در طرح کارورزی

بیش از ۱۱ هزار واحد پذیرنده مشمول معافیت بیمه‌ای شده‌اند


تازه‌ترین آمار عملکرد طرح کارورزی از افزایش استقبال فارغ‌التحصیلان و واحدهای اقتصادی از این طرح حکایت دارد، به‌نحوی که تاکنون بیش از ۱۵۳هزار نفر از کارجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌عنوان متقاضی کارورزی واجد شرایط شناخته شده و ثبت‌نام کرده‌‌اند و بیش از ۱۱هزار واحد پذیرنده، مشمول معافیت بیمه‌ای شده‌اند.
طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به استناد ماده (۷۱) قانون برنامه ششم توسعه و به‌عنوان یکی از برنامه‌های مؤثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذیل برنامه سیاست‌های فعال بازار کار در قالب تبصره (۱۸) قوانین بودجه سنواتی تدوین شده است.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان مجری طرح در چند سال گذشته تلاش کرده با اجرای این طرح، بستر لازم را برای مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های شغلی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بـا استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده موجود در واحدهای فعال اقتصادی در بخش‌های خصوصی و تعاونی به وجود آورد.
افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب‌وکار در دانش‌آموختگان، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش‌آموخته به کارگاه و کاهش هزینه به کارگماری نیروی کار برای کارفرما از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.
تازه‌ترین نتایج اجرای طرح کارورزی نشان می‌دهد که تاکنون ۱۵۳هزار و ۱۷۶نفر از داوطلبان واجد شرایط در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲هزار و ۴۳۱نفر منجر به عقد قرارداد شده‌ا‌ند؛ همچنین ۲۱هزار و ۲۶۶واحد پذیرنده به‌عنوان بنگاه اقتصادی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از مجموع این تعداد ۱۱هزار و ۱۳۰واحد مشمول برخورداری از معافیت‌های مالیاتی شده‌اند. تعداد قراردادهای در دست اجرا نیز ۵۴۷مورد بوده است.
گزارش مذکور بیانگر این است که تعداد متقاضیان و بنگاه‌های داوطلب ثبت‌نام کرده نسبت به ماه‌های گذشته رو به رشد بوده است. استان فارس در صدر بیشترین تعداد داوطلب واجد شرایط و واحد پذیرنده قرار دارد و استان هرمزگان کمترین میزان مشارکت واحدهای پذیرنده و قرارداد منعقده را به خود اختصاص داده است.
کمک‌هزینه کارورزی، وجهی است که در پایان دوره مقدماتی کارورزی و متناسب با مدت آن به کارورز پرداخت می‌شود. مهم‌ترین مزیت طرح برای کارجویان و کارفرمایان این است که در صورت جذب کارورز، از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به‌ مدت حداکثر دو سال برخوردار می‌شوند.
داشتن مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی و کمتر از ۳۵سال سن در زمان ثبت‌نام از جمله شرایط برخورداری از مزایای این طرح است و داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه برای متقاضیان مرد ثبت‌نام‌ کننده در این طرح الزامی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7966/13/621112/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها