هنرمندان در فضای مجازی


عیدانه
علیرضا قربانی، خواننده موسیقی ایرانی یکی از هنرمندانی است که فرارسیدن عید غدیر را به مسلمانان جهان تبریک گفته است. عبدالرضا مدرس‌زاده، شاعر و نویسنده هم یکی از اشعار خود را که به مناسبت عیدغدیر سروده با خوانندگان به اشتراک گذاشته. محمد کاظم کاظمی، شاعر افغانستانی مقیم ایران و از دبیران علمی سابق جشنواره شعر فجر نیز به این مناسبت دست به انتشار چندین پست زده که یکی از آنها درباره کتاب «لیلةالقدر» نوشته نعمت میرزاده است. اسماعیلی امینی، استاد دانشگاه و شاعر با تبریک این عید به عموم مسلمانان، بخشی از مثنوی معنوی مولانا را بازنشر کرده است.

چهره‌ها
بهزاد عبدی، خواننده و آهنگساز تصویری از نمایش موزیکال «دیو و دلبر» به نویسندگی و کارگردانی ماهان حیدری را استوری کرده که خود آهنگسازی آن را بر عهده داشته است. این نمایش که از خرداد ماه در تالار وحدت روی صحنه رفته، با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده و از همین بابت نیز اجرای آن تا ششم مرداد ماه تمدید شده است. علاقه‌مندان هر روز، ساعت 18 فرصت تماشای این کار را دارند.

حجت قاسم‌زاده اصل، فیلمنامه‌نویس و کارگردان بخشی از تیزر فیلم سینمایی «روز ششم» را منتشر کرده و یکی از دیالوگ‌های آن را با دنبال‌کنندگان صفحه خود به اشتراک گذاشته: «کار سخت یه مرد اینه که بفهمه تو جای درست ایستاده یا نه؟» روز ششم فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حجت قاسم‌زاده اصل است. داستان این فیلم درباره یک زندانی به نام احمد است که تنها پنج روز برای کشف جواب چند معما فرصت دارد تا بتواند زنده بماند! بخشی از اتفاق‌ها در گذشته رخ داده که بدون روشن شدن آنها برای مشکل‌های امروز جوابی پیدا نخواهد کرد. احمد اگر موفق نشود روز ششم کشته می‌شود.

سالار عقیلی، خواننده موسیقی سنتی هم اجرای جدید خود را اطلاع‌رسانی کرده. بر‌اساس استوری عقیلی، علاقه‌مندان سی‌ام تیر ماه جاری به میزبانی ارگ تاریخی گوگد گلپایگان می‌توانند شاهد اجرای این خواننده باشند.

کیومرث مرادی، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر دست به انتشار نخستین عکس‌ها از نمایش«مانش» زده است. مانش، تئاتر تحسین شده مخاطبان، منتقدان و هنرمندان است که در هفته نخست اجرا با استقبال زیادی از سوی علاقه‌مندان روبه‌رو شده است. مرادی خود کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد. اجرای مانش از اواسط تیرماه در پردیس تئاتر شهرزاد شروع شده که سام درخشانی، مهدی حسینی‌نیا و نازنین کریمی بازیگران آن هستند.

سیروان خسروی خواننده موسیقی پاپ یکی از پست‌های اخیر خود را مجدد استوری کرده که در آن تصاویری از سفرش به انزلی دیده می‌شود. در این تصاویر او به عکاسی از طبیعت مشغول است. او در ادامه قطعه «دیوونگی» را هم بازنشر کرده، مطلبی که یک‌سال قبل در چنین تاریخی آن را منتشر کرده بود. این قطعه به آلبوم مونولوگ اختصاص دارد که اسفند 1398 ساخته شده بود اما 26 تیرماه سال 1400 در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

دیگه چه خبر...
«مردن در آب مطهر» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی است که به تازگی موفق به کسب عنوان بهترین ساخته سینمایی در پنجمین دوره برپایی فستیوال مالزی شده است. این ساخته برادران محمودی در جشنواره فیلم مالزی که پنجمین دوره آن از 19 تیرماه آغاز شده بود تندیس بهترین فیلم را دریافت کرده. این خبری است که نوید محمودی در صفحه خود بازنشر کرده است.«مردن در آب مطهر» فیلم برگزیده جشنواره فجر، قصه چند جوان مهاجر افغان است که قصد رفتن به اروپا را دارند.

مؤسسه فرهنگی و هنری انجمن شعر شهرستان ادب تصاویر و البته گزارشی از تازه‌ترین جلسه چهارشنبه‌های شعر شهرستان ادب را منتشر کرده، این جلسه مربوط به تاریخ 22 تیر ماه هست که گزارش آن را می‌توانید در سایت این مرکز فرهنگی و هنری بخوانید. این انجمن هم با انتشار ویدیوی کوتاهی عید غدیر را به عموم مردم تبریک گفته است.

صفحه فروشگاه کتاب الکترونیک و صوتی فیدیبو پیشنهادی برای علاقه‌مندان نمایشنامه خوانی منتشر کرده، در این پست از علاقه‌مندان برای مطالعه چند نمایشنامه خواندنی دعوت شده است. البته این دعوت با درنظر گرفتن تخفیفی 50درصدی هم همراه شده که جزئیات بیشتر آن را می‌توانید با مراجعه به صفحه فیدیبو بخوانید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7959/24/620160/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها