خبر در خبر


ایرنا- کامران زینال‌زاده، رئیس پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه گفت: معتقدیم که توسعه ناپایدار منطقه از دلایل اصلی خشکی دریاچه ارومیه است؛ عوامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه هم پابرجاست. ما هنوز هم درگیر تغییر کاربری اراضی کشاورزی و کشت محصولات پرآب‌بر در منطقه هستیم. متأسفانه حکمرانی آب در کشور به عهده سازمان‌هایی است که نگاه آنان در مدیریت منابع آبی صرفاً سازه‌سازی است و توجهی به اقدامات اجتماعی و فرهنگی ندارند.

میراث آریا- ثریا الیکای دهنو، سرپرست پروژه تکنولوژی فلزکاری کهن در جنوب شرقی ایران گفت: در بررسی بخشی از محوطه شهداد که با هدف دستیابی به ظرفیت‌های منطقه از نظر وجود مکان‌های مرتبط با صنعت فلزکاری باستان صورت گرفت، مکان‌های ذوب فلز کهن آشکار شد که نشان‌دهنده تمرکز فعالیت‌های صنعتی در این بخش از منطقه است.

مهر- محسن کریمی، معاون میراث ‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به خسارت وارد شده به سقف برخی سراهای بازار اراک بر اثر سیلاب گفت: به دلیل بارش‌های اخیر سقف سراهای کاشانی، سرای نوذری، راسته بازار، سرای آقایی و سیستم فاضلاب دچار مشکل شده است. برآورد خسارت ناشی از سیل به بازار اراک تاکنون ۲ میلیارد تومان است.

ایسنا- مجید انصاری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید با مدیریت صحیح و اجرای طرح‌های آبخیزداری از ظرفیت برکات آسمانی بهره برد و مانع از تکرار رخدادهای تلخ شد.

ایرنا- مرتضی مولایی، عضو هیأت علمی دانشگاه با به کار بردن عنوان «وحشتناک» در توصیف راندمان پایین آب کشاورزی در منطقه، گفت: برای کشت چغندرقند در هر هکتار از اراضی حوضه آبی دریاچه ارومیه بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب نیاز است که همین چغندر در زمینی به همین اندازه در ترکیه با حدود ۲ هزار و ۶۰۰ مترمکعب آب، یعنی حدود یک سوم آبیاری می‌شود.

ایسنا- محسن موسوی‌ خوانساری، عضو انجمن آب و خاک پایدار ایرانیان، ضمن تأکید بر اهمیت سیلاب‌ها در تأمین منابع آبی کشور، میزان آب ورودی ناشی از سیلاب اخیر را به منابع آبی کافی ندانست و بر ضرورت باز بودن مسیر سیلاب‌ها و خودداری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها تأکید کرد.

ایسنا- سیدمحسن دهنویی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع سیل در منطقه امامزاده داوود تهران و خسارات ناشی از آن گفت: ترک فعل‌ها و قصورهای احتمالی سیل امامزاده داوود را بررسی می‌کنیم. در مجمع نمایندگان تهران پیگیر هستیم تا بودجه لازم برای اقدامات لازم تخصیص یابد تا از حوادث مشابه پیشگیری شود.

ایرنا- حسین اکبری، معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: سهم تالاب بین‌المللی گاوخونی از بارندگی‌های ۶ و ۷ مرداد جاری، اندک و کمتر از یک درصد حداقل میزان نیاز آبی سالانه تالاب، تخمین زده می‌شود.
​​​​​​​
ایسنا- مهدی قاسمی، رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان دامغان از اجرای طرح پایش کامل آثار تاریخی دامغان در پی بارش‌های اخیر و هشدارهای هواشناسی خبر داد. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7970/17/621633/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها