امتیاز طلایی ستاره ایران


طارمی که با عملکرد خیره کننده‌اش به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، در ارزیابی فنی سایت «گل پوینت» پرتغال بالاترین امتیاز یعنی 10 از 10 را دریافت کرد. این در حالی است که این رسانه در ارزیابی فنی‌اش از بازی‌ها بسیار سختگیر است اما طارمی با عملکرد درخشانش این سایت آماری را مجاب کرد تا امتیاز استثنایی 10 را به او بدهد. «گل‌پوینت» نوشت: «طارمی فصل را با نمره کامل آغاز کرد که امیدواریم این موضوع وایرال نشود، چون هنوز بازار نقل ‌و انتقالات ادامه دارد!»
​​​​​​​طارمی: توندلا تیم شانس من است
طارمی بعد از درخشش در این دیدار گفت: «خدا را شکر، یک عنوان دیگر به دست آوردیم. در این ماه برای آن زحمت زیادی کشیدیم و تمرکزمان صد درصد روی این بازی بود تا شخصیت بزرگ خود را نشان دهیم. بسیار خوشحالیم که توانستیم بازی را ببریم.» او درباره هواداران پورتو هم عنوان کرد: «همان طور که قبلاً گفتم، در هر بازی هواداران ما کمک زیادی به ما می‌‌کنند و ما به آنها بسیار افتخار می‌‌کنیم. آنها همیشه به ما کمک کردند، همان طور که در این بازی انجام دادند. بدون آنها ما هیچ هستیم.» طارمی درباره رکورد فردی و انتخاب بهترین بازیکن زمین هم چنین واکنشی داشت: «توندلا تیم شانس من است. من تمام تلاشم را برای باشگاه پورتو انجام می‌‌دهم، همان طور که همیشه از زمانی که به اینجا آمده‌ام، انجام داده‌ام. بسیار خوشحالم.»
پورتو این طارمی را نمی‌فروشد
به این ترتیب، باید به این موضوع اشاره کرد که پورتو حالا دیگر این طارمی را نمی‌فروشد و به او نیاز دارد. این تیم در سال 2022 بازیکنان مهمی مثل لوئیز دیاز (لیورپول)، فابیو ویرا (آرسنال) و ویتینیا (پاری سن ژرمن) را فروخت ولی امیدوار است با طارمی بتواند از عنوان قهرمانی خود در لیگ پرتغال دفاع کند. بنابراین احتمال ترانسفر او به تیمی مانند میلان کم است، مگر اینکه روسونری رقم مورد نظر پورتو را تأمین کند.
واکنش سرمربی پورتو به مصاحبه طارمی
درخشش طارمی بعد از یک هفته سخت بود. ستاره تیم ملی کشورمان به یکی از رسانه‌های داخلی جمله‌ای گفت که در رسانه‌های پرتغال سوء تعبیر شد. طارمی در این مصاحبه اعلام کرد بود: «اگر من به جای مدیران باشگاه پورتو بودم، طارمی را می‌‌فروختم.» این مصاحبه ستاره ایرانی جنجال زیادی در پرتغال به پا کرد و رقبای پورتو با بازنشر این مصاحبه به مدیران پورتو کنایه زدند. رسانه‌های دیگر هم این تعبیر طارمی را درخواست ستاره ایرانی برای جدایی از پورتو تلقی کردند. سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو بعد از قهرمانی در سوپر کاپ در واکنش به سؤال خبرنگاران درباره مصاحبه جنجالی طارمی این طور واکنش نشان داد: «جوابی ندارم، پاسخی برای این سؤال نیست. در بازی چه گذشت؟ بهترین بازیکن زمین چه کسی بود؟» او ادامه داد: «فکر می‌‌کنم تیمی متواضع و با روحیه خوب بودیم. جای تبریک به بازیکنان است. تقریباً هر چیزی که روی آن کار کردیم و درخواست شد، رعایت شد.»
عبور طارمی از مرز ۵۰ گل در پورتو
طارمی با این دو گل توانست تعداد گل‌های خود را در پورتو به ۵۱ گل برساند و اولین نقطه عطف خود را در این باشگاه پرتغالی ثبت کند. این بازیکن از زمان حضور در پرتغال توانسته است در ۱۳۴ بازی در تمامی رقابت‌ها ۷۲ گل به ثمر برساند که از این تعداد ۵۱ گل با پیراهن پورتو ثبت شده است. برترین گلزن تاریخ تیم پورتو، فرناند گومز است که ۳۵۵ گل به ثمر رسانده و در رده‌های بعدی نیز هرنانی و ماریو ژاردل هستند که هر کدام به ترتیب ۱۸۳ و ۱۶۸ گل به ثمر رساندند.
شکارهای مورد علاقه طارمی
5 تیم پرتغالی و ۲ تیم ایرانی در بین محبوب‌ترین شکارهای ستاره ایرانی پورتو قرار دارند. طارمی برابر توندلا ۸ برد داشته، ۱۱گل زده، یک پاس گل داده داده است. او برابر فامالیکائو ۴ برد، یک تساوی و یک باخت کسب کرده، ۴ گل زده و ۴ پاس گل داده است. این بازیکن برابر موریررنسه ۴ برد و ۲ تساوی داشته، ۵ گل زده و ۲ پاس گل داده است. طارمی مقابل پورتیموننزه ۵ برد و یک تساوی داشته، ۵ گل زده و ۲ پاس گل داده است. برابر اسپورتینگ لیسبون هم ۳ برد و ۵ تساوی داشته، ۲ گل زده و۵ پاس گل داده است. طارمی زمان بازی در لیگ برتر ایران هم مقابل نفت تهران ۴ برد، ۲ تساوی، ۲ باخت کسب کرد، ۴ گل زد و ۴ پاس گل داد. او مقابل سپاهان هم، ۲ برد، ۲ تساوی و ۳ باخت کسب کرد، ۵ گل زد و ۲ پاس گل داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7970/20/621647/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها