اخبار



ورود دو کشتی حامل ۹۵ هزار تن گندم و 
روغن خام به بندر شهید رجایی

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام‌ کرد: دو فروند کشتی اقیانوس‌پیمای حامل ۹۵ هزار و ۵۰۰ تن کالاهای اساسی طی هفته گذشته در بندر شهید رجایی پهلو گرفتند. به گزارش روز شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، یکی از این کشتی‌ها حامل ۳۳ هزار تن روغن خام خوراکی است که عملیات تخلیه محموله آن آغاز شده و برای تصفیه و استحصال روغن خوراکی در حال ارسال به کارخانجات روغن‌کشی است. براساس این گزارش، یک کشتی دیگر نیز حامل ۶۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم است که روز پنج‌شنبه هفته گذشته وارد آب‌های کشور شده و محموله‌ آن در حال تخلیه از کشتی است تا پس از بارگیری به مراکز ذخیره‌سازی در سراسر کشور ارسال شود. برپایه این گزارش، محموله‌های روغن خام و گندم این دو فروند کشتی از مجموع خریدهای شرکت بازرگانی دولتی ایران است که برای تأمین نیازهای اساسی کشور و تنظیم بازار کالاهای اساسی، خریداری و از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شده است. گفتنی است، بندر شهید رجایی یکی از مبادی اصلی ورود انواع کالاهای اساسی به کشور است که سالیانه میلیون‌ها تن کالا از جمله گندم، روغن خام، برنج و شکر خام از طریق این مبدأ وارد کشور می‌شود.
 

مازاد روزانه۲۰۰ تا ۳۰۰ تن تخم مرغ در کشور

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار از مجموع عرضه روزانه تخم مرغ در سطح کشور ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن آن مازاد است که به بازارهای هدف باید صادر شود. حمیدرضا کاشانی می‌گوید: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۵ درصد کمتر از نرخ مصوب و ۴۰ درصد کمتر از قیمت واقعی است. به گفته او، با توجه به افزایش مؤلفه‌های تولید، قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ ۵۲ هزار تومان است که معاونت امور دام با سازمان حمایت قرار است پس از بررسی نرخ را اصلاح کنند. رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به عدم رقابت صادرکنندگان با رقبا در بازارهای هدف صادرات متوقف شده چرا که ترکیه بشدت مشوق صادراتی را افزایش داده است. بررسی‌ها از سطح بازار نشان‌ می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ در خرده‌فروشی‌ها ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است، درحالی‌که نرخ مصوب هر شانه ۲ کیلویی برای مصرف‌کننده ۸۰ هزار تومان است. بنابر آمار اعلام‌شده از اتحادیه مرغداران در تیر امسال حدود ۴ میلیون قطعه حذف شد که این میزان ۳۰ درصد بالاتر از حد استاندارد است، اما به‌واسطه جایگزینی مرغ‌های جوان تأثیر چندانی بر تولید ندارد.


قیمت مرغ در میادین میوه و تره‌بار تهران کاهش یافت

 قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ارزان‌تر از سطح شهر بوده و هر کیلو مرغ بسته‌بندی شده ۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان در حال عرضه است. به گزارش سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، در راستای حمایت از خانوار و کسب رضایت شهروندان، همچنان قیمت بسیاری از محصولات در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با قیمت پایین‌تری نسبت به سطح شهر عرضه می‌شود و براساس نرخنامه جدید سازمان مدیریت میادین هر کیلوگرم مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) با قیمت ۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود. قیمت انواع گوشت مرغ، قطعه بندی، بسته‌بندی، فرآورده‌ها و انواع آلایش خوراکی تازه مرغ به شرح زیر اعلام شده است؛ بازوی کبابی ساده هر کیلوگرم ۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان، بال کبابی ساده (بدون نوک بال) هر کیلوگرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان، جگر مرغ بسته‌ ۴۰۰ گرمی ۹ هزار و ۹۰۰ تومان، جوجه کباب بی‌استخوان و بدون بازو ساده هر کیلوگرم ۹۶ هزار و ۴۰۰ تومان. ران مرغ بدون پوست بدون دنبالیچه، چربی، سرساق هر کیلوگرم ۶۸ هزار و ۸۵۰ تومان، ران و سینه بدون پوست، بدون دنبالیچه، شش، گردن، بال و بازو هر کیلوگرم ۷۴ هزار و ۲۰۰ تومان. ساق مرغ بدون پوست و سر ساق هر کیلوگرم ۸۱ هزار و ۹۰۰ تومان، سینه با استخوان بدون پوست، شش، گردن، بال (با بازو) هر کیلوگرم ۷۹ هزار و ۶۰۰ تومان، سینه با استخوان بدون پوست، شش، گردن، بال(بدون بازو) هر کیلوگرم ۸۱ هزار و ۳۰۰ تومان، سینه بدون استخوان(شنیسل بدون آرد با بازو) هر کیلوگرم ۹۴ هزار و ۷۰۰ تومان، سینه بدون استخوان(شنیسل بدون آرد بدون بازو) هر کیلوگرم ۹۶ هزار و ۴۰۰ تومان، فیله مرغ هر کیلوگرم ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ تومان، گردن مرغ بدون پوست هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان، مخلوط بال و بازو کبابی ساده هر کیلوگرم ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان و مغز ران بدون پوست و بدون استخوان کعب ران هر کیلوگرم ۷۴ هزار و ۲۰۰ تومان.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7971/9/621786/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها