معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم آغاز طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور خبر داد

60 تا 90درصد انبارهای کالاهای استراتژیک پر است


گروه سیاسی/ معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به وضعیت بسیار نگران‌کننده ذخایر کشور هنگام روی کار آمدن دولت سیزدهم، اعلام کرد که  با وجود مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی و حتی خشکسالی و تغییرات اقلیمی، دولت توانسته است عمده ذخایر کشور را به بالای ۶۰ درصد و در برخی اقلام تا ۹۰ درصد برساند. محمد مخبر این خبر را روز گذشته در همایش آغاز سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با عنوان طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور عنوان کرد. شواهد نشان می‌دهد این طرح با هدف خودکفایی بیش از پیش کشور در زمینه محصولات کشاورزی و غذایی طراحی شده و در آن قرار است با استفاده از فناوری‌های نوین، میزان بهره‌وری ظرفیت‌های کشاورزی، بویژه دیم کشور افزایش یابد.
امنیت غذایی در دستور کار دولت
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر در این همایش با اشاره به تأکیدات و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور، برنامه‌ریزی و اجرای این طرح را حرکت در مسیری مقدس دانست و گفت: عزم جدی ما در این زمینه بواسطه اهمیت امنیت غذایی و کشاورزی در کشور است.
فناوری‌های روز در خدمت کشاورزی
مخبر با اشاره به وسعت سه استان شمالی ایران و میزان بارندگی در این استان‌ها گفت: باید ضمن استفاده از ظرفیت‌های مختلفی که در کشور وجود دارد، فناوری‌های روز دنیا برای افزایش بهره‌وری و درآمدزایی در حوزه کشاورزی و سایر حوزه‌ها در کشور نیز مورد توجه قرار داشته باشد. معاون اول رئیس‌جمهور همچنین به مشکلات کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم از جمله ذخایر بسیار نگران کننده در قبل اشاره و تصریح کرد: دولت شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشت و بعد از چند ماه توانستیم با وجود مشکلات بین‌المللی و منطقه‌ای، خشکسالی و تغییرات اقلیمی، عمده ذخایر کشور را به بالای ۶۰ درصد و در برخی اقلام تا ۹۰ درصد برسانیم.
همه زمین‌های دیم زیر کشت برود
مخبر درباره اهمیت کشت دیم در کشور ادامه داد: باید به سمتی حرکت کرد که حتی یک متر زمین دیم در کشور نباشد که زیر کشت نرفته باشد و اگر زمین کشاورزی بدون استفاده بماند، حتماً به‌دلیل ضعف مدیریتی است.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به دسترسی کشور به دریا و اقیانوس، ادامه داد:‌ پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور باید به‌دنبال طرح جهش تولید در شیلات باشیم که می‌تواند به اشتغالزایی و درآمد پایدار برای مردمان ساحل‌نشین منجر شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7966/2/621150/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها