احسان اصولی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با «ایران»:

تا آخر هفته تکلیف اسکوچیچ مشخص می‌شود


محمدمحمدی سدهی/ حدود 4 ماه تا آغاز جام جهانی قطر باقی‌مانده و در این شرایط هفته گذشته کمیته فنی فدراسیون فوتبال صلاحیت دراگان اسکوچیچ را برای هدایت تیم ملی رد کرد. پس از جلسه کمیته فنی، هیأت رئیسه جلسه‌ای با اسکوچیچ برگزار کرد اما اعضا تصمیمی در خصوص برکناری یا ادامه همکاری با او نگرفتند. اسکوچیچ هم بعد از این جلسه، ایران را ترک کرد و البته در اردوی پیش فصل تیم پوشکاش مجارستان در اتریش حاضر شد و با شهاب زاهدی مهاجم ایرانی این تیم دیدار کرد. همین موضوع باعث شد شایعاتی به وجود بیاید مبنی بر اینکه اسکوچیچ با چراغ سبز هیأت رئیسه برای ابقا روی نیمکت تیم ملی مواجه شده است.
احسان اصولی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص این موضوع به خبرنگار «ایران» گفت: «بعد از رد صلاحیت اسکوچیچ توسط کمیته فنی فدراسیون، اعضای هیأت رئیسه جلسه‌ای تشکیل دادند که 6 ساعت طول کشید و هیچ نتیجه‌ای نداشت. البته این را باید بگویم که اسکوچیچ هنوز سرمربی تیم ملی است و حضور او در اردوی تیم پوشکاش موضوع عجیبی نیست.» او در پاسخ به این سؤال که تکلیف سرمربی تیم ملی چه زمانی مشخص خواهد شد، افزود: «قرار است تا آخر هفته جاری تکلیف اسکوچیچ مشخص شود و قطعاً هیأت رئیسه تصمیمات خوبی در خصوص تیم ملی خواهد گرفت؛ تصمیماتی که به سود فوتبال است و می‌تواند برای حضور تیم ملی در جام جهانی قطر مؤثر باشد. اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال پیش از این هم در مواقع اضطراری نشان داده‌اند که می‌توانند بهترین تصمیمات را برای فوتبال بگیرند. اولویت اصلی اعضای هیأت رئیسه، تیم ملی است و فرد یا افراد اهمیت چندانی برای اعضا ندارند. چند روز پیش مصاحبه‌ای از زبان من در خبرگزاری‌ها منتشر شد با این مضمون که چون پول ما را مجلس و دولت می‌دهد باید مربی ما ایرانی باشد. بنده چنین صحبتی نداشتم و این مصاحبه را تکذیب می‌کنم. در هر حال این گمانه زنی‌ها در خصوص اسکوچیچ یا هر مسأله دیگر تأثیری در تصمیمات هیأت رئیسه ندارد.» این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: «متأسفانه برخی رسانه‌ها حرف‌های غیرواقعی می‌زنند و براساس برداشت خودشان به موضوعات می‌پردازند. نکته‌ای که وجود دارد این است که بخش زیادی از فضای رسانه‌ای به ضرر اسکوچیچ است و اگر ضعف و اختلافی وجود دارد باید به نوع دیگری به آن پرداخته شود چرا که مردم این موضوعات را می‌بینند و نگران تیم ملی شان می‌شوند. درخواست من از رسانه‌ها، تمامی مسئولان و مردم کشورمان این است که با همدلی و با کمک همدیگر بتوانیم از این فضا عبور کنیم و برای تیم ملی بهترین تصمیم را بگیریم.» اصولی بیان کرد: «باید همه ما براساس مسئولیتی که داریم، به تیم ملی کمک کنیم. تیم ملی پیش از این هم شرایط حساسی داشت و به خوبی توانست مسیر سخت را طی کند. تمام تلاش مان این است که تیم ملی برای جام جهانی به بهترین نحو ممکن آماده شود و نتیجه‌ای در خور شأن نام ایران کسب کند. درخواست من این است که رسانه‌ها فضا را به سمت گمانه‌زنی‌های غیرموثق نبرند. خیلی شفاف می‌گویم که برای گرفتن تصمیمی به این مهمی زوایای مختلف قضیه بررسی خواهد شد که ما داریم این کار را انجام می‌دهیم. همان‌طور که گفتم اسکوچیچ درحال حاضر سرمربی تیم ملی است و نمی‌توان گفت که او از تیم ملی رفتنی است چرا که هنوز هیچ چیز قطعی نیست.»


برش
حمایت مادی و معنوی وزارت ورزش از تیم ملی
​​​​​​​اصولی که سخنگوی فدراسیون فوتبال نیز هست در خصوص صحبت‌های وزیر ورزش که دیروز تأکید کرد بلاتکلیفی تیم ملی باید برطرف شود، گفت: «وزارت ورزش هم به نوع خود مسئول است و شخص وزیر ورزش و دولت محترم نگاه حمایتی از تیم ملی دارند و این برای تیم ملی فوتبال‌مان مهمترین موضوع است. وزارت ورزش پس از صعود تیم ملی به جام جهانی به خوبی از تیم ملی حمایت کرد. این حمایت‌ها هم مالی بوده و هم معنوی. همین جا باید بگویم که برخلاف برخی شایعات، وزارت ورزش هیچ دخالتی در خصوص مسائل فنی نمی‌کند و در این خصوص ما مسئول هستیم و عواقب هر تصمیمی که گرفته شود را می‌پذیریم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7958/20/620112/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها