دیگه چه خبر؟


روابط ایران-روسیه زیر ذره‌بین رسانه‌های امریکایی

   خبر اول اینکه،  وال استریت ژورنال روز یکشنبه در یادداشتی با اشاره به سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به غرب آسیا  نوشت: «پوتین به‌دنبال تحکیم روابط با ایران به‌عنوان یکی از دشمنان امریکا است. کشوری که همانند روسیه هدف تحریم‌های امریکا قرار گرفته و به یکی از شرکای تجاری و نظامی کلیدی مسکو تبدیل شده است.» به گزارش فارس، این یادداشت با اشاره به اینکه پوتین و رئیسی زمستان سال گذشته در مسکو و سپس ماه گذشته در ترکمنستان دیدار داشته‌اند به نقل از «مارک اِن.کاتز» استاد دانشگاه جورج میسون می‌نویسد: «پوتین تلاش زیادی را به این رابطه اختصاص داده است.» وال استریت ژورنال همچنین به نقل از تجار ایرانی می‌نویسد، یکی از جنبه‌های تقویت روابط ایران و روسیه، دور زدن تحریم‌ها است. این معاملات شامل فروش پوشاک ایرانی به خریداران روس برای جایگزین شدن محصولات غربی و همچنین فروش قطعات یدکی خودرو به خودروسازان روس است. ایجاد کریدورهای صادراتی از روسیه به هند از طریق ایران نیز مورد بحث قرار گرفته است. همچنین یک مقام سیاسی رژیم صهیونیستی نیز به نشریه عبری زبان «اسرائیل هیوم» گفت که اسرائیل به طور کلی نزدیکی میان روسیه و ایران را ترجیح نمی‌دهد.

بازداشت سرکرده باند قاچاق دختران ایرانى به اربیل

  خبر دیگر اینکه، سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، سرکرده بزرگترین باند قاچاق دختران ایرانى به اربیل عراق را دستگیر کردند. به گزارش تسنیم، این فرد زهرا منصوری همدانی با نام مستعار ساره است که دستگیری او از سوی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور با عنوان ظلم جمهوری اسلامی به یکی از اقلیت‌های جنسی مطرح شده بود. ترویج همجنس‌بازی، قمار، کلاهبرداری و قبح‌زدایی از روابط جنسی نامشروع ازجمله اقدامات تبلیغی این فرد در فضای مجازی بوده است. با این حال، نیروهای اطلاعات سپاه با رصد و مراقبت چند ماهه از این سوژه، از طریق این زن به یکی از بزرگترین باندهای قاچاق زنان و دختران ایرانی به اربیل عراق رسیدند. این باند توسط دو نفر به نام‌های علیرضا فرجادی کیا و کتی اداره می‌شد که از طریق همکاری با زهرا منصوری همدانی دختران ایرانی را به اربیل می‌بردند. بنابراین گزارش، این زنان و دختران که تعداد آنها به بیش از هزار نفر می‌رسد، در اربیل عراق فروخته می‌شدند.

ناکامی منافقین در سوءاستفاده از خانواده میرسلیم

  دست آخر اینکه، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، درخصوص ماجرای بازداشت پسرش به اتهام همکاری با منافقین اظهار داشت: مهدى را ظاهراً پس از دو سال مراقبت، در تیرماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن‌ماه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم کردند. این نماینده مجلس گفت: منافقین با شناسایى و سوء استفاده از نقطه ضعف مهدى او را به دام انداخته و سعى کردند از او اطلاعاتی به دست بیاورند که البته چون او فاقد هرگونه اطلاعات طبقه‌بندى شده بوده، موفقیتى جز به دام انداختن او به دست نیاوردند. وی درخصوص مشکلات فرزندش نیز افزود: فرزندم بسیار عاطفى و ساده لوح است؛ این ضعف موجب ناتوانی در تأمین وضعیت معیشتی او شده و منافقین نیز با استفاده از همین موارد توانستند او را جذب کنند و به انحراف بکشانند و مأموران امنیتى نیز گمان کرده بودند که او عنصر اثرگذاری است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7959/5/620232/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها