اخبـــــار


انتقاد وزیربهداشت از بی‌توجهی در استفاده 
از ماسک در وسایل نقلیه عمومی

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از کمتر شدن جدیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: مردم به زدن ماسک مخصوصاً در محیط‌های بسته و وسایل حمل و نقل عمومی و هواپیما بی‌توجه شده‌اند. بهرام عین‌اللهی با اشاره به بی‌توجهی نسبی ایجاد شده نسبت به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که در اماکن عمومی نسبت به زدن ماسک کوتاهی می‌شود. این موضوع به طور خاص در هواپیماها مشاهده می‌شود که بسیار خطرناک‌تر است. فضای هواپیما بسته است، ویروس براحتی جابه‌جا می‌شود و از محیط هواپیما نیز خارج نمی‌شود.وی ادامه داد: استفاده از ماسک مصوبه ماست و باید درهواپیماها رعایت شود. البته مردم به علت گذر زمان و خسته شدن از برخی محدودیت‌ها کمی به پروتکل‌ها بی‌توجه شده‌اند و این مورد در برخی پروازها مشاهده می‌شود.وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی درباره پروتکل‌های بهداشتی در زمینه پرکردن لاین صندلی‌ها در هواپیما گفت: فعلاً مصوبه‌ای در این باره وجود ندارد و تنها چیزی که باید رعایت شود و اجرای آن نیز کار سختی نیست زدن ماسک است.

تأکید مجدد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
تزریق واکسن تاریخ مصرف گذشته آسترازنکا صحت ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره شایعاتی مبنی بر تزریق برخی واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته، گفت: هیچ‌کس حق ندارد واکسن تاریخ مصرف گذشته به مردم تزریق کند. واکسن‌ها دارای کد یو‌آی‌دی هستند که تاریخ آن مشخص است و هیچ تغییری داده نمی‌شود.
دکتر بهرام عین‌اللهی افزود: سازمان غذا و دارو نه تنها بر واکسن بلکه بر همه داروها نظارت دارد و‌ جای هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نیست.
همچنین روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شایعه استفاده از واکسن آسترازنکای تاریخ مصرف گذشته صحت ندارد و در هیچ‌یک از مراکز واکسیناسیون از هیچ واکسن تاریخ مصرف گذشته‌ای استفاده و تزریق نشده است.پدرام پاک‌آیین در این‌باره گفت: تاریخ انقضای آخرین محموله واکسن آسترازنکا که وارد کشور شده، بر‌اساس مجوز کارخانه تولید‌کننده واکسن که آن‌هم بر مبنای مطالعات پایداری صورت گرفته، از ابتدای تولید شش ماه بعد از زمان تولید تعیین شده بود که برابر با ۱۷جولای ۲۰۲۲ مصادف با یکشنبه ۲۶تیر بود. وی تصریح کرد: مستندات کامل مربوط به هر واکسن خارجی باید پس از تولید توسط شرکت تولید‌کننده برای کشور مصرف‌کننده ارسال شود. در خصوص محموله اخیر آسترازنکا هم این مستندات به طور کامل توسط سازمان غذا و دارو وصول، بررسی و تأیید شد.وی تأکید کرد: بدون تأیید مستندات واکسن خارجی در سازمان غذا و دارو هیچ واکسنی نمی‌تواند وارد کشور شود.
وی  خاطر نشان کرد: امکان استفاده از واکسن تاریخ مصرف گذشته در مراکز واکسیناسیون عملاً منتفی است چراکه همه واکسن‌ها باید با کد uid اختصاصی در سامانه الکترونیک سلامت ثبت شوند و اگر تاریخ انقضای واکسن فرا رسیده و یا از تاریخی که در سامانه تی‌تک برای ویال واکسن درج شده حتی یک روز گذشته باشد، سامانه اجازه ثبت واکسن را نمی‌دهد. پاک‌آیین در پایان تأکید کرد: واکسن‌ها و سایر فرآورده‌های دارویی که مدت اعتبار آنها به اتمام رسیده باشد، بی‌درنگ از سیستم جمع‌آوری می‌شوند.


افزایش 40 درصدی فوتی‌های کرونا در کشور
14 بیمار کرونایی جان باختند

گروه اجتماعی/ بنابر اعلام وزارت بهداشت در 24 ساعت منتهی به روز گذشته، ۵۶۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۷۷۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۶۵ نفر رسید. همچنین ۱۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۵۱۳ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون هفت میلیون و ۶۸ هزار و ۹۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۵۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله باکرونا از افزایش 40 درصدی فوتی های کرونا و دو و نیم برابری بستری ها خبر داد و  درباره وضعیت فعلی کرونا در کشور و احتمال ایجاد محدودیت‌های بیشتر با افزایش بیماری، گفت: باید توجه کرد که آمار ابتلا به کرونا در کشور حدوداً از دو هفته قبل شروع به شدت گرفتن کرد و تعداد شهرهای قرمز، نارنجی و زرد افزایش یافته است. در عین حال در فوتی‌ها هم مقداری افزایش داشتیم. البته باید توجه کرد که این افزایش در فوتی‌ها شاید هنوز اثر موج جدید نباشد یا احتمالاً افزایش در فوتی‌ها را با تأخیر داشته باشیم.عباس شیراوژن با بیان اینکه در حوزه مراجعات سرپایی هم افزایش را شاهدیم، به ایسنا گفت: با این حال امیدواریم با رعایت مردم و واکسیناسیون بتوان شرایط بیماری را کنترل کرد، اما فعلاً در شرایط آغاز و هفته‌های اولیه موج هستیم.شیراوژن درباره وضعیت غربالگری در مرزها نیز گفت: پایگاه‌های بهداشتی در مناطق مرزی فعالیت کرده و نظارت دارند. بویژه اگر اتباع کشورهای دیگر وارد کشور شوند، از آنها تست گرفته شده، کارت واکسیناسیون‌شان کنترل می‌شود و اگر علائم مشکوکی داشته باشند، نسبت به قرنطینه آنها اقدام می‌کنند. این ملاحظه وجود دارد که از نقاط مرزی آسیب‌پذیر نباشیم.


محمد آخوندی:
عملکرد مالی مدیریت پنجم شهری را به مردم گزارش می‌دهیم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه گزارش حسابرسی دوره پنجم مدیریت شهری آماده شده است، گفت: در دوره‌ای که صحبت از شفافیت بود، یکی از مهم ترین مصادیق شفافیت یعنی ارائه گزارش حسابرسی مناطق، سازمان‌ها و واحدهای ستادی شهرداری، انجام نشد و هیچ گزارشی نیز در این زمینه تاکنون به مردم تهران ارائه نشده است.
به گزارش «ایران»؛ محمد آخوندی با اشاره به اینکه بعد از یازده ماه کار فشرده در کمیسیون برنامه و بودجه گزارش حسابرسی مربوط به سال‌های 1396 تا 1399 شهرداری تهران آماده ارائه در صحن شورا است، گفت: براساس بند 30 ماده 80 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، نظارت بر حسن اداره امور مالی شهرداری و همین طور سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های وابسته و نظارت بر حساب درآمد هزینه آنها با انتخاب حسابرس رسمی برعهده شورای شهر گذاشته شده است.
وی تأکید کرد: پس از آغاز به کار شورای ششم متأسفانه متوجه شدیم که این وظیفه قانونی شورای شهر در دوره قبلی اصولاً مورد توجه قرار نگرفته و گزارش‌های حسابرسی چهار ساله مربوط به مدیریت پنجم شهری جمع بندی و آماده نشده و به صحن شورا ارائه نشده است.آخوندی گفت: از امروز گزارش‌های حسابرسی در صحن شورا ارائه خواهد شد. تلاش کردیم به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که در هر جلسه شورا بتوانیم گزارش چهار ساله چند منطقه یا سازمان و شرکت را قرائت کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7959/22/620212/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها