اخبار


درخواست وزارت ورزش از دادسرا ی فرهنگ و رسانه
پرونده ویلموتس را تا حصول نتیجه پیگیری کنید

معاونت پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه‌ای از دادسرای فرهنگ و رسانه خواست که موضوع انعقاد قرارداد با مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال را تا حصول نتیجه پیگیری کند. در بخشی از این نامه آمده است: «نظر به اینکه موضوع مذکور یکی از چالش‌های اساسی فرا روی ورزش کشور از نظر حیثیتی و مالی بوده و از آنجا که سازمان بازرسی کل کشور نسبت به بررسی همه جانبه با کارشناسی متقن، نظریه تخصصی را اعلام کرده و حتی مسببین و مقصرین که موجبات تضییع حقوق عمومی و بیت‌المال را فراهم آورده‌اند، به آن مرجع محترم معرفی شده‌اند، لذا تقاضای رسیدگی شایسته و صدور دستورات لازم برای همکاری با نماینده معرفی شده این وزارتخانه جهت پیگیری موضوع تا حصول نتیجه مورد استدعاست.» گفتنی‌است مهدی تاج رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره انتقادهایی که در خصوص قرارداد ویلموتس می‌شود، در برنامه فوتبال برتر گفت: «برخی چیزها هم بوده که بعداً می‌خواهم درموردش صحبت کنم که یکی از آنها پرونده ویلموتس، چگونگی آمدن و قراردادش بود. اگر هم تاکنون 3 سال سکوت کردم فقط به خاطر در جریان بودن پرونده در CAS است و هرگونه صحبت رئیس فدراسیون می‌تواند مورد بهره برداری وکلای ویلموتس قرار بگیرد.»

اعلام ظرفیت حضور تماشاگران ایرانی به قطر

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، توضیحاتی را درخصوص اسکان و اعزام هوادار به قطر برای بازی‌های تیم ملی ارائه کرد. سینا کلهر در خصوص هزینه اقامت و اعزام تماشاگران برای حضور مسابقات جام جهانی قطر گفت: «با برخی فعالان کیش جلسه داشتیم. پایین‌ترین قیمتی که پیشنهاد دادند، 30 میلیون تومان برای یک بازی با اقامت در کیش و سفر به دوحه است. البته قرار است کمتر شود. فکر می‌کنم اقامت در کیش 3 شب است.» او ادامه داد: «هفته پیش با دوستان در وزارت راه، در مورد سفر یک روزه و با هواپیمایی ایران صحبت کردیم. قول دادند امکان اعزام 5 هزار نفر برای هر بازی در روز وجود داشته باشد. البته خودشان می‌توانند اسکان را هم داشته باشند. وزارت راه در حال پیگیری است که رفت و برگشت روزانه محقق شود. ظرفیتی که اعلام کردند 5 هزار نفر هوایی و 2هزار نفر دریایی است. ضمن اینکه هفته گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظرسنجی در خصوص قیمت بلیت‌ها انجام داده، جالب است که 42 درصد مردم گفتند 10 میلیون و نزدیک به 30 درصد هم گفتند زیر 10 میلیون باشد. یعنی برای قیمت بلیت بالای 10 میلیون عملاً کمتر از 20 درصد مردم علاقه‌مند بودند. ما هم تلاش می‌کنیم تعداد زیادی از مردم بتوانند استفاده کنند. اگر ظرفیت هوایی و حمل و نقل ما 7هزار نفر باشد، تقریباً تعداد بلیت‌هایمان هم همین حدود است. باید از امکانات کیش  و قشم و دیگر جزایر هم استفاده کنیم. قیمتی که فعالان بخش خصوصی کیش دادند، از نظر ما بالاست. امیدواریم همراهی کنند و این عدد زیر 20میلیون قرار بگیرد.»

واکنش AFC به نقل و انتقالات ایرانی‌ها

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به نقل و انتقالات در این قاره پرداخت که در قسمت بررسی بازیکنان ایرانی آن آمده است: «با نزدیک شدن به شروع فصل جدید در سراسر اروپا و غرب آسیا، باشگاه‌ها در چند هفته گذشته مشغول تقویت تیم خود بوده‌اند. پرسپولیس در فصل گذشته بشدت به از دست دادن عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران به رقیب همیشگی خود یعنی استقلال واکنش نشان داد و با چندین بازیکن جدید قرارداد بست. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی و دانیال اسماعیلی‌فر از جمله این بازیکنان بوده‌اند. استقلال نیز در نقل و انتقالات بازیکنان مختلفی را جذب کرده که مهم‌ترین آنها بازگشت کاوه رضایی به این تیم بوده است. فولاد هم که قرار است در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ حضور پیدا کند، فرشید اسماعیلی هافبک العربی قطر را به خدمت گرفت. خوزستانی‌ها در جناح چپ نیز دو بازیکن پرسپولیس یعنی احسان پهلوان و سعید آقایی را به خدمت گرفتند. در مورد لژیونرهای ایرانی هم اللهیار صیادمنش پس از اینکه هال‌سیتی تصمیم گرفت انتقال قرضی این بازیکن را از فنرباغچه به‌صورت دائمی کند، صیادمنش ملی‌پوش ایرانی فصل آینده نیز به بازی در چمپیونشیپ ادامه خواهد داد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7966/20/621119/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها