اخبار


دستگیری عامل انتشار فیلم زورگیری برای رعب و وحشت

گروه حوادث/ پسر جوانی که در شهرستان نهاوند اقدام به انتشار فیلمی کوتاه از زورگیری و شکنجه در فضای مجازی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در تشریح این خبر به ایرنا گفت: کارشناسان پلیس «فتا» شهرستان نهاوند با مشاهده این فیلم و رصد و پایش فضای مجازی، دریافتند پسری 21 ساله عامل تهیه و انتشار این فیلم زورگیری است. متهم در این کلیپ تصاویری از حبس یک پسر جوان در لانه سگ و داخل صندوق عقب خودرو و اخاذی از وی را تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده بود.این متهم که  با اقدام مؤثر و تلاش ویژه کارشناسان پلیس شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و همکاری پلیس آگاهی و اطلاعات شهرستان نهاوند دستگیر شد، در بازجویی‌ها انگیزه خود را کینه‌جویی و ایجاد رعب و وحشت در بین کاربران فضای مجازی اعلام کرد. وی با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شده است، اظهار داشت: هرگونه اقدام و فعالیت در فضای مجازی که منجر به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم می‌شود، جرم محسوب شده و براساس قانون با متخلفان برخوردی قاطع می‌شود.
رئیس پلیس «فتا» استان همدان به والدین توصیه کرد: بر نحوه فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نظارت کرده و از بروز این قبیل اقدامات که دارای تبعات و عواقب قضایی و قانونی است، پیشگیری کنند.
​​​​​​​
آدم ربایی برای 4 میلیارد تومان رمز ارز

گروه حوادث/ اعضای یک باند که پس از ربودن پسر 20 ساله برای آزادی او 4 میلیارد تومان رمز ارز درخواست کرده بودند از سوی پلیس استان فارس دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل مأموران پلیس از ربودن پسری 20 ساله در شیراز با خبر شدند و در پی اعلام این آدم ربایی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد پنج سرنشین یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵، این پسر را با تهدید سلاح  ربوده  و سپس متواری شده‌اند.
سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت:  با تلاش‌ها و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی و مأموران  پلیس فتا استان، در نهایت مخفیگاه ربایندگان در یکی از باغ‌های اطراف شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت و  مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.  طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی هر پنج متهم  دستگیر شدند و از آنها  یک قبضه اسلحه گرم و تعدادی سلاح سرد کشف و  گروگان نیز به صورت صحیح و سالم آزاد شد. در ادامه مشخص شد سرکرده ۳۰ ساله این باند دارای سابقه آدم ربایی در سال ۹۲ بوده و از سوی دادگاه  به 25 سال حبس محکوم شده بود اما متواری شده و اقدام به ربودن این پسر 20 ساله کرده بود.
 وی درباره علت و انگیزه افراد از انجام این گروگانگیری عنوان کرد: در بازجویی‌های صورت گرفته، مشخص شد که ربایندگان در قبال آزادی گروگان درخواست مبلغ 4 میلیارد تومان از خانواده وی کرده بودند.
 فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه گروگان ۲۰ ساله تحویل خانواده وی شد، تأکید کرد: استان فارس محل ناامنی برای انجام فعالیت‌های مجرمانه است و مخلان نظم و امنیت عمومی بدانند که در صورت ارتکاب جرم با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد. سید مصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در این باره گفت: با اقدامات فنی ‌و پلیسی و نظارت مستقیم معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی شیراز پس از شناسایی محل اختفای آدم ربایان، گروگان در سلامت کامل آزاد شد.
وی با بیان اینکه آدم ربایان مسلح به سلاح گرم و سرد بودند و دستگیری آنان با درگیری مسلحانه همراه بود، گفت: آدم ربایان در ازای آزادی گروگان، تقاضای رمز ارز کرده بودند. پس از دستگیری متهمان  پرونده قضایی برای آدم ربایان تشکیل و به شعبه تخصصی فرستاده شد که در دادسرا به صورت ویژه و در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.

حمله سگ‌های خانگی به تکنیسین‌های اورژانس

گروه حوادث/ رئیس مرکز اورژانس تهران از حمله سگ‌های یک مددجو به نیروهای اورژانس تهران خبر داد.
یحیی صالح طبری دراین‌باره گفت: حوالی ساعت ۱:۲۹ بامداد شنبه گزارشی مبنی بر حال نامساعد یک شهروند به مرکز ۱۱۵ اورژانس تهران اعلام شد که بلافاصله تکنیسین‌های اورژانس تهران به محل حادثه در سعادت‌آباد اعزام شدند. به محض ورود تکنیسین‌های این مرکز به منزل بیمار، آنان با سه قلاده سگ مواجه شدند که برای جلوگیری از اخلال در روند معاینات از همراه بیمار خواستند که سگ‌ها را کنترل کند. اما هنگام خدمت‌رسانی در منزل بیمار ناگهان همراه بیمار با نیروهای این مرکز جدال لفظی پیدا کرده و در این هنگام این فرد در خانه را قفل کرده و سگ‌ها را تشویق کرده تا به سمت تکنیسین‌ها حمله کنند.رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه در نهایت بعد از آسیب به نیروهای اورژانس تهران، آنها موفق به فرار از این خانه شدند، گفت: در حال حاضر تکنیسین حادثه‌دیده تحت مراقبت پزشکی است و واکسن هاری به آنها تزریق شده است. اداره حقوقی اورژانس نیز پیگیر شکایت از فرد خاطی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7971/19/621756/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها