اخبار


شروع طوفانی وفایی در انتخابی مسترز اروپا

حسین وفایی اسنوکرباز حرفه‌ای ایران، با آغاز طوفانی در انتخابی، جواز حضور در مسترز اروپا 2022 را گرفت. او در اولین بازی مقابل ان ئی، حریف هنگ‌کنگی با ثبت امتیاز بریک 147 و نتیجه ۵ - ۱ به پیروزی رسید و جواز مسابقات مسترز اروپا را به دست آورد. اتفاقی که برای اولین بار در مسابقه رسمی برای اسنوکرباز ایرانی رقم خورد و اولین ۱۴۷ بریک تاریخ ایران در تور جهانی اسنوکر به نام وفایی ثبت شد. صفحه رسمی تور اسنوکر در پیامی به حسین وفایی بابت ۱۴۷ امتیاز تبریک گفت و نوشت: «تبریک به وفایی که توانست مقابل ئی اولین ۱۴۷ رسمی خود را به ثبت برساند. این دومین ۱۴۷ امتیازی بوده که در دو روز گذشته به دست آمده است. پیش از این در روز اول مسابقات ژانگ آندا توانست بریک ۱۴۷ را ثبت کند.»

حذف رهبری و فتوحی از قهرمانی جهان مصر

دو ملی‌پوش شمشیربازی سابر ایران از مسابقات قهرمانی جهان مصر حذف شدند. علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری در مرحله یک سی و دوم جدول اصلی مسابقات شمشیربازی سابر قهرمانی جهان با رقبا دوئل کردند که فتوحی و رهبری با باخت مقابل حریفان حذف شدند. علی پاکدامن به مرحله یک شانزدهم صعود کرد و دوباره به شمشیرباز قزاقستانی خورد که در قهرمانی آسیا به آن باخته بود. محمد رهبری و محمد فتوحی به ترتیب با رنکینگ 26 و ۵۶ جهان به ترتیب مقابل حریفان مصری و امریکایی باختند. علی پاکدامن با رنکینگ ۱۲ جهان ۱۵ – 11 اسکار فرناندز بلانکوی اسپانیا را برد و به جدول 32 تایی رفت.

غیبت قایقرانان در مسابقات جهانی

ملی‌پوشان آب‌های آرام و پاراکانو به خاطر شرط عجیب میزبان حضور در مسابقات جهانی کانادا را از دست دادند. شرط کانادا برای حضور شرکت‌کنندگان تزریق 2 دوز واکسن آسترازنکا بود که گویا فقط یکی از قایقرانان کشورمان  امکان حضور در این مسابقات را داشت، بر این اساس فدراسیون که باید از طریق سفارت کانادا در ترکیه ویزای قایقرانان را پیگیری می‌‌کرد، به خاطر این شرط اقدام به گرفتن ویزا نکرد.

استخدام مربی خارجی برای تیم‌ ملی زنان وزنه برداری

سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در بازدید از اردوی تیم‌ملی زنان قول استخدام مربی خارجی را به ملی‌پوشان داد. او گفت: «ما در وزنه‌برداری بانوان دنبال ساختن تک‌ستاره‌ها و دستیابی به تک‌مدال‌ها نیستیم. ما تیم یکدست و پرقدرت در وزنه‌برداری بانوان را می‌خواهیم و می‌دانیم که با این ظرفیت و پتانسیل، تا المپیک پاریس اتفاقات خوبی برای وزنه‌برداری بانوان رقم  خواهد خورد. قطعاً دو، سه سال باید خوب سرمایه‌گذاری کنیم تا به انتظارات‌مان برسیم. ما برای استخدام مربی رزومه‌دار خوب خارجی برای تیم زنان مکاتبه کرده‌ایم، البته می‌خواهیم از ظرفیت و توانایی مربیان تراز اول ایرانی هم نهایت استفاده را ببریم. قرار است لیگ وزنه‌برداری زنان بزرگسال هم راه‌اندازی شود.» 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7959/21/620153/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها