ایران در ایران


رتبه اول کشوری اهدای خون به نام کردستان ثبت شد 

 سنندج - مدیرکل انتقال خون استان کردستان اعلام کرد که طبق آخرین آمار از سازمان انتقال خون، این استان امسال رتبه اول اهدای خون را در کشور کسب کرده است.
به گزارش ایرنا، محمد سعید کریمیان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۳ هزار و ۵۲۸ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی با اشاره به اینکه میزان اهدای خون در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است، افزود: از ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفری که موفق به اهدای خون شده‌اند، ۱۱ هزار نفر را مردان و یک هزار و ۱۰۰ نفر را بانوان تشکیل داده‌اند.
مدیرکل انتقال خون کردستان یادآور شد: حدود پنج هزار و ۶۰۰ نفر از اهداکنندگان سال‌جاری جـــزو اهــــداکننـــدگـــــان مستمر بودند و ۲‌هزار و ۵۰۰ نفر نیز برای اولین بار موفق به اهدای خون شده‌اند.
کریمیان با بیان اینکه حدود سه هزار نفر از اهداکنندگان مجرد و بقیه متأهل بودند، ادامه داد: در کردستان ۲۳ مرکز درمانی مصرف کننده خون وجود دارد که با توجه به اهدای خون مناسبی که شاهد هستیم نیاز صد‌درصدی بیماران نیازمند به خون استان تأمین می‌شود.

خسارت 995 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی یزد

یزد - یزد یکی از استان‌هایی است که سیلاب اخیر خسارت سنگینی را به بخش‌های مختلف آن از جمله کشاورزی وارد کرده است.
«عباس حاجی‌حسینی» معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی یزد به «ایران» گفت: برآوردهای اولیه ما از میزان خسارت سیلاب در روزهای ششم تا هشتم مردادماه جاری حاکی از خسارت 995میلیارد تومانی برای کل بخش کشاورزی است.
6هزار و 800هکتار از اراضی زراعی و باغی استان به دلیل وقوع سیلاب متحمل خسارت 136میلیارد تومانی شده‌اند که بیشترین خسارت‌ها به 2هزار هکتار محصولات ذرت، کنجد و متأسفانه گندم‌هایی بوده که به صورت خرمن جمع‌آوری شده بودند و محصولات باغی خسارت‌دیده نیز شامل پسته، بادام و گردو است. ضمن اینکه 2هزارو 764کلنی زنبورعسل از بین رفته است.
در زیربخش آب‌وخاک نیز 675رشته قنات آسیب دیدند که میزان خسارت 405میلیارد تومان برآورد می‌‌شود.
360رأس دام سبک و 28هزار قطعه مرغ گوشتی در 142واحد مرغداری که سالن‌های آنها دچار آبگرفتگی شده بودند، تلف شده‌اند. خسارت در بخش ایل‌راه‌های عشایری و جاده‌های بین مزارع نیز حدود  296میلیارد تومان بوده است.

توزیع چادر برای دانش‌آموزان عشایر خراسان شمالی
 
 بجنورد - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی ازخرید و توزیع ۵۲ تخته چادر برای برگزاری کلاس‌های درس دانش‌آموزان عشایری این استان خبر داد.
به گزارش ایرنا، امین فلاح کوشکی با اعلام این خبر گفت: هر تخته چادر ۲۰ مترمربع مساحت دارد که در مجموع برای خرید ۵۲ تخته چادر بیش از ۵۵۰ میلیون تومان هزینه شد.
وی افزود: این تعداد تخته چادر در راستای حمایت از تولیدکننده بومی از داخل استان و با کیفیت مناسب خریداری شد.
خراسان شمالی دارای ۱۷۲ مدرسه عشایری است که از این تعداد ۱۲۰ مدرسه به عشایر کوچرو خدمات می‌دهند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی همچنین تصریح کرد: ۳۲ دستگاه نمایشگر تعاملی به ارزش چهار میلیارد تومان برای مدارس خراسان شمالی خریداری شد که از این تعداد ۱۴ دستگاه به مدارس تیزهوشان و ۱۸ دستگاه به مدارس ابتدایی تحویل داده می‌شود.

چرا تردد خودروهای سنگین در جاده بوکان مجوز می‌خواهد؟

مهاباد - فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) یکی از پرحادثه‌ترین جاده‌های منطقه است، گفت: تردد خودروهای سنگین در این جاده در راستای حفظ امنیت رانندگان منوط به اخذ مجوز است.
به گزارش ایرنا، امیر قادری افزود: مسیر جاده برهان یک جاده فرعی درجه یک است که امکان تردد برای ماشین‌آلات سنگین برای حفظ ایمنی رانندگان و سایر خودروهای عبوری وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: تنها خودروهای سنگینی که از شورای ترافیک شهرستان یا استان و آن‌هم در مواقع ضروری مجوز دارند، می‌توانند از این مسیر عبور کنند و با رانندگان بدون مجوز با همکاری پلیس راه برخورد خواهد شد. وی با اشاره به لزوم ساماندهی و تعیین مکان برای پارک خودروهای حامل سوخت در این شهرستان نیز گفت: ظرف ۲هفته آینده چنانچه شهرداری نسبت به تعیین مکانی برای پارک این خودروها اقدام نکند، با همکاری بخشداری و دهیاری فرایند واگذاری زمین و مکان برای پارک خودروهای حامل سوخت که اغلب برای شهروندان منشأ تهدید جانی و مزاحمت هستند، اقدام خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7970/16/621626/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها