اخبار


اسماعیلی در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد
اهتمام دولت برای اعتلای تئاتر

گروه فرهنگی: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر از اهتمام جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی برای اعتلای حوزه تئاتر سخن گفت. به گزارش ایلنا، اسماعیلی در این نشست با اشاره به این مسأله که «با حمایت از استعدادهای جوان و استفاده از ظرفیت عظیم آنان برای تقویت بخش تولید محتوا، تغییر ریل‌گذاری تئاتر کشور تسهیل می‌شود»، گفت: «بنای وزارت فرهنگ ایجاد تحولی جدی در حوزه تئاتر کشور است که در راستای دستیابی به این تحول باید علاوه‌بر توجه جدی به مقوله زیرساخت‌ها  اقدامات و فعالیت‌های مناسبی نیز تدارک دیده شود.» رئیس شورای هنر کشور گفت: «جلسات شورای سیاستگذاری تئاتر فجر نه تنها جنبه فرمایشی ندارد بلکه با برپایی جلسات منظم به‌دنبال تقویت نقش نظارتی و تحولی این شورا هستیم.» گفتنی است در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود سالاری معاون هنری برگزار شد ، احکام اعضای این شورا از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و اهدا شد. بر این اساس غلامرضا منتظری و بیژن نوباوه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ایرج راد، مینا باقری، کاظم نظری، حسین مسافر آستانه، تاجبخش فناییان، کوروش زارعی و علی منتظری از اعضای شورای سیاستگذاری چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر خواهند بود.

در مراسم معارفه معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد مطرح شد
نهادهای فرهنگی مولود انقلاب اسلامی هستند

مراسم معارفه معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور جمعی از مدیران، مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه برگزار شد.در این مراسم که روز گذشته (یکشنبه) به میزبانی کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد، سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد ضمن تبریک به مناسبت این انتصاب، حضور محمدرضا هراتی را در نهاد با توجه به تجربه، شایستگی و کارنامه پررنگی که در حوزه‌های دیگر دارد، منشأ اثر دانست.
همچنین در این مراسم محمدمهدی رحیمی، مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور با تقدیر از خدمات مهدی رمضانی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با  انتصاب هراتی و نسبت به پیشرفت  برنامه های این معاونت در ترویج کتابخوانی نهاد ابراز امیدواری کرد. محمد سرشار، معاون فرهنگی اجتماعی معاون اول رئیس‌جمهور نیز با اظهار خرسندی از این انتصاب، روند فعالیت‌های نهاد طی سال‌های اخیر را رو به رشد و تعالی عنوان کرد.
یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم روند حرکت نهاد در سال‌های اخیر را مثبت خواند و گفت:« نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از نهادهای فرهنگی مولود انقلاب اسلامی و برآیند نیازهای جامعه فرهنگی ما پس از پیروزی انقلاب است. این موضوع ویژگی‌های خاصی را به نهاد می‌دهد و انتظارات از نهاد را برای رویه‌های انقلاب اسلامی بیشتر می‌کند. »مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز طی سخنانی گفت: «برادران خوبم مانند آقای معلمی و اللهیاری که پیش‌ازاین عهده‌دار این مسئولیت در معاونت توسعه بودند، بنابر اقتضائات، امکانات و شرایط موجود اتفاقاتی را رقم زدند و فضایی را شکل دادند. ان‌شاءالله این مسیر در دوره آقای هراتی نیز با جدیت ادامه پیدا کند.»
محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در سخنانی گفت: «قرار گرفتن در جایگاهی که پیش از آن جناب آقای رمضانی در آن قرار داشته، بسیار سخت است. امیدوارم با حمایت‌های ایشان بتوانیم در این مسیر به سرمنزل مقصود برسیم.»

روایت «فتح خون» شهید آوینی در رادیو

کتاب «فتح خون» اثر شهید مرتضی آوینی در ایام ماه محرم از رادیو تهران روایت می‌شود.بنا بر گزارش ایسنا، تنظیم رادیویی کتاب «فتح خون» شهید آوینی در ۱۴ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای برای دو هفته اول ماه محرم در معاونت صدا ضبط و در کنداکتور پخش رادیو تهران قرار گرفته است.«فتح خون» از جمله آثار شاخص شهید آوینی است که در آن با نگاهی متفاوت به واقعه کربلا پرداخته شده است.این ویژه برنامه که از شنبه ۸ مرداد ماه آغاز شده، تا جمعه ۲۱ مرداد ماه برابر با چهاردهم ماه محرم ادامه داشته و هر شب ساعت ۲۱ از رادیو تهران پخش می‌شود.

نمایشگاهی از نقاشی‌های حبیب‌الله صادقی

نمایشگاه «حبیب‌الله صادقی» با ارائه منتخبی از آثار نقاشی این هنرمند فقید، امروز برابر با دوشنبه دهم مرداد، ساعت ۱۹ در گالری ابوالفضل عالی و گالری خانه برپا می‌شود.به گزارش حوزه هنری، این نمایشگاه شامل ۴۰ اثر نقاشی از هنرمند انقلابی مرحوم حبیب‌الله صادقی است که چهارشنبه، پنجم مرداد ماه جاری به دیار باقی شتافت.علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «حبیب‌الله صادقی» می‌توانند از ۱۱ تا ۲۶ مرداد، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ به آدرس؛ خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری مراجعه کنند.

حمله عصبی «فارل» درخلال ساخت «سیزده زندگی»

با اولین اکران «سیزده زندگی»، فیلم جدید ران هاوارد، کالین فارل فاش کرد هنگام فیلمبرداری این فیلم چندین بار دچار حمله عصبی شده بود. آن‌طور که مهر نوشته در پیش نمایش این فیلم ران هاوارد از شرایط سخت کاری بازیگران در این فیلم سخن گفته و اینکه هیچ‌یک از آنها در شرایط سخت فیلمبرداری دست به کوچک‌ترین شکایتی نزدند.این فیلم درباره حادثه‌ای است که سال ۲۰۱۸ در تایلند رخ داد. با وقوع سیل، یک گروه متشکل از ۱۲ پسر و مربی آنها ۱۸ روز در غاری زندانی شده بودند و در نهایت ۴ غواص انگلیسی با عبور از دالان‌های باریک زیر آب، توانستند تک تک افراد را به جای امن منتقل کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7970/23/621705/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها