دیگه چه خبر؟


پاسخ دندان‌شکن رهبر ارکستر ایرانی به مجری بی بی سی

   خبر اول اینکه،  مجری بی‌بی‌سی فارسی در گفت‌وگویی با 
علی رهبری، رهبرارکستر ایرانی از وی در خصوص چرایی حضور در روسیه و اجرای کار در این کشور سؤال پرسید. وی با ادبیاتی شبیه به بازجویی از این رهبر ارکستر ایرانی پرسید چرا  با وجود جنگ اوکراین این کشور را تحریم نکرده و به روسیه سفر کرده است. این موسیقیدان ایرانی در پاسخ به این فضاسازی انگلیسی با اعلام بیزاری از هر جنگی گفت: اگر قرار بود من کشوری را تحریم کنم باید انگلستان را وقتی روی سر مردم افغانستان بمب می‌انداخت تحریم می‌کردم، یا باید امریکا و تمام فیلم‌های هالیوودی را زمانی که جورج بوش و تونی بلر بغداد را بمباران می‌کردند تحریم می‌کردم.


سالیوان آسوده بخواب، مهاجری بیدار است!‍

  خبر دیگر اینکه، روزنامه اصلاح‌طلب «جمهوری اسلامی» که از حامیان سرسخت برجام و سیاست خارجی دولت قبل به شمار می‌رود در سرمقاله‌ای با هدف تخریب توسعه روابط فعلی ایران و روسیه که منجر به افزایش بی‌سابقه مراودات اقتصادی دو کشور شده است، ادعا کرد که اگرچه اروپایی‌ها در برجام به تعهدات‌شان پایبند نبودند اما روسیه نیز طی 200 سال اخیر  بدعهدی‌های فراوانی داشته است! این روزنامه که به مدیرمسئولی مسیح مهاجری منتشر می‌شود، در حالی کارنامه روسیه تزاری و شوروی سابق را در برابر سفر موفق پوتین به تهران و همگرایی اقتصادی دو دولت فعلی در برابر سیاست‌های امریکا می‌گذارد که دولت سیزدهم را هم متهم به مشارکت در جنگ اوکراین می‌کند! مسأله‌ای که اولین بار از سوی جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا به منظور استمرار پروژه ایران‌هراسی مطرح شد و حتی وزیر خارجه اوکراین نیز این مسأله را رد کرد‍.

 
سایه قدرت ایران بر سر صهیونیست‌ها

  دست آخر اینکه،   وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که این رژیم توان این را دارد که به طور جدی به برنامه هسته‌ای ایران آسیب بزند و آن را به تأخیر بیندازد. وی در حالی از ادعای نابودی برنامه هسته‌ای ایران عقب‌نشینی و ادعای توانایی آسیب زدن را مطرح کرده است که چند روز قبل شبکه مزدوران و جاسوسان این رژیم در کشور شناسایی و دستگیر شدند. بنی گانتس همچنین گفته است این رژیم توافق هسته‌ای را صرفاً توافقی می‌داند که به طور موقت موجب به تعویق افتادن پیشرفت هسته‌ای ایران می‌شود. این سخنان در حالی مطرح شد که «ایهود باراک»، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفته است نباید توان ایران برای شکست اسرائیل را دست‌کم بگیریم. ایهود باراک در مقاله‌ای در مجله «تایم» نوشته است: «من حتی برای یک لحظه توانمندی ایران برای ارعاب اسرائیل و دیگران، ایجاد اخلال در زندگی نرمال یا تمایل آنها برای دیدن شکست اسرائیل را دست‌کم نمی‌گیرم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7966/5/621155/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها