رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

پرستارانی که تعدیل شدند، به کار بازمی‌گردند


رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اعلام اینکه در رابطه با پرستاران ۸۹ روزه، طرحی‌ها و تمدید طرحی‌ها و پرستارانی که تعدیل شدند خبرهای خوبی داریم، گفت: در مجلس روی این مباحث کار شده و ان‌شاءالله این پرستاران مشمول قانون شده و به کار برمی‌گردند که این علاوه بر ۵۲ هزار استخدامی است که در سال‌های پیش مجوز آن گرفته شد.
محمد میرزابیگی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار نفر عضو شماره‌دار سازمان هستند، بیان داشت: تلاش می‌کنیم اقداماتی مثل تعرفه‌گذاری، قانون ارتقای بهره‌وری، ماده ۷۵ قانون برنامه ششم توسعه (پرستاری جامعه‌نگر) و... را ریل‌گذاری و بسترسازی کنیم. الان مهم‌ترین بحثی که داریم تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است که پیش از تصویب در دولت، چند مرحله شامل منبع‌یابی، تعریف کار، تعریف ارزش نسبی و بازتوزیع را داشت که آیین‌نامه‌های مرتبط در دولت تصویب شد و الان نیز دستورالعمل سازماندهی HIS‌ها ابلاغ شده و دستورالعمل بازتوزیع نیز تا هفته آینده ابلاغ می‌شود.
به گفته رئیس سازمان نظام پرستاری، قانون تعرفه‌گذاری به صورت میانگین ۱۰ درصد به درآمد بیمارستان‌ها اضافه خواهد کرد و پرستاران نیز افزایش بهره‌مندی خواهند داشت.
وی درباره پیگیری فوق‌العاده خاص نیز گفت: آنچه وزارتخانه به سازمان برنامه منتقل کرده، تبدیل به سنگ بزرگی شده که نشانه نزدن است. یک لیست چند هزار نفری ارائه کرده‌اند که به هر نفر باید ۹ میلیون تومان حقوق اضافه شود که قطعاً شدنی نیست؛ اما ما همچنان پیگیریم و سعی می‌کنیم که با روش‌های دیگر بتوان این مطالبه را محقق کرد.
میرزابیگی با بیان اینکه برای استخدام پرستاران اخبار خوبی در راه است، گفت: برای تبدیل وضعیت و استخدام شرکتی‌ها، فعالان در ایام کرونا، پرستاران ۸۹ روزه‌ و... در حال پیگیری هستیم و تا سال دیگر مشکلات پرستاران در زمینه استخدامی حل خواهد شد و ان‌شاءالله بحث بیکاری را در پرستاری نخواهیم داشت.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، تعرفه خدمات پرستاری به ایستگاه آخر رسیده است و چهار آیین‌نامه باید تدوین می‌شد که شامل دستورالعمل HIS، رسیدگی به اسناد، اجرای تعرفه‌ها و آیین‌نامه بازتوزیع بود. مبدأ پرداخت تعرفه از اول دی‌ماه سال۱۴۰۰ خواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7970/22/621652/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها