ایران در ایران


ضرب الاجل فرماندار برای وصل آب شرب رفسنجان 
نیمی از مردم شهر رفسنجان آب شرب ندارند 

زهره افشار
خبرنگار

پس از گذشت پنج روز از سیل رفسنجان هنوز بیش از نیمی از خانواده‌ها به علت شکستگی لوله‌های اصلی آب و پرشدن چاه‌های تأمین کننده آب شرب از گل و لای، آب شرب نداشتند.
 این وضعیت به قدری گلایه مردمی را که زندگی شان زیر سیلاب فرو رفته بود به دنبال داشت که فرماندار رفسنجان ضرب الاجلی برای آبفای این شهرستان تعیین کرد تا آب شرب کل شهر حداکثر تا ساعت 24 روز دوشنبه 10 مرداد وصل شود. 
«حسین رضایی» فرماندار رفسنجان به «ایران» گفت: با توجه به لزوم بازگشت مردم به زندگی عادی لازم بود هر چه سریعتر آب شرب شهر وارد مدار شود. 
وی تصریح کرد: سیلاب به حدی بود که لوله‌های اصلی 700 و 400 میلیمتری آب دچار شکستگی شده بود و متأسفانه همچنان بسیاری از چاه‌های آب از گل و لای تخلیه نشده‌اند زیرا دسترسی به آنها وجود ندارد. 
15 تانکر آبرسان مسئولیت آبرسانی به شهر را به عهده دارند و توزیع آب معدنی در روستاها همچنان جریان دارد. 
«حسین چرخ انداز» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان یکی از علت‌های قطعی آب آشامیدنی را شکستگی و تخریب خطوط لوله‌های اصلی انتقال آب از جمله ۲ خط اصلی با میزان ۴۰۰ و ۷۰۰ میلیمتر در سطح شهر دانست و گفت: علت دیگر خاموش شدن تعدادی از موتور چاه‌های آب آشامیدنی و خرابی تأسیسات این حوزه بر اثر سیلاب بوده است.وی افزود: آب مصرفی آشامیدنی کل شهرستان از بیش از ۲۸ حلقه چاه در رفسنجان تأمین می‌شود و در این سیلاب متأسفانه تعدادی از آنها از مدار خارج و خاموش شدند و نیاز به تعمیر دارند.
«مجید سعیدی» مدیر کل مدیریت بحران کرمان هم به «ایران» گفت: سامانه بارشی قدری فروکش کرده و امدادرسانی در سطح استان افزایش یافته است اما همچنان با مشکلاتی روبه‌رو هستیم. ولی همچنان برق 11 روستا و آب شرب 45 روستا قطع است. 
ارزیابی خسارت به واحدهای مسکونی آغاز شده است 




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7971/16/621738/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها