اخبـــــار


وزیر آموزش و پرورش:
نبود توزیع متوازن امکانات از علل کاهش نصیب آموزشی برابر

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست ملی گام دوم انقلاب اسلامی بسیجیان فرهنگی در اردوگاه شهید باهنر تهران خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق عدالت، نصیب برابر آموزشی است، اما متأسفانه‌ عدم توزیع مناسب امکانات آموزشی طی سالیان متوالی، باعث شده تا نصیب برابر آموزشی نداشته باشیم، لذا ضروری است برای پیاده‌سازی عدالت، اقدامات همه‌جانبه‌ای را انجام دهیم.
نوری افزود: هرچند نظام تعلیم و تربیت دارای مشکلاتی است، اما تلاش می‌کنیم با مساعدت و مشارکت سایر نهادها آنها را حل کنیم.
پیوست‌های عدالت امر بسیار مهمی است که باید در اجرای طرح‌ها به آن توجه کرد. عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: سند تحول بنیادین همواره در حوزه‌های ستادی مطرح بوده است اما ما سعی کردیم با کارهای جهادی آن را در کف مدرسه پیگیری کنیم. به‌دنبال انجام کارهای مبنایی هستیم، اما در صورت تعجیل یا فشار اجتماعی، ممکن است کارها بر مبنای درست پیش نروند، لذا سعی می‌کنیم بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب کارها را بدون تأخیر و درعین‌حال مبنایی انجام دهیم. وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در دولت انقلابی و مردمی، تلاش می‌کنیم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و در مسیر شهدا گام برداریم.

امتحانات دانش‌آموزان الکترونیکی نمی‌شود

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در گفت‌وگو با فارس گفت: امتحانات دانش‌آموزان الکترونیکی نمی‌شود، فرایند برگزاری امتحانات به صورت الکترونیکی خواهد بود که به صورت قدم به قدم انجام می‌شود.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان الکترونیکی نمی‌شود، گفت: فرایند برگزاری امتحانات به صورت الکترونیکی خواهد بود که یک بخش آن، تصحیح الکترونیکی امتحانات است. وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید حضوری امتحان نهایی بدهند، ادامه داد: امسال تصحیح الکترونیکی را به صورت آزمایشی آغاز کردیم که خردادماه یک مرحله آزمایشی را پیش بردیم و قرار است در شهریور و دی ماه هم به صورت آزمایشی برگزار شود. زارعی با بیان اینکه اگر بازخورد خوبی از تصحیح الکترونیکی بگیریم، از سال آینده اجرا می‌کنیم، افزود: در خردادماه، تصحیح الکترونیکی را برای مدارس خارج از کشور اجرا کردیم که طرح موفقیت‌آمیزی بود. وی اضافه کرد: قرار است تصحیح الکترونیکی را در چند استان اجرا کنیم که به استان‌ها اعلام کردیم و استان‌هایی که آمادگی دارند در یک حوزه اجرا، در شهریور و دی ماه برای تصحیح الکترونیکی اقدام می‌کنند.

اجرای طرح جمع‌آوری معتادین پر خطر در پایتخت

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و پرخطر در پایتخت و جمع‌آوری ۴۷۶ مورد در این رابطه خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در اجرای طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر، کلانتری‌های تهران بزرگ پس از اخذ دستور قضایی نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر و پرخطر در سطح حوزه استحفاظی اقدام کردند. وی افزود: در اجرای این طرح پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل‌های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان گردیدند اقدام کردند.
رئیس پلیس پیشگیری تهران افزود: در این طرح تعداد ۴۷۶ نفر از معتادان متجاهر و کارتن‌خواب سطح تهران جمع‌آوری و جهت بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد منتقل شدند. پلیس پیشگیری پایتخت با ادامه این طرح‌ها با هدف بهبود وضعیت این افراد معتاد با تمام توان پیگیر می‌باشد.

ایرانیان خارج از کشور هم می‌توانند بیمه تأمین‌اجتماعی شوند

کلیه اتباع ایرانی اعم از دانشجو، شاغل یا غیرشاغل ساکن خارج از کشور که فاقد پوشش بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی یا سایر صندوق‌ها هستند، مشمول مقررات بیمه ایرانیان خارج از کشور بوده و می‌توانند برای بیمه شدن اقدام کنند.
مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن اعلام این مطلب، افزود:هموطنان مقیم یا ساکن خارج از کشور که در داخل کشور سوابق بیمه‌ای داشته‌ اند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاران برون‌مرزی سازمان تأمین‌اجتماعی و انعقاد قرارداد بیمه‌پردازی، برای تکمیل سوابق خود تا رسیدن به شرایط قانونی بازنشستگی اقدام کنند. وی گفت: در حال حاضر با به‌روزرسانی سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی ویژه هموطنان خارج از کشور، امکان انجام استعلام‌های مرتبط با سابقه در این سامانه به نشانی ex-eservices.tamin.ir فراهم شده و در فاز بعدی، سایر امکانات از جمله امکان عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه نیز بتدریج به این سامانه افزوده خواهد شد؛ اما تا زمان راه‌اندازی کامل این سامانه، فعلاً این گروه از هموطنان می‌توانند برگه پرداخت حق بیمه را از طریق سامانه samt.tamin.ir و کارگزاران برون‌مرزی تأمین‌اجتماعی دریافت و پرداخت کنند.

۶۱ فوتی و شناسایی ۹۷۲۷ بیمار جدید کرونا در کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت  منتهی به روز گذشته متأسفانه ۶۱ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و همچنین ۹هزار و ۷۲۷ بیمار دیگر نیز در این بازه زمانی شناسایی شدند.
به گزارش ایسنا، از ظهر روز 8 مرداد تا ظهر ۹ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹۷۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۲۹۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۲۶ نفر و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۹۹۸ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۸۰ هزار و ۵۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.۱۲۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۳ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۸۴۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. همچنین تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۷۸۰ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۲۷۰ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۸۱۲ نفر نیز دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۶۲ دوز رسیده است. در شبانه روز گذشته ۱۰۴ هزار و ۷۲۴ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7970/22/621649/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها