حمایت از اقشار کم درآمد با ابزار برق و گاز


گروه اقتصادی / در راستای طرح‌های حمایتی دولت از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به بیش از 740 هزار مشترک این دو نهاد، گازبهای رایگان اختصاص یافته و تاکنون نزدیک به ۳۰ درصد از حدود سه میلیون مشترک تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، نیز مشمول تعرفه صفر یا رایگان برق شده‌اند. در همین حال، در روزهای اخیر، معاون اول رئیس ‌جمهور از طرح جدید نصب پنل‌های خورشیدی بر بام خانه این گروه طی پنج سال آتی و خرید برق تولیدی آنها خبر داد که شامل ۵۵۰ هزار نیروگاه برای اقشار کم برخوردار خواهد بود و به نوعی برای این بخش اشتغالزایی خواهد کرد.
 جزئیات گازبهای رایگان
سرپرست هماهنگی مدیریت امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران می‌‌گوید که هزینه گازبهای مشترکان زیر پوشش سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی همسو با اجرای بند «ک» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، رایگان شده است. به گزارش شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی در این باره گفت: تاکنون ۷۴۰ هزار مشترک از سوی کمیته امداد برای زیر پوشش قرار گرفتن در این طرح به شرکت ملی گاز ایران معرفی شده‌اند. وی با تأکید بر سیاست حمایتی دولت از اقشار آسیب‌پذیر ادامه داد: این در حالی است که سازمان بهزیستی تاکنون ۱۸۸ هزار مشترک را معرفی کرده که این تعداد از ابتدای سال، از ۱۰۲ هزار مشترک، به ۱۸۸ هزار مشترک رسیده است. سرپرست هماهنگی مدیریت امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: مبنای محاسبه این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۰ است و تفاوتی در زمان اعلام اسامی معرفی‌شدگان برای تقدم و تأخر در این طرح وجود ندارد، اما بهتر است سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد هرچه سریع‌تر فهرست مشمولان را تکمیل کنند تا دیگر افراد واجد شرایط نیز در شمول این طرح قرار گیرند.
 تعرفه برق حدود یک میلیون مددجو رایگان شد
در همین حال، سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون نزدیک به ۳۰ درصد از حدود سه میلیون مشترک تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مشمول تعرفه صفر یا رایگان برق شده‌اند. به گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: مددجویانی که مصرف برق آنها کمتر از ۵۰ درصد الگوی تعیین شده در مناطق عادی باشد، مشمول تعرفه برق صفر یا رایگان می‌شوند. وی ادامه‌داد: تاکنون ۳۰ درصد از حدود سه میلیون مشترک تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی که نزدیک به یک میلیون مشترک می‌شوند، ‏مشمول تعرفه رایگان شده‌اند. مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان‌کرد: در مناطق عادی کشور الگوی مصرف برق ۳۰۰ کیلووات‌ ساعت در ماه است و اگر مددجویان بتوانند مصرف خود را در ماه به کمتر از ۱۵۰ کیلووات ‌ساعت برسانند، مشمول پاداش تعرفه رایگان خواهند بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7966/14/621114/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها