ایران در ایران


استاندار همدان در آستانه سی امین سفر استانی هیأت دولت مطرح کرد
جذب 10 برابر اعتبارات عمرانی در سفر رئیس‌جمهور به همدان

همدان - استان همدان روز پنجشنبه ۶ مرداد میزبان رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت است، سفری که مردم این دیار از چندی پیش در انتظار انجام آن برای میزبانی شایسته از آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه هستند.
مردم همدان با آیت‌الله رئیسی از دهه ۶۰ به علت حضور و مسئولیت ایشان به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان قرابت و آشنایی دارند و خاطرات بسیار خوبی از این دوران فعالیت در ذهن مردم این استان نقش بسته است. علاقه مردم استان همدان به آیت‌الله رئیسی به نحوی است که ایشان در جریان انتخابات ۱۳۹۶ رأی بیشتری نسبت به رئیس‌جمهور مستقر کسب کردند و در انتخابات ۱۴۰۰ نیز پیروز قاطع انتخابات ریاست جمهوری در استان همدان با کسب حداکثر آرای مأخوذه شدند. اکنون در سی امین سفر دولت سیزدهم امید می‌رود که با حضور میدانی اعضای هیأت دولت، مصوبات و تصمیم‌های کارگشایی برای تعیین تکلیف پروژه‌ها و طرح‌های برزمین مانده و نیمه کاره در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و... گرفته شود.
علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در همین زمینه به ایرنا گفت: ۲۴۷ طرح و پروژه اقتصادی و عمرانی برای ارائه در سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به این استان تهیه و پیشنهاد شده که با تأیید و تصویب این طرح‌ها در جریان سفر، اعتباری معادل بیش از ۱۰ برابر بودجه عمرانی سالانه برای رشد و توسعه استان جذب خواهد شد.
استاندار همدان اظهار داشت: در فرصتی ۶ ماهه برای مطالعه، بررسی و شناخت دقیق مسائل و مشکلات استان همدان، بر مبنای یک بررسی دقیق و مطالعات علمی و کارشناسی، طرح‌های جامع و کاملی را برای طرح در سفر رئیس‌جمهور تهیه، تدوین و پیش‌بینی کردیم.
در این مدت طرح‌های عمرانی و اقتصادی مناسبی در استان همدان شناسایی و به نهاد ریاست جمهوری ارائه شد که این طرح‌ها با حضور کارشناسان بررسی و تک به تک پروژه‌ها مورد بازدید قرار گرفت و در نهایت در جلسه‌ای با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور تمامی طرح‌های پیشنهادی مورد ارزیابی قرار گرفت و پروژه‌هایی با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و طرح‌های اقتصادی مؤثر و مفید برای استان مورد تأیید و توجه قرار گرفت.
قاسمی فرزاد تأکید کرد: بخش قابل توجه از طرح‌های پیشنهادی برای ارائه در سفر رئیس جمهور، طرح‌هایی هستند که سال‌ها بلاتکلیف و نیمه تمام رها شده‌اند و با توجه به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام ادوار گذشته، این مهم به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه طرح‌های در دست اجرا و نیمه تمام استان از جمله سرمایه‌های ملی هستند که باید به نحو مطلوب مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرند، اظهار داشت: طولانی شدن و بلاتکلیف ماندن طرح‌های عمرانی در دست اجرا منجر به یأس و ناامیدی و سرخوردگی مردم شده است و برهمین اساس دولت سیزدهم درصدد تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها با هدف افزایش میزان بهره‌وری و خدمات‌رسانی و همچنین جلب رضایت و اعتماد عمومی مردم است.

کشت برنج اصفهان به یک پنجم سال گذشته کاهش یافت

اصفهان - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: میزان سطح کشت برنج در این استان به‌دلیل کمبود شدید منابع آبی و توصیه‌های ترویجی کشاورزی به یک پنجم سال گذشته رسیده است.
پیمان فیروزنیا افزود: در سال‌های گذشته که منابع آبی منطقه وضعیت بهتری داشت حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع استان زیرکشت برنج می‌رفت اما این رقم اکنون به حدود چهار هزار هکتار می‌رسد.
وی دلیل کاهش سطح زیرکشت فعلی را افت منابع آبی و توصیه‌های ترویجی کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: اکنون به‌دلیل اینکه کشت و برداشت برنج سود زیادی پیدا کرده، برخی کشاورزان ترغیب شده‌اند که در زمین‌های کشاورزی حتی نه‌چندان بزرگ به کشت آن بپردازند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهار داشت: برخی از اراضی کشاورزی نیز از لحاظ ارتفاع پایین‌تر از سطوح دیگر است و از آنجا که کشت برنج مستلزم اجرای روش غرقابی است بنابراین به‌غیراز آن نمی‌توان محصول دیگری را کشت کرد.
وی درباره میزان آب مصرفی در تولید این محصول تصریح کرد: برای کشت برنج در هر هکتار حدود ۱۴ تا ۲۰ هزار مترمکعب آب استفاده می‌شود، البته اینگونه نباید متصور شد که تفاوت مصرف آب در تولید برنج با سایر محصولات بسیار بالاست، برای مثال در استحصال برخی تولیدات بهاره (مانند صیفی‌جات) برای هر هکتار ۱۲ هزار مترمکعب آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قرارگرفتن 96 هزار خانوار گیلانی تحت پوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر

رشت - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان اعلام کرد که تا کنون بیش از ۹۶ هزار خانوار عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایی و  عشایری در استان شده اند.
به گزارش ایرنا ،حسین خیاطی با اعلام این خبر گفت: حدود ۴۱۸ هزار نفر در گیلان جامعه هدف بیمه روستایی، عشایری و کشاورزی هستند که امسال هدفگذاری استان گسترش چتر پوشش بیمه برای ۲۸ هزار نفر(علاوه بر ۹۶ هزار نفر قبل) است.
وی با اشاره به تشکیل قرارگاه کرامت در نیمه‌های خردادماه امسال با هدف جذب یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه افزود: سکونت در روستا، مناطق عشایری و کشاورزان ساکن مناطق شهر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، واریز سالانه حداقل عضویت ۶۰۰ هزار تومان به حساب دولت در بانک کشاورزی از شرایط عضویت در این صندوق است. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گیلان حداکثر مبلغ عضویت در صندوق را یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: دارا بودن حداقل سن ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال برای عضویت در صندوق اجتماعی عشایری و روستایی الزامی است.
خیاطی با اشاره به نحوه واریز پرداخت عضویت اضافه کرد: این واریز وجه عضویت می‌تواند به‌صورت سالانه  یا به‌صورت ۲ قسط ۶ ماهه انجام شود و هم می‌توانند در چهار قسط سه ماهه آن را پرداخت کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گیلان مزایای عضویت پرداخت حقوق بازنشستگی، پرداخت حقوق از کار افتادگی کلی، پرداخت مستمری ناشی از فوت، پرداخت دو برابر سهم بیمه شده توسط دولت و امکان نقل و انتقال سوابق بیمه و پرداخت هزینه کفن و دفن برای فرد بیمه شده فاقد فرزند را از جمله مزایای تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه برشمرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7966/16/621061/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها