سفر غیر منتظره وزیر دفاع روسیه به دونباس


گروه جهان/ سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در سفری از پیش اعلام نشده، وارد دونباس شد. او در این سفر با تأکید بر امنیت شهرهای این منطقه که مسکو اعلام کرده، برای امنیت مردم آن وارد این جنگ شده، دستور جلوگیری از حملات اوکراین علیه این مناطق را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای با تأیید خبر این سفر اعلام کرد، شویگو در این سفر دستور تقویت گروه‌های نظامی یوگ (واحد نظامی جنوب) و مرکز را صادر کرد. 
با تقویت این واحدها، نیروهای رزمی روسیه خواهند توانست مانع حملات گسترده موشکی کی یف علیه شهرهای دونباس و سایر مناطق شرق اوکراین شوند. 
بر اساس بیانیه‌ای که توسط وزارت دفاع روسیه منتشر شده است، شویگو پیش از صدور این دستور از گروه نظامی یوگ و همچنین گروه نظامی مرکز که در عملیات ویژه روسیه در اوکراین نقشی اساسی ایفا می‌کنند، بازدید کرد و در جریان آن به گزارش سرگئی سوروویکین، فرمانده گروه نظامی یوگ و الکساندر لاپین، فرمانده گروه نظامی مرکز گوش داد.
شویگو در حالی دستور تقویت واحدهای نظامی یوگ و مرکز را به منظور جلوگیری از حملات موشکی اوکراین صادر کرده که چند روز قبل ارتش اوکراین اقدام به موشک باران شهر نوایا کاخوفکا از شهرهای خرسون کرد که ارتش روسیه بر آن استیلا دارد.
این حمله موشکی باعث کشته شدن 3 نفر و زخمی شدن 38 نفر شد. گفته می‌شود این حملات توسط یکی از سامانه‌های موشکی امریکا که به اوکراین تحویل داده شده، صورت گرفته است. 
بنابر آمار ارتش روسیه، تاکنون 249 غیر نظامی در بمباران‌های اوکراین علیه مردم دونباس جان خود را از دست داده‌اند.
سفر شویگو به دونباس در حالی انجام شده است که هرچند ارتش روسیه موفق به در اختیار گرفتن کنترل لوهانسک شده است، اما نبردها برای تسلط بر دونتسک، دیگر منطقه دونباس همچنان ادامه دارد. 
بر اساس گزارش‌هایی که ارتش روسیه پیشتر منتشر کرده است، بر اثر بمباران‌های ارتش اوکراین علیه دونباس، زیر ساخت‌های غیر نظامی این منطقه تخریب شده و بازسازی آنها نیازمند صرف زمان و هزینه بالایی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7958/4/620088/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها