مربی‌ای که کمیته فنی صلاحیتش را رد کرد، توسط هیأت رئیسه ابقا شد

رفت و برگشت اسکوچیچ پس از 6 روز


گروه ورزشی/ دوشنبه هفته گذشته بود که کمیته فنی فدراسیون فوتبال اعلام کرد دراگان اسکوچیچ فاقد صلاحیت لازم برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی است. پس از آن انواع و اقسام اخبار ضد و نقیض منتشر شد تا شرایط تیم ملی در فاصله حدود 4 ماه تا آغاز جام جهانی قطر نگران کننده‌تر از قبل شود. 
در این میان یکشنبه مسئولان فدراسیون فوتبال با اعضای کمیته فنی جلسه‌ای برای تعیین تکلیف سرمربیگری تیم ملی برگزار کردند و در ادامه احسان اصولی یکی از اعضای هیأت رئیسه و سخنگوی فدراسیون اعلام کرد که اسکوچیچ در سمتش ابقا شده است. در واقع رفت و برگشت اسکوچیچ به نیمکت تیم ملی تنها 6 روز طول کشید!  اصولی درخصوص دلایل ابقای اسکوچیچ و در پاسخ به این سؤال که اگر تیم ملی با او در جام جهانی نتیجه نگیرد، مسئولیتش را هیأت رئیسه قبول می‌‌کند، اظهار کرد: «با توجه به قراردادی که با اسکوچیچ داریم و با توجه به جمیع جهات و ملاحظاتی که در این حوزه هست، بحث سرمربیگری او را همچنان خواهیم داشت. اگر غیر از او کسی دیگر هم باشد بازهم باید هیأت رئیسه مسئولیت ناکامی احتمالی تیم ملی را در جام جهانی قبول کند. اسکوچیچ برای تیم ملی تازه انتخاب نشده بلکه حضور او روی نیمکت تیم ملی، تداوم خواهد داشت.»
 پس از اعلام این تصمیم، فدراسیون فوتبال بیانیه‌ای صادر کرد و در آن نوشت: «با عنایت به موضعگیری‌های مکرر قبلی فدراسیون فوتبال مبنی بر حمایت کامل از کادر فنی تیم ملی و با توجه به نتایج قابل قبول تیم ملی که محصول هم افزایی و تلاش مشترک بازیکنان، کادر فنی، فدراسیون و حمایت‌های مجموعه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بوده، هیأت رئیسه بار دیگر بر حمایت همه جانبه از کادر فنی تیم ملى تأکید کرده و بر این اساس همکاری دو طرف همچنان استمرار خواهد داشت. بدیهی است فدراسیون فوتبال از این پس با هرگونه بی انضباطی، بداخلاقی و ایجاد شکاف و اختلاف در تیم ملی در هر سطحی با قاطعیت و مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهد کرد. علاوه بر این از همه هواداران پرشور فوتبال ایران، اصحاب رسانه، پیشکسوتان و همه کسانى که دل در گرو اعتلای پرچم پرافتخار جمهورى اسلامی ایران دارند تقاضا داریم که در جهت همبستگی و اتحاد بیشتر در تمامى ارکان تیم ملی حداکثر همراهی و همدلى را داشته باشیم.» نکته قابل اشاره اینکه در این بین اخباری مبنی بر دلخوری یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون بابت تصمیم هیأت رئیسه برای ابقای اسکوچیچ منتشر شد. ماجرا مربوط به فیلمی کوتاه است که نشان می‌‌دهد پرویز مظلومی در خلال برگزاری جلسه، با حالت عصبانی از جلسه خارج شده و دقایقی بعد با وساطت بهرام رضاییان یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون به اتاق جلسه برگردانده شده است. از سویی برخی معتقدند ابقای اسکوچیچ به معنای حضور قطعی او در قطر نخواهد بود. چرا که 8 شهریور انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برگزار می‌‌شود و شاید رئیس جدید تصمیم به تغییر در کادر فنی تیم ملی بگیرد.
 
اسکوچیچ: خیال مردم ایران راحت باشد
دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال بعد از تصمیم هیأت رئیسه برای ادامه همکای با تیم ملی گفت: «من برای رسیدن تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ساعت‌ها وقت گذاشتم و با همکارانم تلاش زیادی انجام دادیم تا بتوانیم از شرایط سختی که پیش رویمان قرار داشت، عبور کنیم. طبیعتاً نگاه ما بعد از صعود به جام جهانی همین بوده و خواهد بود. شاید در اردوی گذشته مشکلاتی وجود داشته اما طبیعتاً ما از همه نقطه نظرات استفاده می‌‌کنیم تا بتوانیم با یک تیم ملی خوب راهی جام جهانی شویم.» 
او تأکید کرد: «از امروز تمام توجهم به تیم ملی و آمادگی بازیکنان است چون می‌‌خواهیم با اتحاد، یکدلی و انگیزه برای مسابقات جام جهانی آماده شویم. اردوی ماه سپتامبر برای ما خیلی مهم است و به همین دلیل از همه مردم ایران و همچنین کسانی که دل‌شان برای فوتبال و ورزش کشور می‌‌سوزد، می‌‌خواهم که از تیم ملی حمایت کنند. ما نگاهی به گذشته نداریم، آینده را می‌‌بینیم و در راه سختی که داریم باید تلاش دوچندان داشته باشیم. خیال مردم ایران راحت باشد که تمامی تمرکز کادر فنی و بازیکنان روی حضور پرقدرت در جام جهانی پیش رو خواهد بود.»
 
واکنش رسانه‌های خارجی به ابقای دراگان
در این بین رسانه‌های مختلف به خبر ابقای سرمربی کروات تیم ملی واکنش نشان دادند. در همین رابطه سایت «وردساکر» انگلیس در گزارشی از بازگشت اسکوچیچ تعجب کرد و نوشت: «اسکوچیچ 6 روز پس از اخراج به عنوان سرمربی تیم ملی ایران بازگشت! علی دایی، کاپیتان و ستاره سابق تیم ملی ایران، پیشنهاد مربیگری برای هدایت تیم ملی به جای اسکوچیچ را رد کرد.»
 همچنین نشریه «اکیپ» فرانسه در این زمینه نوشت: «فدراسیون فوتبال ایران بعد از برکناری اسکوچیچ از تصمیمش برگشت و این مربی کروات را به سمتش برگرداند.» اما نشریه «اوجوگو» پرتغال تعبیر متفاوتی از بازگشت اسکوچیچ داشت و نوشت: «دراگان اسکوچیچ با وجود برکناری‌اش توسط فدراسیون فوتبال ایران دوباره قبول کرد تا هدایت تیم ملی ایران را برعهده بگیرد.» نشریه معتبر «اوله» برزیل نیز در گزارشی از این اقدام فدراسیون فوتبال ایران تعجب کرد و نوشت: «دلیل برکناری اسکوچیچ اعتراض بازیکنان تیم ملی ایران بود و به همین خاطر فدراسیون ایران او را برکنار کرد ولی در نهایت از تصمیمش برگشت.» البته رسانه‌های عربی زبان هم به نوبه خود این اقدام فدراسیون فوتبال را بازتاب دادند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7959/20/620248/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها