اخبار


مقصد کالاهای صادراتی استان تهران

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران از صادرات ۲۹۸ میلیون دلاری طی سه ماهه نخست امسال از استان تهران خبر داد و گفت که بیش از ۶۴ درصد صادرات استان تهران به کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، آلمان و پاکستان انجام شده است.
حسن میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ هزار و ۳۷۶ کارت بازرگانی در تهران فعال است، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال تعداد ۶۰۹ کارت بازرگانی صادر و ۱۴۰۴ فقره تمدید شده است. همچنین بر اساس آمارها در این مدت بیش از ۵۰ درصد از کارت بازرگانی فعال کل کشور و ۵۵ درصد ثبت سفارشات در استان تهران صورت گرفته است. میرزایی همچنین با بیان اینکه طی سه ماهه اول امسال ۱۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۹۸ میلیون دلار از تهران انجام شده، تصریح کرد: صادرات از استان تهران نسبت به سه ماهه اول سال قبل ۳۷.۹۶ درصد افزایش داشته است. به گفته این مقام مسئول، این کالاها به بیش از ۱۶۰ کشور جهان صادر شده است که مهم‌ترین آنها ترکیه، عراق، افغانستان، آلمان و پاکستان است. سهم این بازارها از کل صادرات استان ۶۴.۰۹ درصد بوده است.
سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت درباره واردات کالا نیز گفت: در این مدت ۱۱۵ هزار تن کالا به ارزش 2 هزار و 644 میلیون دلار به استان وارد شده که در مقایسه با سال گذشته ۹.۷۶ درصد افزایش داشته است. پنج بازار نخست وارداتی استان تهران نیز امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان و سوئیس است که سهم این بازارها از کل واردات استان ۷۹.۰۸ درصد بوده است.


اتصال مرز تجاری سومار به شبکه فیبر نوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به اتصال مرز سومار به شبکه فیبر نوری گفت: مرز تجاری سومار یکی از مرزهای مهم استان و کشور در مبادلات تجارت خارجی است که سهم عمده‌ای از صادرات به عراق از این مرز انجام می‌شود. به گزارش ایرنا، «بهزاد باباخانی» افزود: تقویت زیرساخت مرزهای تجاری کرمانشاه از اولویت‌های استان در حوزه تجارت خارجی است و پس از اتصال سومار به فیبر نوری، عملیات اجرایی اتصال مرز شیخ به فیبر نوری نیز در سال‌جاری آغاز خواهد شد. به گفته وی برای اتصال مرز سومار به فیبرنوری با ۷۵ کیلومتر طول بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. مرز رسمی سومار در مراسم اربعین امسال جهت تردد موکب‌داران و عوامل خدماتی که به زائران اربعین حسینی(ع) خدمات‌رسانی می‌کنند و باید در داخل عراق مستقر شوند، در نظر گرفته شده است. فیبر نوری یکی از محیط‌های انتقال داده با سرعت بالاست و از آن در موارد متفاوتی نظیر شبکه‌های تلفن شهری و بین شهری و شبکه‌های رایانه‌ای و اینترنت استفاده می‌شود. ظرفیت بالا، ارزان بودن، مصرف پایین برق، سبک بودن و انعطاف‌پذیر بودن از جمله مزایای شبکه فیبر نوری است.


افزایش رومینگ ملی مکالمه به ۲۴ میلیون

در سه ماهه‌ اول سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۲۴ میلیون مکالمه از طریق رومینگ ملی صورت گرفته و درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، از آنتن اپراتور دیگر استفاده شده است. به گزارش ایسنا، رومینگ ملی نخستین‌بار در خردادماه ۱۳۹۳ بین اپراتور رایتل، همراه اول و ایرانسل برقرار شد. اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشت، آنها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۷، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به‌صورت فراگیر به اجرا درآمد.
آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات از طریق رومینگ ملی، حاکی از آن است که در سه ماهه‌ اول سال ۱۴۰۱، در مجموع ۲۴ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۸۷ مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته که البته در مقایسه با آمار ۲۰ میلیونی سه ماهه‌ چهارم ۱۴۰۰، افزایش یافته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7970/12/621620/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها