خبرخوان


کشف 63 مرکز استخراج رمز ارز غیرمجاز و جمع‌آوری بیش از 700 دستگاه ماینر قاچاق

در هفته منتهی به پایان تیرماه امسال، 63 مرکز استخراج رمزارز غیرمجاز کشف و 714 دستگاه ماینر قاچاق به دست آمده از این مراکز ضبط و تحویل مقامات قضایی شد. به گزارش وزارت نیرو، این مراکز با ظرفیت 1499 کیلووات با استفاده از برق غیرمجاز به استخراج رمز ارز مشغول بودند. در هفته جاری سهم گزارش‌های مردمی از کشفیات 47 درصد بود که بیانگر رشد خوبی نسبت به هفته‌های پیشین است. بر اساس این گزارش، در مجموع تا کنون 7هزار و 308 مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز کشف و تعداد 235 هزار و 165 دستگاه ماینر قاچاق جمع‌آوری شده است.


تصویب دو فوریت لایحه تغییر محل تأمین منابع اعتباری قیر رایگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت لایحه تغییر محل تأمین منابع قیر رایگان موافقت کردند. به گزارش شانا، در این بند آمده است:  سال ۱۴۰۱ وزارت نفت مکلف است معادل ۱۹۰ هزار میلیارد ریال نفت خام از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران در اختیار پالایشگاه‌ها قرار داده و به میزان آن، به‌صورت ماهانه از ابتدای سال ۱۴۰۰ مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) در اختیار دستگاه‌های اجرایی موضوع این قانون قرار دهد. حالا در لایحه اصلاحیه آمده است:  عبارت «از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران» به عبارت «از محل تسویه حساب مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) تحویل شده به دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ نیز به همین ترتیب تنفیذ می‌شود» الحاق می‌شود. همچنین در جزء (۷) بند یادشده، بعد از عبارت «مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به قیرعبارت « مالچ» الحاق می‌شود. هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت می‌گوید: تأمین وکیوم باتوم ماده اولیه قیر همواره یکی از مطالبات نمایندگان بوده است اما توانایی تأمین آنچه در مجلس تصویب شده مبنی بر تأمین ۱۹ هزار میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت نفت وجود ندارد، بنابراین متن اصلاحیه تدوین و ارائه شده است.


آغاز انتقال ۷۰ میلیون متر مکعب از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه

فاز اول طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه با ظرفیت برداشت و انتقال سالانه ۱۲۳ میلیون متر مکعب در راستای سیاست‌های مصوب احیای دریاچه و ایجاد امکان مدیریت جامع منابع آب حاصل از پساب به بهره‌برداری رسید. به گزارش وزارت نیرو، این طرح در مرحله اول بهره‌برداری، سالانه حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده را ضمن جلوگیری از هدر رفت و برداشت‌های غیرمجاز از طریق خط لوله، به دریاچه ارومیه منتقل می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7970/14/621681/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها