اخبــــار


با حضور رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه
اجلاس آستانه سه‌شنبه در تهران برگزار می‌شود

«هفتمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه» با حضور رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه عصر سه‌شنبه در تهران برگزار خواهد شد. 
اولین اجلاس «سران کشورهای ضامن روند آستانه»، به دنبال برگزاری نشست‌های مقدماتی که با حضور طرف‌های درگیر و نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه، به منظور برقراری آتش‌بس و یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه در آستانه قزاقستان برگزار شده بود، اول آذر سال 1396 با حضور رؤسای جمهور این سه کشور در سوچی روسیه تشکیل شد.
اردوغان فردا وارد ایران می‌شود
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به دعوت رسمی آیت‌الله رئیسی و در رأس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورش عصر دوشنبه وارد تهران خواهد شد. مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور ترکیه صبح سه‌شنبه و در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد برگزار می‌شود. دیدار و گفت‌و‌گو با دکتر رئیسی، برگزاری هفتمین نشست شورای عالی همکاری‌ ایران و ترکیه و برگزاری نشست مطبوعاتی از برنامه‌های دیدار رسمی اردوغان از کشورمان خواهد بود.

انتصاب حمید پاداش به سمت معاون هماهنگی معاون اول رئیس جمهور

معاون اول رئیس جمهور با صدور حکمی حمید پاداش را به عنوان معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی خود منصوب کرد. 
به گزارش ایرنا، محمد مخبر در این حکم تأکید کرد: شایسته است ضمن هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی ذیربط در چهارچوب شرح وظایف مصوب آن معاونت، پیگیری و نظارت لازم را به عمل آورید.پاداش عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است که مدرک دکترای خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه تهران اخذ کرده است. پیش از این محمدهادی زاهدی وفا عهده‌دار این مسئولیت بود که ۲۴ خردادماه از سوی رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شد.


حجت‌الاسلام خطیب:
راهبرد کلان وزارت اطلاعات خشکاندن ریشه فساد است

حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب در همایش مدیران امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد وزارت اطلاعات گفت: دولت مردمی و انقلابی تمام هم و غم خود را گذاشته که با اقدامات مؤثر اقتصادی، رضایت مردم و منافع ملی را تأمین کند و اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به همین منظور در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، خطیب با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری تأکید کرد: باید یک نگاه تحول‌گرایانه و اقدامات جهشی در دستور کار قرار گیرد و راهبرد کلان وزارت اطلاعات خشکاندن ریشه فساد است و این حرکت نیازمند اقدامات انقلابی، جهادی و شجاعانه است که مبارزه هوشمندانه با گلوگاه‌های فساد از تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مردمی دولت انقلابی است که در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. وزیر اطلاعات با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات در زمینه کنترل بازار ارز گفت: اقدامات وزارت اطلاعات در کنترل بازار ارز رضایت مسئولان کشوری را به همراه داشته و بر استمرار این اقدامات تأکید کرد.

پایان دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) با تقدیر از برگزیدگان

دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) با برگزاری آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد. آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر برمهانی معاون سیمای رسانه ملی، دکتر مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و دکتر سپهر خلجی مدیر روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.
در پایان از برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مطبوعات و خبرگزاری‌ها، رسانه‌های صوتی و تصویری، رسانه‌های مجازی، عکس و گرافیگ و پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی تقدیر شد.

گفت‌وگوی باقری و معاون وزیر خارجه چین درباره مذاکرات
​​​​​​​
معاونان وزرای امورخارجه چین و ایران درباره مسائل هسته‌ای و برجام با یکدیگر گفت‌وگو کردند. 
به گزارش ایرنا، لیمینگ شن، دیپلمات چینی در سفارت این کشور در تهران در توئیتر خود نوشت: ما ژائوسو معاون وزیر امورخارجه چین در مکالمه تلفنی با علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان درباره مسائل هسته‌ای ایران به طور عمیق تبادل نظر کردند. 
وزیر امورخارجه کشورمان همواره تأکید کرده است که ایران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار مصمم است برخلاف برخی ادعاهای رسانه‌ای طرف امریکایی ما هیچ‌گونه مطالبه زیاده‌خواهانه‌ای نداریم، هیچ‌گونه مطالبه فرابرجامی مورد ادعای امریکا را نداریم.

سفر فرمانده نیروی دریایی عمان به تهران
سفیر ایران در عمان خبر داد که فرمانده نیروی دریایی عمان امروز به تهران سفر کرد. 
علی نجفی در این‌باره به ایرنا گفت: دریابان ستاد سیف بن ناصر الرحبی فرمانده نیروی دریایی عمان برای انجام دیداری رسمی صبح شنبه عازم تهران شد. وی قرار است با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو داشته باشد. تحولات و تعاملات در منطقه طی یک‌سال گذشته و دوران تصدی دولت سیزدهم، شاهد افزایش چشمگیری بوده است که ایران یک پای ثابت آن بوده است. این سیاست فراتر از تعاملات تهران با پایتخت‌های منطقه‌ای بوده و در نگاهی جامع‌تر، همگرایی و همکاری همه کشورهای منطقه را دنبال می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7958/2/620115/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها