تبدیل بافت فرسوده تهران به خانه‌های خلاق


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به کمک شهرداری تهران می‌‌توانیم بافت فرسوده را تبدیل به خانه‌های خلاق کنیم.
به گزارش مهر، سورنا ستاری در مراسم انعقاد تفاهمنامه با شهرداری تهران با بیان اینکه مدتی است همکاری نزدیکی با شهرداری تهران داریم، گفت: زمینه‌های همکاری در حوزه خانه‌های خلاق، برقی‌سازی حمل و نقل عمومی و واگن ملی است.
وی ادامه داد: برای آنکه موفق به پیاده‌سازی ایده‌های خود شویم به همکاری با شهرداری احتیاج داریم و شهرداری به عنوان یک شتاب دهنده است و توسعه کارخانه‌های نوآوری در بافت فرسوده اهمیت بسزایی دارد. ستاری با اشاره به بحث خانه‌های خلاق گفت: طی دو سه سال گذشته روی خانه‌های خلاق تمرکز کرده‌ایم و پروژه‌های خوبی پیاده‌سازی شده است و امیدواریم بتوانیم نمونه‌هایی از این خانه‌ها را در تهران پیاده‌سازی کنیم. وی ادامه داد: تبدیل بافت فرسوده به این مراکز می‌تواند به ایجاد محیط فرهنگی که در حوزه‌های استارتاپی هستند، کمک کند.
ارائه امکانات شهری به شرکت‌های دانش بنیان
شهردار تهران نیز در این مراسم گفت: به دنبال این هستیم تا همه ظرفیت‌های شهری را برای خدمت‌رسانی به شرکت‌های دانش بنیان بکار بگیریم. علیرضا زاکانی  با بیان اینکه کمیته‌ای مشترک برای انجام فعالیت‌ها شکل گرفته است، گفت: امیدواریم این تفاهمنامه منجر به ایجاد جهش فناورانه در شهر و گستردگی فعالیت‌هایمان شود. زاکانی به مسیرهای احصا شده برای توسعه فعالیت‌های فناورانه در سطح شهر اشاره کرده و گفت: بوستان گفت‌وگو به عنوان نمایشگاهی دائمی برای معرفی محصولات شرکت‌های دانش بنیان درآمده است. همچنین در کارخانه سیمان ری و مجموعه‌ای در شرق تهران اقدامات فناورانه پیش می‌رود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7970/22/621651/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها