آخرین اقدامات وزارت کشور و بهداشت برای برگزاری مراسم اربعین

واکسن های ایرانی مورد تأیید کشور عراق است


وزیر کشور و وزیر بهداشت آخرین اقدامات و هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری مراسم اربعین را تشریح کردند.
احمد وحیدی وزیر کشور پس از برگزاری نود و سومین جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور وزارتخانه‌های مختلف، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و... برگزار و موضوعات مربوط به سفر اربعین در این جلسه پیگیری شد.
وی تصریح کرد: موضوعات ساماندهی پایانه‌ها و جاده‌ها و همچنین پیش‌بینی‌های لازم در مسائل مربوط به آب و برق و سرویس‌های خدماتی در مرزها با حضور استانداران استان‌های مرزی مورد پیگیری قرار گرفت. احیاناً اگر امکاناتی از سال‌های قبل بوده باید توسعه یافته و تکمیل شود.
وحیدی ادامه داد: موضوعات حمل‌ونقل جاده‌ای نیز مورد بررسی قرار گرفت تا زائران با کیفیت مناسب به مرزها رسانده شوند، همچنین رعایت مسائل بهداشتی و رساندن کالاهای اساسی در مرزها نیز از دیگر موضوعات مورد توجه در این جلسه بود.
وزیر کشور همچنین بیان کرد: سایر فعالیت‌هایی که برای آسایش و رفاه زائران در حوزه‌های مختلف اعم از حمل‌ونقل و اسکان موقت در مرزها و داخل مرزها باید فراهم باشد در این جلسه درموردشان بحث شد، ضمن اینکه آمادگی‌های لازم در داخل عراق هم از دیگر موضوعات این جلسه بود که مورد گفت‌و‌گو واقع شد.وی اظهار داشت: در مجموع کارهای خوبی توسط همه دستگاه‌ها و استانداران صورت گرفته و موضوعات دیگری نیز وجود دارد که باید در دستور کار باشد تا خدمت‌رسانی مناسب به زائران انجام شود.
وحیدی درباره جلسه با استاندار کربلا نیز گفت: یکی از کارها جلسه با استانداران مرزی و همچنین استانداران نجف و کربلا است، چون بیشتر زائران آنجا حضور دارند، البته در سفری که معاون امنیتی وزیر کشور داشته مذاکراتی با استانداران انجام شده تا این مسأله و جلسات تداوم داشته باشد.

وزیر بهداشت: زائران اربعین حتماً دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند
 بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت:  در جلساتی که با مسئولان عراقی داشتیم و با هماهنگی‌هایی که با آنها انجام دادیم همه واکسن‌های ایرانی ما را قبول دارند.
وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد، اظهار داشت: زائران اربعین باید حتماً دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.
عین اللهی ادامه داد: زائران اربعین راهپیمایی را در شب انجام دهند. چرا که ممکن است گرمازده شوند و افرادی هم که بیماری قلبی و… دارند، از راهپیمایی اربعین منصرف شوند.
به گفته وزیر بهداشت، مراکز درمانی ما در استان‌هایی که سفر اربعین از این نقاط آغاز می‌شود آمادگی کامل را دارند و در عراق نیز هلال احمر و موکب‌ها برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هموطنان حضور خواهند داشت.
عین‌اللهی افزود: هر کدام از پرستاران وزارت بهداشت که در مراکز درمانی و موکب‌ها حضور یابند و به هموطنان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهند، سفر آنان مأموریت حساب می‌شود و کادر درمان را تشویق می‌کنیم که همگام با مردم به آنان خدمات درمانی ارائه دهند.
وی تصریح کرد: اگر مجموعه هلال احمر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور عراق درخواستی از وزارت بهداشت به منظور تأمین نیروی انسانی داشته باشند با افتخار می‌پذیریم.

مهلت پیش ثبت نام سامانه پزشکی اربعین تمدید شد
دبیرکل جمعیت هلال احمر از تمدید پیش ثبت نام کادر درمانی داوطلب و متقاضی برای حضور در مراسم اربعین خبر داد.
یعقوب سلیمانی گفت: به منظور استفاده از کادر درمانی مجرب برای خدمت‌رسانی به زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی، فراخوان دعوت از کادر درمان و پزشکی از طریق سایت مرکز پزشکی حج و زیارت به نشانی 
www.hmc.ir اعلام شده است.
سلیمانی تصریح کرد: تا این لحظه بیش از ۵ هزار نفر از داوطلبان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند اما با توجه به استقبال داوطلبان، پیش ثبت نام تا پایان روز کاری هفتم مرداد ادامه خواهد داشت.
وی با تأکید بر اینکه این آمار مربوط به پیش‌ثبت‌نام اولیه است و به منزله اعزام قطعی نیست، گفت: کادر درمان پس از تکمیل فرم فراخوان وارد مرحله آزمون و مصاحبه خواهند شد و در نهایت اسامی پذیرفته شدگان در سایت مرکز پزشکی اعلام می‌شود.


برش
شرایط و چگونگی سفر مشمولان به عتبات در محرم و صفر
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد که تمامی مشمولان غیرغایب در ماه‌های محرم و صفر می‌توانند بدون پرداخت وثیقه برای زیارت عتبات عالیات نسبت به دریافت مجوز خروج از کشور اقدام کنند.
 سردار تقی مهری در این باره اظهارکرد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، مشمولان غیر غایب می‌توانند در ماه‌های محرم و صفر بویژه در ایام اربعین حسینی بدون نیاز به پرداخت وثیقه از طریق سامانه sakha.epolice.ir و به صورت غیر حضوری مجوز خروج از کشور دریافت کنند.
بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس وی ادامه داد: همه مشمولان غیرغایب که قصد زیارت در ماه‌های یاد شده را دارند باید در محدوده زمانی هشتم مرداد ماه تا پنجم مهرماه از طریق سامانه sakha.epolice.ir نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور اقدام کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7966/22/621142/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها