اخبار


تخصیص شماره اقتصادی جدید به مؤدیان مالیاتی

داوود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به تمامی مؤدیانی که ثبت‌نام خود را در نظام مالیاتی تکمیل کرده باشند، شماره اقتصادی منحصر‌به‌فرد تخصیص داده می‌شود. به گزارش سازمان امور مالیاتی، وی از تخصیص شماره اقتصادی جدید به مؤدیان از اول مردادماه خبر داد و گفت: در این زمینه دستورالعملی تهیه و به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ شده است که در آن نحوه اعلام شماره اقتصادی جدید به مؤدیان و همچنین نحوه استفاده از شماره اقتصادی تشریح شده است. به گفته منظور، دستورالعمل ترتیبات اجرایی مربوط به استفاده از شماره اقتصادی جدید، در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و با توجه به ضرورت تخصیص و بهره‌برداری از شماره اقتصادی و با عنایت به ماده (۶) آیین‌نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‏‌های مستقیم و ماده (۸) آیین‌نامه اجرایی ماده (۹۵) قانون مذکور، صورت گرفته است.
 دستورالعمل اجرایی صدور گواهی مالیاتی ابلاغ شد
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی دستورالعملی، ترتیبات اجرایی صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم را به ادارات کل امور مالیاتی ابلاغ کرد. در بخشنامه ابلاغی داوود منظور، خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: بر مبنای اختیارات حاصل از تبصره یک ماده ۲۱۹ قانون مالیات‌های مستقیم و در راستای تسهیل و تسریع فرایند صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مذکور، ترتیبات اجرایی آن ابلاغ شد. بر اساس ماده (۴) این دستورالعمل، تمامی مراحل دریافت استعلام، تهیه پاسخ و ارسال آن به مراجع قانونی، صرفاً باید به‌ صورت الکترونیکی حسب مورد از طریق ارتباط مبتنی بر وب سرویس یا ایجاد امکان ثبت الکترونیکی استعلام از طریق کارپوشه‌ای مخصوص در پنجره واحد سازمان امور مالیاتی انجام شود.

 
مهار رشد خلق پول بانک‌ها در بهار 1401
​​​​​​​
رشد مانده تسهیلات اعطایی در سه ماهه اول امسال به 3.6درصد رسید در حالی که در سه ماهه اول سال گذشته رشد این متغیر 13.6درصد بوده و این نشان‌دهنده کاهش رشد خلق پول بانکی در بهار امسال است. به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، کنترل ترازنامه بانک‌ها یکی از برنامه‌های بانک مرکزی در دولت سیزدهم برای کنترل خلق پول بانک‌ها و به تبع آن کنترل نقدینگی است. در همین راستا بانک مرکزی از سال گذشته ضوابط کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها را اعمال کرد و برای اولین‌بار در آبان‌ماه نرخ سپرده قانونی 5بانک به‌ دلیل عدم رعایت حدود تعیین‌شده به 13درصد افزایش یافت. براساس ضوابط بانک مرکزی در سال گذشته، سقف رشد ماهانه ترازنامه بانک‌های تجاری  2درصد و بانک‌های تخصصی 2.5درصد بود، اما از مدتی پیش این نسبت تغییراتی کرد به طوری که دامنه رشد ترازنامه بانک‌ها در دامنه 1.5 تا 2.5درصد قرار گرفت. بر این اساس استانداردهایی چون نرخ کفایت سرمایه، وضعیت نقدینگی، معوقات و مواردی از این دست، تعیین‌کننده سقف رشد ترازنامه خواهد بود. آمار نشان می‌دهد رشد مانده تسهیلات از 13.6درصد در سه ماهه اول سال گذشته به 3.6درصد در سه ماهه اول امسال کاهش یافته است. در دو ماهه اول امسال رشد مانده تسهیلات پرداختی 1.07درصد بود در حالی که در دوره مشابه سال قبل این رقم معادل 11.1درصد بوده است. بنابراین در طول خرداد‌ماه حدود 2.5درصد به حجم مانده تسهیلات افزوده شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7970/8/621665/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها