نکات ایمنی در محیط‌های کاری از بازرسان کار خواسته تا در بازرسی از کارگاه‌ها، از مفاد آیین‌نامه جدید تدوینی برای نظارت بر ایمنی کار و پیشگیری از حوادث در فضای بسته استفاده کنند.
حسین رعیتی فرد با اشاره به نقش مهم شورای عالی حفاظت فنی در تهیه و تدوین مقررات حوزه ایمنی و حفاظت فنی در سطح کارگاه‌های کشور می‌گوید: انتظار داریم  تدوین آیین‌نامه‌های حوزه ایمنی کار در کاهش حوادث شغلی مؤثر واقع شود و کارفرمایان، مسئولان همه  واحدهای موضوع ماده ۸۵ قانون کار و پیمانکاران با رعایت مفاد این آیین‌نامه، شرایط محیط کار در فضای بسته را ایمن کنند تا کارگران پرتلاش کشور در شرایط مناسب و ایمن مشغول به کار شوند و با پیشگیری از حوادث شغلی، صیانت از نیروی کار را شاهد باشیم. معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی در عین حال اهمیت تدوین آیین‌نامه ایمنی کار در فضای بسته و خطرات عمده کار در این محیط‌های کاری را مورد اشاره قرار داده و می‌گوید: با تصویب این آیین‌نامه، کارفرمایان، پیمانکاران و مسئولان واحدهای مربوطه دارای یک نقشه راه ایمن بوده و مطابق مفاد آیین نامه، ملزم به ارتقای ایمنی در کارگاه‌های تحت مسئولیت خود خواهند بود.
به گفته رعیتی‌فرد، علاوه‌بر بهره‌مندی بازرسان کار از مفاد آیین نامه مذکور در بازرسی‌های مربوطه، اجرای آیین نامه در پیشگیری از حوادث ناشی از کار نقش مؤثری دارد.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:
۴۰ دستگاه کشوری و لشکری برای مهارت‌آموزی نیروهای مسلح و سربازان بسیج شده‌اند

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: از میان ۱۹ گروه مخاطب مهارت‌آموزی، یکی از مهم‌ترین آنها نیروهای مسلح و بویژه سربازان هستند.
به گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی‌نیا در اولین جشنواره سرباز ماهر، کارآمدی و اشتغال، با اشاره به ۱۹ گروه مخاطب مهارت‌آموزی در این سازمان خاطرنشان ساخت: یکی از مهم‌ترین این گروه‌ها نیروهای مسلح و بویژه «سربازان» هستند که دوره‌های مختلف مهارت‌آموزی برای آنها برگزار می‌شود.
وی، ارائه آموزش‌های مهارتی را وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور  برشمرد و گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی بخصوص به جوانان یک عبادت بزرگ محسوب می‌شود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مهارت‌آموزی و توانمندی نسل جوان و بویژه سربازان تأکید دارند، ما نیز همه توان خود را برای تحقق این امر مهم به کار گرفته‌ایم.
وی با بیان اینکه ۴۰ دستگاه کشوری و لشکری برای مهارت‌آموزی نیروهای مسلح و سربازان بسیج شده‌اند، یادآور شد: ۱۲۰ هزار نفر در سال گذشته تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند و در سه‌ماهه نخست سال‌ جاری نیز ۳۷ هزار نفر از افراد زیرمجموعه نیروهای مسلح در هفت هزار و ۳۰۰ کارگاه مهارت‌آموزی و با وجود تفاهمنامه‌ای که از قبل بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دستگاه‌های اجرایی به امضا رسیده است، آموزش‌های مهارتی مختلف را فراگرفته‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7958/13/620045/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها