اخبار


پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای کاهش فشار بر متقاضیان به دلیل افزایش هزینه‌های ساخت، وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن را داده است. رستم قاسمی گفت: هم‌اکنون تسهیلات نهضت ملی مسکن در تهران، ۴۵۰ میلیون تومان است که ما به شورای پول و اعتبار پیشنهاد داده‌ایم به ۷۰۰ میلیون تومان برسد. وی افزود: برای ۷۵۰ هزار واحد خانه خالی کشور به سازمان مالیاتی قبض مالیاتی داده‌ایم. حدود ۶۰ هزار از ۷۵۰ هزار واحد خانه خالی اعتراض کرده‌اند. هدف از مالیات خانه خالی، درآمد برای دولت نیست بلکه می‌خواهیم عرضه مسکن را زیاد کنیم و اگر مالکان خانه را خالی نگه دارند مالیات می‌پردازند و در صورت عدم پرداخت، جریمه می‌شوند.

۵۵۰ میلیون یورو اعتبار تکمیل خط آهن چابهار-زاهدان

معاون راه و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: علاوه بر ۳۰۰ میلیون یوروی صندوق توسعه ملی، ۲۵۰ میلیون یوروی دیگر برای تکمیل خط‌ آهن چابهار– زاهدان نیاز است. عباس خطیبی درباره آخرین وضعیت راه‌آهن چابهار- زاهدان اظهار داشت: ۱۵۵ کیلومتر از این مسیر شامل قطعه زاهدان به خاش تقریباً به اتمام رسیده و تا دو ماه آینده این محدوده به بهره‌برداری می‌رسد. به گفته خطیبی ۷۴ درصد پروژه پیشرفت زیرسازی داشته و این طرح به‌طور کلی ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار به‌سرعت در حال اجرای این پروژه است. معاون شرکت ساخت و توسعه به تخصیص صد میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی با موافقت رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۸ اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیون یورو از این ۳۰۰ میلیون یورو را دریافت کردیم. امسال قرار بود صد میلیون یوروی باقیمانده را به این پروژه تخصیص بدهند. خطیبی تأکید کرد: با پیگیری‌هایی که وزارت راه و شهرسازی انجام داد، نهایتاً قرار شد ۵۰ میلیون یورو صندوق توسعه ملی به بانک مرکزی برای تبدیل ارز ریال واگذار کند که پرداخت آن با کمی تأخیر مواجه شد اما به‌تدریج در حال واریز به حساب وزارت رفاه است و ما هم آن را تدریجی دریافت می‌کنیم.

۶۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله نازک کاری رسید

بر‌اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، تعداد پروژه‌های نهضت ملی مسکن که در مرحله نازک کاری و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی قرار دارد در ۳۱ استان کشور به رقم حدود ۶۳ هزار واحد رسید. بر‌اساس جدول وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن، جمع کل پروژه‌های شروع شده نهضت ملی مسکن به رقم یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۱۳ واحد رسیده است که از این تعداد ۶۳ هزار و ۸۹۵ واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده و در آستانه افتتاح قرار دارند. آمار درج شده در جدول وضعیت نهضت ملی مسکن گویای آن است که پروژه‌های در مرحله سفت کاری نیز به رقم ۱۴۰ هزار و۸۴ واحد، اسکلت و سقف به رقم ۲۰۰ هزار و ۷۰۸ و همچنین تعداد پروژه‌های در مرحله فونداسیون نیز ۴۳۰ هزار واحد است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7966/11/621094/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها