دیگه چه خبر؟


اعتراف نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی
توان ضربه به ایران را نداریم

   خبر اول اینکه، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم توانایی و امکانات نظامی لازم را برای هدف قرار دادن سایت‌های هسته‌ای ایران ندارد. به گزارش ایسنا به نقل از العربی الجدید، ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل توانایی پایان دادن به تهدیدات هسته‌ای ایران با حمله نظامی را ندارد و مسئولان اسرائیلی که تهدید به گزینه نظامی علیه ایران می‌کنند هم بخوبی می‌دانند که این کار عملی نیست. اولمرت تأکید کرد: علیرغم تمام تهدیدات، اسرائیل قدرت نظامی کافی برای مقابله با ایران را ندارد؛ این امر غیرعملی است و همه از جمله امریکایی‌ها و ایرانی‌ها این مسأله را می‌دانند. 

ایران بدون سلاح هسته‌ای هم بازدارندگی کافی دارد

   خبر دیگر اینکه، «دنیل آر. دیپِتریس» کارشناس مسائل دفاعی در یادداشتی در نشریه  «نیوزویک» نوشت، ایران نیازی به تولید سلاح هسته‌ای ندارد ،زیرا اکنون از قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار است. در این یادداشت آمده است، جمله «همه گزینه‌ها روی میز است» معنای بخصوصی دارد و منظور این است که اقدام نظامی یکی از احتمالات است. این جمله را رؤسای جمهور امریکا از زمان «جورج دبلیو بوش» تا به حال در قبال ایران تکرار کرده‌اند. به گزارش فارس دیپتریس متذکر می‌شود: «می‌دانیم که ایران حمله نظامی امریکا را تلافی می‌کند، زیرا پیش‌تر  این کار را کرده است، زمانی که در پاسخ به کشته شدن فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران، ده‌ها موشک بالستیک به دو  پایگاه میزبان نیروهای امریکایی در عراق اصابت کردند. اگر ایران در پی از دست دادن یک فرد چنین پاسخی می‌دهد، تصور کنید در قبال نابود شدن برنامه غنی‌سازی هسته‌ای خود چه پاسخی خواهد داد.» این کارشناس امریکایی همچنین خاطرنشان کرد: «به لطف گروه‌های غیردولتی مانند حزب‌الله در لبنان، حوثی‌ها در یمن، شبه‌نظامیان شیعه در عراق و سوریه و گروه‌های فلسطینی، دشمنان ایران در خاورمیانه همین حالا نیز به قدر کفایت از حمله به قلمرو ایران بازداشته شده‌اند.» 

یک مقام ارتش امریکا ادعای سالیوان را تکذیب کرد

  دست آخر اینکه،  یک مقام ارتش امریکا در ادامه ادعاها درباره قصد ایران برای ارسال پهپاد به روسیه گفته که هنوز نشانه‌هایی از وجود سلاح‌های ایران در میان نیروهای ارتش روسیه در جنگ اوکراین دیده نمی‌شود. به گزارش فارس، اظهارات این مقام امنیتی امریکا که نخواست نامش فاش شود، در حالی مطرح شده که «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی دولت امریکا در ادعایی جدید گفته که روسیه خواستار دریافت «صدها» پهپاد از جمله پهپادهای مسلح برای استفاده در جنگ اوکراین، از ایران شده است.
او همچنین در تکرار ادعاهای خود در گفت وگو با «سی ان ان» افزوده است:«طی یک ماه گذشته یک هیأت روسی در ماه گذشته حداقل دو بار از یک پایگاه هوایی در مرکز ایران بازدید کرده است تا پهپادهای دارای قابلیت حمل سلاح را بررسی کند».اما حسین امیرعبداللهیان این ادعای سالیوان را رد کرده و گفته است که ایران به هیچ یک از دو طرف درگیر کمک نمی‌کند و افزود: ما همکاری‌های مختلفی را با روسیه از جمله در بخش دفاعی داریم، اما به هیچ‌ یک از طرف‌های درگیر در این جنگ کمک نمی‌کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7958/5/620093/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها