روی خط بازار


قانون مولدسازی؛ مانعی بر سر راه اجرای جهش تولید مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز دستگاه‌ها به موجب قانون مولدسازی، زمین برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار نمی‌دهند و امیدواریم به دستور رئیس جمهور تا پایان شهریور ماه این امر اتفاق بیفتد.
«رستم قاسمی» گفت: وجود قانون مولدسازی سبب شده قانون جهش تولید مسکن با مشکلاتی در اجرا مواجه شود.
قاسمی توضیح‌داد: این قانون به وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها اجازه می‌دهد از محل فروش زمین‌های مازاد کسری اعتبارات خود را تأمین کنند، اما این مانع موجب شد تاکنون دستگاه‌ها زمین در اختیار ما قرار ندهند و امیدواریم به دستور رئیس جمهور تا پایان شهریور ماه این امر اتفاق بیفتد.
 
مرز خسروی برای تردد زائران اربعین آماده شد

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آماده شدن مرز خسروی برای تردد زائران اربعین خبر داد.
داریوش باقرجوان اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری در راستای تسهیل سفر زائرین به عتبات عالیات در ایام اربعین برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بنا به وظایف ذاتی این سازمان در کمیته حمل و نقل و سوخت انجام شده است.
باقرجوان یادآور شد: از روزهای گذشته نقایص و مشکلات مرز خسروی بررسی شده است که با توجه به شرایط و اعتبارات تخصیص داده شده این نواقص برطرف و نقاط قوت هم تقویت می‌شود تا در اربعین 1401 این مرز در کنار سایر مرزها پویا و فعال باشد.
مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پارکینگ‌ها برای افرادی که با وسایل نقلیه شخصی سفر می‌کنند، مشخص است و برای ناوگان حمل و نقل هم تدارک پارکینگ لازم دیده شده است.
باقرجوان اذعان کرد: بنا به ذات پایانه مرزی خسروی جابه جایی زوار اربعین در دو مقطع شامل یک مقطع بین مرز خسروی و شهرستان کرمانشاه و مقطع دیگر از کرمانشاه به اقصی نقاط کشور انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: شرکت‌های حمل و نقل مسافر هم موظف هستند، سرویس‌های فوق‌العاده‌ای را در روزهای اربعین از سراسر کشور به مقصد کرمانشاه و از کرمانشاه به مقصد خسروی و همچنین از مبدأ خسروی به داخل کشور و شهر کرمانشاه ارائه دهند.

اخذ  ۱۴ میلیون مترمربع سند به نام دولت
​​​​​​​
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از اخذ ۱۳ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۳۸۰ مترمربع سند به نام دولت در ۴ ماه اول سال‌جاری خبر داد.
خلیل محبت خواه گفت: با برنامه‌ریزی گسترده این اداره کل در معاونت املاک و حقوقی بیش از ۸ هزار فقره درخواست اسناد مالکیت به ۳۵ حوزه ثبتی استان تهران نیز ارسال شد که دردست پیگیری است.
وی ابراز امیدواری کرد که تکلیف این اسناد نیز با تعاملی که با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان صورت گرفته، تا پایان سال ۱۴۰۱ نهایی شود.
محبت خواه یکی از راه‌های مبارزه با زمین خواری را اخذ سند و تثبیت مالکیت دولت عنوان و تصریح کرد در مسیر حفظ بیت‌المال از همه تعاملات استانی و ملی بهره خواهیم برد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7971/10/621787/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها