المنار ویدیویی پهپادی از تجهیزات اسرائیلی در «کاریش» منتشر کرد

نمایش قدرت اطلاعاتی و نظامی حزب‌الله لبنان


حزب‌الله لبنان با انتشار فایلی ویدیویی که با استفاده از پهپاد از موقعیت جغرافیایی سکوها و کشتی‌های استخراج گاز رژیم صهیونیستی در منطقه کاریش گرفته شده است، دیگر بار با به رخ کشیدن توان پهپادی و اطلاعاتی خود، تل‌آویو را تهدید کرد توان حمله به تجهیزات این رژیم را دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از القدس العربی، در فایل ویدیویی که شبکه المنار منتشر کرده است، کشتی حفاری، کشتی تولید و کشتی استخراج در منطقه میدان گازی کاریش و فاصله آن از ساحل لبنان نشان داده می‌شود. در پایان این فایل ویدیویی نیز عبارت «در تیررس» به دو زبان عربی و عبری، بر توان نظامی حزب‌الله در کنار توان اطلاعاتی آن تأکید می‌‌کند. پخش این ویدئو چند ساعت قبل از آن صورت گرفت که آموس هوکشتاین، میانجی‌گر امریکا با هدف ارائه پاسخ اسرائیل به طرح لبنان در مورد ترسیم مرزهای دریایی، وارد پایتخت این کشور شود. پیش‌تر بیروت اعلام کرده بود، خواهان تعلق گرفتن میدان قانا به لبنان است. پیش از سفر هوکشتاین، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز درمورد ترسیم مرزهای دریایی و عملیات سه پهپاد حزب‌الله در منطقه کاریش گفته بود: «مقاومت در پیش بردن پرونده ترسیم مرزها، نقش زیادی ایفا کرده است.»
به گزارش فارس، بعد از انتشار ویدیوی تصاویر پهپادی حزب‌الله از کاریش و تجهیزات اسرائیلی در این منطقه نیز، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند انتشار این ویدئو با ترجمه عبری سخنان سید حسن نصرالله در راستای «جنگ روانی» است. با این حال تا عصر دیروز رژیم صهیونیستی به طور رسمی واکنشی به انتشار این تصاویر نشان نداد.
این در حالی است که دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی هفته گذشته خود با تأکید بر اینکه «هیچ هدف اسرائیلی در دریا و زمین وجود ندارد که موشک‌های نقطه‌زن مقاومت به آن نرسد»، خاطرنشان کرده بود، «حکومت لبنان به خاطر خواسته‌های میانجی‌گر امریکایی، درباره خط ۲۳ دریایی، امتیازهای زیادی داده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7970/4/621657/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها