روز گذشته در صحن علنی مجلس مصوب شد

تعیین شرایط اساسنامه تشکل‌های صنفی


گروه سیاسی/ در کنار صحن علنی روز گذشته، کمیسیون‌های مجلس امروز نیز تشکیل خواهند شد تا علاوه‌ بر بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف، میزبان وزرای کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش باشند. محمد باقر قالیباف نیز در نشست روز گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکری نسبت به شروع موج جدید کرونا گفت: موج هفتم کرونا آغاز شده و ستاد کرونا هم این موضوع را اعلام کرده است، لذا از همه همکاران می‌خواهم که پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک را رعایت کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به همکاران خود بیان داشت: افرادی که نوبت چهار واکسن آنها فرا رسیده هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و مجموعه بهداشت مجلس هم این موضوع را پیگیری کند تا تسهیلات تزریق واکسن فراهم شود.
اعلام وصول 4 سؤال از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
همچنین عضو هیأت رئیسه مجلس از اعلام وصول چهار سؤال ملی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صحن مجلس خبر داد. به گزارش ایرنا، محمد رشیدی در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را قرائت کرد که بر اساس آن سؤال ملی محمود عباس‌زاده مشکینی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص استفاده از مدیران بخش خصوصی در مصادیق مدیریت دولتی و بلاتکلیفی دانشجویان متقاضی انتقال به داخل کشور و سؤال ملی محمدصالح جوکار و تعدادی از نمایندگان از وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در خصوص عدم توجه این وزارتخانه نسبت به انجام تعهدات مشترک با خیرین در ساخت و تجهیز مراکز درمانی اعلام وصول شد. همچنین سؤال ملی فتح‌الله توسلی و تعدادی از نمایندگان از وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در خصوص عدم توجه وزارت بهداشت به وضعیت بهداشتی و تأمین کادر مورد نیاز در مراکز درمانی شهرستان‌ها و روستاها و سؤال ملی مهدی عسگری و تعدادی از نمایندگان از وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در خصوص نحوه مدیریت شیوع ویروس کرونا و ابهامات در زمینه واکسیناسیون اجباری و عوارض آن هم اعلام وصول شد. عضو هیأت رئیسه مجلس در قرائت موارد اعلام وصولی خاطرنشان کرد: سؤال ملی احمد راستینه هفشجانی و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان در خصوص عدم تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و لایحه اصلاح بند (هـ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اعلام وصول شد.
تعیین شرایط اساسنامه تشکل‌های صنفی- تخصصی
نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی- تخصصی نیز با ماده ۴ این طرح با ۱۵۷ رأی موافقت کردند. بر اساس ماده ۴ این طرح، اساسنامه‌ تشکل‌های صنفی باید شرایطی همچون نام کامل تشکل و عنوان اختصاری، ساختار و ارکان به همراه شرح وظایف، نحوه تأمین منابع مالی و نحوه عضوگیری و شرایط کلی عضویت را دارا باشند. نمایندگان همچنین وزارت نیرو را مکلف کردند تا کنتورهای برق را هوشمندسازی کند و منابع آن را نیز از محل افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف و اصلاح تعرفه برق صنایع تأمین نماید. لایحه اصلاح نحوه محاسبه حقوق ورودی کالاهای وارداتی نیز به‌صورت عادی اعلام وصول شد.
نمره قابل قبول برنامه‌های تحولی وزارت صمت
روز گذشته همچنین مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه نشست هم اندیشی برگزیدگان روز صنعت و معدن با وزیر صمت در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌های تحولی وزارت صمت روی کاغذ بسیار خوب بوده و از نظر تئوریک بخش زیادی از آن قابل قبول است.وی افزود: در عمل برخی از این برنامه‌ها با چالش‌هایی مواجه شده، اما برآیند آن قابل قبول است.
طاهری همچنین در خصوص تفکیک وزارتخانه‌های بازرگانی از صنعت و معدن، اظهار داشت: موضوع تفکیک مخالفان و موافقانی جدی دارد و طرفداران تولید مخالف آن و آنانی که به‌دنبال ثبات قیمت‌ها و بازار هستند، موافق تفکیک هستند. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7958/2/620118/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها