خبر در خبر


ایرنا - علی دارابی، معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک، از آمادگی معاونت میراث‌فرهنگی برای تشکیل پرونده ثبت جهانی و دعوت از کارشناسان یونسکو برای بازدید و مشاهده میدانی این اثر کم‌نظیر تاریخی خبر داد و گفت: ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد مطالبه عموم مردم و از تأکیدهای ویژه رئیس‌جمهور است.

ایرنا- امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۳۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به بخش میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اختصاص یافت که اکنون ۹۹درصد اعتبارات منجر به قرارداد برای اجرای طرح‌ها شد. این اعتبار در زمینه‌های مختلف مانند مرمت بناهای تاریخی، انجام مطالعات و اجرای طرح‌های زیرساختی هزینه می‌شود.

ایسنا- سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌‌‌زیست از نامه دیوان محاسبات مبنی بر غیرقانونی بودن اقدام شهرداری کنارک در سنگریزی و خاکریزی در حریم ۶۰ متری دریای عمان، منطقه کنارک، استحصال اراضی ساحلی و احداث دیوار ساحلی خبر داد و گفت: از دستگاه قضایی می‌خواهیم که جلوی این پروژه را بگیرد. متأسفانه این عملیات با وجود شکایت اداره کل محیط‌‌زیست سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

ایسنا- باربد صفایی مهرو، کارشناس ارشد تنوع زیستی با  اشاره به روز جهانی مارها (۱۶ جولای) با بیان اینکه نزدیک به ۸۵ گونه متفاوت مار در ایران شناخته شده است، گفت: گرمایش زمین ناشی از تغییر اقلیمی، کشتار و برداشت بی‌رویه از زهر مارها تأثیرات مخربی بر جمعیت آنها می‌گذارد.

مهر- نیما نیازمند، مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران گفت: شاید در تمامی ابعاد مدیریت شهری پایتخت در کشور جایگاه ممتازی داشته باشد ولی نمره قابل قبولی در حوزه مهم احیای بافت تاریخی نخواهد گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7958/17/620053/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها