اخبــــار


به‌ مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم انجام شد
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

به‌مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف مجازات دو هزار و دویست و هفتاد و دو نفر (۲۲۷۲) از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که پرونده‌های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد قبول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت. 
آزادی۱۱۰ زندانی در دهه ولایت
همچنین دادستان تهران از آزادی ۱۱۰ نفر از زندانیان نیازمند به مساعدت مالی اعم از جرایم عمد و غیر عمد که در زندان‌های استان تهران بازداشت بودند خبر داد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی گفت: از محل اعتبارات خیران، با همکاری ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان و اوقاف و امور خیریه مبلغ ۳ میلیارد تومان جمع‌آوری شد و ۱۱۰ نفر از جمله ۱۴ نفر خانم و ۲ نفر از مددجویان زیر ۱۸ سال کانون اصلاح و تربیت از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند. صالحی اضافه کرد: با تلاش دادیاران ناظر و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و همچنین مرکز مراقبت بعد از خروج، شکات از بخشی از طلب خود با نیت ارادت به مولای متقیان حضرت علی(ع) گذشت کردند و مابقی بدهی توسط خیران پرداخت شد.


سخنگوی کاخ کرملین خبر داد
حذف دلار در تجارت ایران و روسیه

سخنگوی کرملین در مصاحبه جدید خود از افزایش روابط تجاری با ایران برای کاهش تأثیر تحریم‌ها و همچنین حذف تدریجی دلار از معاملات دو کشور خبر داد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور روسیه به ایران اعلام کرد که مسکو بتدریج دلار امریکا را در تجارت خود با تهران کنار خواهد گذاشت. به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی روسیا ۲۴ گفت: «همه ما می‌دانیم روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور در سال گذشته از چهار میلیارد دلار امریکا هم کمی فراتر رفته است، هرچند شاید حساب کردن میزان تجارت با دلار کاری اشتباه باشد و با گذشت زمان و با توسعه همکاری‌های بانکی، احتمالاً از این کار (تجارت با دلار) فاصله خواهیم گرفت.» پسکوف همچنین در این مصاحبه اعلام کرد که کرملین پروژه‌ای را به تهران تحویل داده و ابراز امیدواری کرد «امیدواریم بزودی با ایران در زمینه همکاری‌های راهبردی همه‌جانبه قرارداد امضا کنیم.» پسکوف اعلام کرد، تجارت بین ایران و روسیه در چند ماه گذشته ۳۱ درصد رشد داشته و تأکید کرد، این روند مثبت ادامه دارد. به گفته او ایران و روسیه فرصت افزایش همکاری برای کاهش تأثیر تحریم‌ها را دارند.

معاون وزیر امور خارجه خبر داد
تأکید ویژه رئیس جمهور بر پیگیری دستاورد سفرهای خارجی

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «کمیسیون مشترک اقتصادی عمان و پاکستان» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد. صفری در این نشست ضمن ابراز خرسندی از به نتیجه رسیدن بسیاری از مصوبات کمیسیون مشترک عمان، بر ادامه برگزاری مستمر و پیگیر کمیسیون‌های مشترک اقتصادی تأکید کرد و آن را عامل رشد و توسعه تجارت خارجی دانست و افزود: رئیس جمهور تأکید ویژه برای برگزاری کمیسیون‌های اقتصادی و پیگیری دستاورد سفرهای خارجی دارد. همچنین جدیت در برگزاری کمیسیون‌های اقتصادی و پیگیری مصوبات آن موجب رشد ۲۲ درصدی صادرات غیرنفتی در سه ماهه اخیر شده و این روند همچنان افزایشی است.
به گزارش ایرنا، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برقراری پرواز مستقیم از عمان به رامسر، برپایی خط کشتیرانی مسافربری و کانتینری به عمان و حل مسائل انرژی را از دستاوردهای مهم کمیسیون مشترک با عمان برشمرد و از حضور هیأت عمانی در ایران در هفته آتی خبر داد. همچنین صفری درخصوص خبر آغاز صادرات سیب ایرانی به پاکستان اشاره و راه تبادل مالی این تجارت را تهاتر با محصولات کشاورزی پاکستانی عنوان کرد. در این نشست همچنین درخصوص اهمیت صدور خدمات مهندسی، مسائل مرزی، گمرکی و کشاورزی در کمیسیون مشترک اقتصادی با عراق نیز مطالبی طرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

بازدید فرمانده نیروی دریایی سپاه از جزایر نازعات

دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در روز عید غدیر، ضمن دیدار با رزمندگان ساکن در مناطق عملیاتی جزایر تنب‌بزرگ، تنب کوچک، ابوموسی و سیری و خانواده‌های مستقر در این جزایر از حضور فعال و مجاهدت‌های مؤثر آنان در این جزایر تقدیر و تشکر کرد. در این بازدید فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین سلام گرم و محبت‌آمیز رهبر معظم انقلاب را به آنان ابلاغ نمود.  به گزارش سپاه نیوز، دریادار تنگسیری در سخنانی در این مراسم تأکید کرد: رزمندگان مستقر در جزایر و خطوط عملیاتی نیروی دریایی سپاه، باید مثل همیشه، آمادگی رزم خود را در بالاترین سطح حفظ و روحیه جهادی، انقلابی و معنوی خود را تقویت کنند تا برای انجام سخت‌ترین مأموریت‌ها همواره آماده باشند. فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر دشمن بی‌عقلی کند و بخواهد فتنه‌ای یا تجاوزی علیه نظام اسلامی انجام دهد، به گونه‌ای عمل می‌کنیم که درس عبرتی سخت برای او و همراهانش باشد و کانون آن توطئه را در مبدأ 
می‌خشکانیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7959/2/620221/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها