با رأی‌گیری نمایندگان در صحن علنی رقم خورد

انتخاب پژمانفر به ریاست کمیسیون اصل 90


گروه سیاسی/ جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با خبر اختصاص ۲۰هزار میلیارد تومانی تسهیلات قرض‌الحسنه به صندوق بیماری‌های خاص و توانمندسازی افراد دارای نیازهای ویژه، از سوی رئیس مجلس آغاز شد. محمدباقر قالیباف با اشاره به فرارسیدن روز بهزیستی و تأمین‌اجتماعی گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱، ۳۵هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای ظرفیت‌سازی اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده شده تا با هدفمند کردن این تسهیلات، شاهد خروج اقشار تحت پوشش از چرخه فقر باشیم. قالیباف افزود: همچنین مجلس شورای اسلامی در بودجه سال‌جاری اعتبار ویژه ۲۰هزار میلیارد تومانی جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج  را در نظر گرفته است و اعتبار ۲هزار میلیارد تومانی جهت پرداخت به بیماران فقیر و معسر، بیماران بستری‌شده، حمایت از بیکاران، زندانیان جرایم غیرعمد و زنان سرپرست خانوار از جمله افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته حضرت امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور و جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است. به گفته قالیباف، اینها برخی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد مجلس ریل‌گذاری لازم را با وضع قوانین برای پشتیبانی حداکثری از نهادهای حمایتی بخصوص در قانون بودجه ۱۴۰۱ به انجام رسانده است.
در این جلسه برخی از مواد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی- تخصصی به تصویب نمایندگان مجلس رسید. همچنین از سوی رئیس مجلس اعلام شد که مصوبه دولت در خصوص قانون رتبه‌بندی معلمان که به تازگی به هیأت تطبیق رسیده در حال رسیدگی است و اگر مغایرتی با قانون داشته باشد، حتماً اعلام می‌شود.
انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90
انتخاب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی هم در دستور کار این جلسه قرار داشت. هیأت رئیسه مجلس حسن شجاعی نماینده مردم ابهر و نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد را برای ریاست کمیسیون اصل نود در اجلاسیه سوم به صحن مجلس معرفی کردند که در نهایت با رأی نمایندگان نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد به‌عنوان رئیس کمیسیون اصل نود در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم انتخاب شد. مطابق اصل 90 قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، این کمیسیون مرجع رسیدگی به شکایات از قوای سه‌گانه بوده و از این حیث دارای جایگاه مهمی در امور نظارتی  است.
خرید ۶ میلیون تن گندم از کشاورزان در قالب خرید تضمینی
با اعلام وزیر جهاد کشاورزی تاکنون ۶میلیون تن گندم از کشاورزان در قالب خرید تضمینی خریداری شده و بزودی این میزان به هفت میلیون تن می‌رسد. هرچند برخی از بانک‌ها در پرداخت مطالبات گندمکاران همکاری لازم را نداشته‌اند اما وزارت جهادکشاورزی تمام تلاش خود را برای پرداخت بموقع پول کشاورزان گندمکار انجام می‌دهد. این خبر، خلاصه نشست روز یکشنبه کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی بود. او در جمع اعضای این کمیسیون اعلام کرد که بر اساس گزارش‌های ارائه شده بخشی از منابع ۲۰هزار میلیارد تومانی اختصاص داده شده برای تأمین نهاده‌های دامی توسط دامداران و مرغداران جذب شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7959/2/620223/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها