انهدام باند بین المللی قاچاق مواد مخدر با هلاکت 6 شرور مسلح


گروه حوادث/ عملیات انهدام یکی از بزرگ‌ترین باندهای اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر با هلاکت 6شرور مسلح بین‌المللی و شهادت یکی از افسران پلیس کرمان پایان یافت.
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان ظهر دیروز با تقدیر از نیروی انتظامی استان کرمان در تشریح این عملیات بزرگ گفت: نیروی انتظامی استان کرمان در حوزه مبارزه با باندهای مواد ‌مخدر و اشرار مسلح، در یک درگیری که دوشنبه شب انجام شد باند بزرگ اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر را متلاشی کرد و در این عملیات 6شرور بین‌المللی به هلاکت رسیده و مقدار زیادی مواد مخدر و سلاح و مهمات کشف شد.
وی با اشاره به اینکه عملیات بسیار افتخارآفرین و موفقیت‌آمیزی رقم خورد، گفت: این عملیات به باندهای قاچاق مواد مخدر استان کرمان، استان‌های همجوار و شرق کشور پیام داد که تحت رصد نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی استان هستند.
سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان در تشریح این عملیات گفت: شامگاه دوشنبه سوم مرداد مأموران تیم گشت پایگاه شهید خواجویی بهرامجرد از توابع کرمان هنگام پایش خودرو‌های عبوری در حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه خودروی سواری و وانت مشکوک شدند و دستور ایست دادند که هر ۲ خودرو با افزایش سرعت از محل متواری شدند و بلافاصله مأموران اقدام به تعقیب آنها کردند. در طی این عملیات با توقیف خودروی وانت، ۶۹۷ کیلو موادمخدر، شامل ۵۰۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و ۱۸۸ کیلو و ۴۱۰ گرم حشیش کشف و یک قاچاقچی دستگیر شد و در ادامه در پی اعزام تیم کمکی از پلیس مرکز استان به محل درگیری، سرنشینان خودروی پژو پارس اشرار که اقدام به تیراندازی به سمت مأموران پلیس می‌کردند، در مواجهه با آتش سنگین مأموران، عرصه را بر خود تنگ دیدند و به سمت محور کرمان ـ بم متواری شدند. در این عملیات ۵ مأمور مجروح شدند و یک مأمور نیز به شهادت رسید.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با توجه به سابقه شرارت و ناامنی این اشرار در منطقه جنوب‌شرق کشور، مأموران جان بر کف پلیس کرمان تمام توان خود را برای دستگیری این اشرار به کار گرفتند و در نهایت در محور کرمان ـ بم (حوالی سه‌راهی راین)، با تعقیب و مراقبت و آتش پرحجم مأموران، ۶ شرور به هلاکت رسیدند.
به گفته سردار ناظری با توجه به سابقه شرارت و ناامنی، گروگانگیری و حمل مسلحانه مواد مخدر اشرار به هلاکت رسیده در منطقه جنوب‌شرق کشور طی این عملیات علاوه بر مواد مخدر کشف شده، ۳ قبضه سلاح کلاش، ۱۷ قبضه خشاب و مقادیر زیادی فشنگ جنگی کشف شد اما ۵ پلیس مجروح و سرهنگ دوم علی برزگرپور به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: آیین تشییع سردار سرتیپ دوم علی برزگر که شامگاه دوشنبه در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید، پنجم مرداد ساعت ۸ صبح از حسینیه ثارالله آغاز و تا گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد یافت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7966/19/621071/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها