اوج‌گیری مصرف برق در گرمای 51 درجه

رکورد تاریخی مصرف برق خوزستان شکسته شد


زهره افشار
خبرنگار

​​​​​​​ گرما باز هم در خوزستان به اوج خود رسید و دیروز دما در پنج شهر اهواز، آبادان، بستان، سوسنگرد و هویزه به بالای 51 درجه رسید و انتظار می‌رود امروز نیز گرمای سوزان در خوزستان ماندگار باشد.
«محمد سبزه زاری» مدیرکل هواشناسی خوزستان به «ایران» گفت: احتمال دارد امروز دما در برخی مناطق میانی استان از 52 درجه سانتیگراد نیز گذر کند.
وی افزود: روز یکشنبه دما در آبادان به 50.2 و اهواز به 48.9 درجه سانتیگراد رسیده بود و روز گذشته دما در 5 شهر به حدود 51 درجه رسید.
وی تصریح کرد: در روزهای باقی مانده هفته به‌دلیل افزایش شرجی هوا کماکان هوای گرم میهمان خوزستان خواهد بود.
پیش‌بینی دمای بالای 51 درجه در خوزستان در کنار نگرانی از افزایش مصرف برق هر چند امروز همه اداره‌های خوزستان را به تعطیلی کشاند، اما مصرف برق خوزستان در روز یکشنبه به قدری بالا رفته بود که رکورد تاریخی مصرف برق این استان شکسته شد.
«محمود دشت‌بزرگ» مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به ایرنا گفت: پیک مصرف برق شبکه تحت نظارت این شرکت روز یکشنبه ۲۶ تیر ماه به رکورد تاریخی هشت هزارو ۶۲۷ مگاوات در دمای ۵۱ درجه سانتیگراد رسید که بیشترین میزان مصرف شبکه برق منطقه‌ای خوزستان تاکنون بوده است.
پیش از این، رکورد مصرف مربوط به ۱۱ مرداد سال ۱۳۹۹ با میزان مصرف هشت هزار و ۵۱۸ مگاوات بود که در دمای ۵۰ درجه رخ داد.
وی تصریح کرد: افزایش دما و ماندگاری آن در چند روز گذشته و پیش‌بینی این افزایش دما برای روزهای پیش‌رو باعث افزایش مصرف شده و شبکه برق استان را پربار کرده است.
دشت‌بزرگ با درخواست از مشترکان بخش خانگی برای رعایت الگوی مصرف، تأکید کرد: بیش از ۸۰ درصد میزان مصرف برق در تابستان در بخش خانگی بوده که مربوط به استفاده از بار سرمایشی و استفاده از وسایل خنک‌کننده است.
وی خاطرنشان کرد: کلید پایداری شبکه برق در دست مشترکان بخش خانگی است و شهروندان با تنظیم دمای کولر و از مدار خارج کردن کولرهای اضافی در اوج پیک، می‌توانند پایداری شبکه را تضمین کنند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه با افزایش دما مصرف برق نیز به‌صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: مشترکان با تعامل و همکاری با صنعت برق و کاهش مصرف کمک کنند پرباری شبکه در گرمای طاقت‌فرسا باعث ایجاد حادثه در شبکه و خاموشی‌ ناخواسته نشود.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تأمین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را برعهده دارد.
در همین حال به دستور استاندار خوزستان و به منظور مدیریت بهینه مصرف، پایداری شبکه برق‌رسانی و سلامت شهروندان، اداره‌های سراسر استان خوزستان امروز سه‌شنبه ۲۸ تیر ماه جاری تعطیل است.
تعطیلی امروز شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس ۱۱۵، آتش‌نشانی‌ها، بیمارستان‌ها و بخش های عملیاتی دارای نوبت کاری، تولیدی و ارائه دهنده خدمات شهری شهرداری‌ها نمی‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7959/16/620166/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها