با وجود تأکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

شبکه اینترنت ثابت و موبایل دوباره دچار اختلال شد


شبکه اینترنت و موبایل کشور روز گذشته (10 مردادماه) دچار قطعی و اختلال شدید شد. قطعی اینترنت و موبایل (اپراتور دوم) روز گذشته از ظهر شروع شد و ابتدا گفته شد که این مشکل به علت قطع یکی از نقاط شبکه فیبرنوری شرکت ارتباطات زیرساخت رخ داده و در نتیجه خدمات دیگر اپراتورهای کشور هم با اختلال مواجه شد اما بعد از ساعتی علت قطعی؛ آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه ۸ مخابرات تهران اعلام شد.
در روز گذشته شبکه اینترنت همراه و ثابت چندین شرکت با اختلال روبه‌رو و بعضاً قطع شد. شبکه تلفن همراه نیز برای بعضی از کاربران در برخی از مناطق تهران از دسترس خارج شده و امکان برقراری تماس وجود نداشت. گفتنی است نت بلاکس نیز قطعی اینترنت در خطوط اینترنت ثابت و ایرانسل و شرکت ارتباطات زیرساخت را تأیید کرده است و تمام داده‌های رادار ابرآروان هم نشان از اختلال شدید در شبکه دارد، همچنین سرورهای این شرکت از دسترس خارج شده‌اند. براساس داده‌های شبکه ریل تایم سطح دسترسی به شبکه به حدود ۷۹ درصد رسید که نشان می‌دهد ۲۱ درصد کاهش داشته است. در پیگیری درباره علت قطعی و اختلال در اینترنت، شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اعلام کرد که علت اختلال قطعی اینترنت در حال بررسی است. در این راستا اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این اختلال در برخی از خطوط ارتباطی به علت آتش سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه ۸ مخابرات تهران بوده و در نتیجه ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در مناطقی از شهر، مختل شده و کارشناسان مخابراتی مشغول فعالیت به منظور رفع سریع این اختلالات هستند. لازم به ذکر است روز سوم مردادماه هم بر اثر فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال برق، در شبکه اینترنتی برخی از مناطق تهران اختلال ایجاد شده بود که شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد با استفاده از مسیرهای جایگزین در خطوط انتقال نیرو این مشکل حل و در حال ارائه سرویس است که بعد از اقدام این شرکت، شبکه به حالت عادی برگشت. البته پیش از این عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مردم و کسب و کارهایی که به دلیل اختلال در اینترنت، دچار مشکل شده‌ بودند، عذرخواهی کرده بود.
در پی قطعی و اختلال پیش آمده در اوایل مردادماه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرامی‌اش نوشت که به دلیل قدیمی بودن و فرسودگی کابل‌های برق داخلی مرکز مخابرات، ارتباطات اینترنتی تعدادی از مشترکین اینترنت ثابت در شهر تهران دچار اختلال و در برخی نقاط قطع شد.
گفتنی است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود که به شرکت ارتباطات زیرساخت، حراست و بازرسی وزارتخانه مأموریت داده است تا از بروز حوادث مشابه در این مرکز و سایر مراکز اصلی ارتباطات کشور ممانعت کنند. حال مشخص نیست که چرا به این دستور وزیر جامه عمل پوشانده نشده است که در فاصله کمتر از یک هفته از قطعی اینترنت (در سوم مردادماه) و عذرخواهی وزیر، باز شاهد قطعی اینترنت نه تنها در تهران بلکه کل کشور هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7971/12/621793/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها