مدیرعامل منطقه آزاد کیش در گفت‌وگوی اختصاصی با «ایران»:

کاهش هزینه سفر به کیش رونق اقتصادی به همراه دارد


جزیره کیش به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور در دو حوزه گردشگری و تجارت طی سال‌های گذشته پیشگام و پیشرو بوده که علت اصلی آن مزیت‌های خوب اقتصادی و سرعت زیاد رشد سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد، است. اما این روند پرشتاب رونق در چند سال اخیر به واسطه حذف مزیت‌ها، مشکلات زیرساختی و کاهش امتیازات قانونی مناطق آزاد متوقف شده است.
در همین راستا، مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: با توجه به کاهش سفرها در شرایط فعلی باید انگیزه‌های سفر به کیش افزایش یابد که می‌توان با تعریف بسته‌های سفر در درجه‌های مختلف قیمتی و خدماتی برای جذب گردشگران با توان مالی متفاوت اقدام کرد و این دست فعالیت‌ها باید توسط بخش خصوصی برنامه‌ریزی و اجرا شود.
وی افزود: قوانین ناهمگون و غیر‌هم‌راستا با اهداف تشکیل مناطق آزاد، عدم هماهنگی و رعایت دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف به قوانین و عدم توازن توسعه بر اساس نقشه جامع، برخی مشکلات عملکردی و مدیریتی و بوروکراسی‌های سازمانی در تمام این سال‌ها منجر به ایجاد چنین مشکلی شده است. تاکنون موفق به برطرف کردن برخی مشکلات شده‌ایم که شامل مشکل پرواز به کیش یا مشکل حذف معافیت مالیاتی می‌شود. در حال حاضر نیز با تدوین برنامه‌هایی که زمانبندی‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت دارند از بخش خصوصی به منظور فعالیت در این حوزه دعوت کرده‌ایم. همچنین تقویم گردشگری یکی از اقدامات مهم در دست اجرا در حوزه گردشگری سازمان است که با اجرای آن می‌توان حجم سفرها به این جزیره را افزایش داد. البته در اجرای این طرح یک شرط اساسی هم وجود دارد و آن کاهش هزینه‌های تمام شده برای گردشگر است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7970/9/621670/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها