آخرین اخبار کرونایی کشور

بستری‌های کرونایی افزایش یافت


مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافته است. بنا بر این اعلام در هفته سوم تیرماه موارد بستری به ۱۴۷۱ مورد رسیده که این رقم در هفته قبل از آن ۵۹۱ مورد ثبت شده است. همچنین موارد مثبت شناسایی شده سرپایی از ۳۲۶۰ مورد در هفته دوم به ۹۳۴۹ مورد در هفته سوم تیرماه و فوتی‌ها نیز در کل کشور از ۱۸ نفر در هفته دوم به ۴۰ نفر در هفته سوم تیرماه افزایش یافته است. براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور که از ۲۴ تیر اعمال می‌شود،تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۴ به ۱۵ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۴ به ۳۵ شهر افزایش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۴۲ به ۲۰۸ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۸۸ به ۱۹۰ شهر رسید.
همچنین مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و ۲۷۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۳۲ نفر از آنها بستری شدند. در حال حاضر ۴۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. این در حالی است که تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۳ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۶۴ هزار و ۴۷۷ نفر دوز دوم و ۲۸ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۴۲۴ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۱ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۹۹۴ دوز رسید.
تأکید استاندار تهران بر رعایت حداکثری پروتکل‌ها در پی افزایش آمارهای کرونا
با توجه به رشد آمار کرونا و ورود به پیک هفتم کرونا، محسن منصوری استاندار تهران در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر در همه شاخص‌ها شاهد رشد نسبی هستیم. به شکلی که تعداد مبتلایان، بستری‌ها و مرگ‌ومیر افزایش پیدا کرده و در برخی مناطق آمار مرگ‌ومیر دو رقمی شد. البته نمی‌شود گفت که در حال ورود به بحران هستیم، اما نگرانی و دغدغه وجود دارد که باید نسبت به کنترل این بیماری اقدام کنیم. با توجه به سفرهایی که در ایام تابستان داشتیم و همچنین سفر زیارتی اربعین در آینده نزدیک با نگاه به تجربه گذشته علاقه‌مند هستیم این بیماری را به گونه‌ای مدیریت کنیم که به این سفر و اربعین آسیبی وارد نشود و ثباتی که در کشور ایجاد شده استمرار پیدا کند و بیماری کنترل شود و ان‌شاءالله مرگ‌ومیر به صفر برسد.
منصوری ادامه داد: در این جلسه چند تصمیم مهم داشتیم که نخستین تصمیم این بود که هر فردی به هر دلیلی علائم بالینی یا نشانه‌هایی از سرماخوردگی دارد، خودمراقبتی و قرنطینه را در دستور کار قرار دهد و وارد فضای جامعه نشود. در حال حاضر جهشی در این ویروس داشته‌ایم که براساس گزارشی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی داده‌اند میزان فراگیری و گسترش این ویروس افزایش چشمگیری داشته به شکلی که هر فرد می‌تواند ۱۶ تا ۱۸ نفر را مبتلا کند، لذا اگر کسی علائم دارد باید مراقبت کند.
استاندار تهران تأکید کرد: موضوع دیگر تزریق دوز یادآور واکسن بود، با توجه به گپ دوماهه‌ای که در تزریق واکسن اتفاق افتاد و علت آن نیز ساده‌انگاری و کمتر شدن ترس از بیماری بود، باعث شد افراد کمتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند لذا در این جلسه تأکید شد با استفاده از همه ظرفیت‌ها، ترغیب مردم به تزریق یادآور اتفاق بیفتد.
وی تأکید کرد: تأکید نهایی نیز بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی بود، در هفته‌های اخیر استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور و استان تهران به حداقل رسیده چرا که تصور مردم این است بیماری کرونا ریشه‌کن شده به شکلی که در اماکن عمومی همچون بازارها و حمل و نقل عمومی مترو استفاده از ماسک کاهش پیدا کرده است؛ لذا از شهروندان درخواست می‌کنیم نسبت به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام کنند.
در پایتخت نیز روند ابتلا به کرونا افزایشی است به طوری‌که علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: طبق بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد سیر مبتلایان به اُمیکرون در تهران افزایشی است و تا یک ماه آینده این سیر صعودی خواهد بود. در این شرایط همه مراکز واکسیناسیون در تهران و شهرستان‌ها تقویت شدند و از مردم می‌خواهیم نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.
زالی گفت: به دلیل اینکه سهم تست‌های کرونا نه تنها در تهران بلکه سایر شهرها کم شده، ممکن است با کاهش کاذب بیماری مواجه شویم بنابراین بهترین مدل توجه به علائم است و هر کسی با بدن درد و گلودرد به مراکز درمانی مراجعه کند، برای ما عنوان کرونا دارد. به گفته زالی، ما باید قبل از استقرار کامل بیماری، واکسیناسیون را به صورت کامل انجام دهیم و ممکن است روزهای آینده برای ما بسیار مهم باشد؛ باید در این روزها که هنوز ویروس به طور کامل در جامعه چرخش نداشته از این فرصت طلایی برای انجام واکسیناسیون دوز یادآور استفاده کنیم و اگر کسی دو دوز واکسن تزریق کرده است برای دوز سوم و اگر فردی سه دوز واکسن تزریق کرده برای دریافت دوز چهارم واکسن اقدام کند.
وی درباره آبله میمون اظهار داشت: هیچ موردی از آبله میمون در کشور نداشتیم اما در ترکیه، افغانستان و ریاض این بیماری گزارش شده و باید آماده باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7958/22/620104/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها