اخبـــــار


اعزام هفته‌ای ۷ هزار نفر در محرم به عتبات عالیات

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت شرط اعزام به عتبات عالیات در ایام اربعین را اعلام کرد.
حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی با اشاره به اینکه متقاضیانی که قصد سفر به عتبات در ایام اربعین را دارند باید حتماً در سامانه سماح Samah.haj.ir ثبت نام کنند به مهر گفت: در حال حاضر در هفته ۷ هزار نفر از مرزهای زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و با توجه به ایام محرم تعداد زائران بیشتر شده است.
وی درخصوص هزینه سفر عتبات از طریق مرزهای زمینی گفت: بسته‌های مختلفی برای سفر به عتبات در نظر گرفته شده که بر اساس خدماتی که به زائران ارائه می‌شود هزینه آن متفاوت است. در مجموع سفر زمینی از حداقل ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آغاز و به حداکثر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. معاون عتبات سازمان حج و زیارت در مورد سفرهای هوایی نیز گفت: با توجه به هزینه بالای سفر هوایی در حال حاضر اکثر سفرها به عتبات از طریق مرزهای زمینی انجام می‌شود و حداقل هزینه ۱۰ میلیون تومان و حداکثر ۱۲ میلیون تومان است.
وی درخصوص پیش ثبت نام‌های سفر به عتبات عالیات برای ایام اربعین گفت: پیش ثبت نام‌ها تا ۱۰ محرم انجام می‌شود و پس از آن ثبت نام قطعی اربعین شروع خواهد شد. تاکنون نیز حدود ۹۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند. وی گفت: شرط خروج از مرز ثبت نام در سامانه سماح و بیمه است که ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور اعلام کرده است. به همین دلیل زائران نمی‌توانند بدون ثبت نام از مرز خارج شوند.

شناسایی ۹۶۹۹ بیمار جدید کرونا در کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه روز منتهی به روز گذشته ۹هزار و ۶۹۹ مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متأسفانه در این بازه زمانی ۶۲ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند و ۱۶۷۲ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۷۲۵ نفر رسید.
۱۲۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون ۶۴ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۲۹۱ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۴۷۶ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۲۷ نفر نیز دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۷۹۴ دوز رسید. در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

استفاده از ماسک به ۲۴ درصد کاهش یافت

میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۹ تیرماه تا ۵ مردادماه بالغ بر ۲۴.۲۶ درصد بوده که بیشترین میزان رعایت در استان البرز با ۳۹.۵۵ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به استان خراسان شمالی با ۱۴.۳۷ درصد است.
به گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضدکرونا همچنان کاهشی و در حد ۳۴ درصد است، درحالی که افزایش بارز بستری و افزایش موارد فوت کرونا در بسیاری از استان‌های کشور گزارش شده است و نگرانی از افزایش جانباختگان این بیماری در کشور وجود دارد.
همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۲۲ تیرماه تا ۵ مردادماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۳.۲۸ درصد بوده است که استادیوم‌ها با ۹۳.۶۲ درصد بیشترین میزان رعایت و مراکز ورزشی با ۳۹.۷۲ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.
همچنین میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۲۲ تیرماه تا ۵ مردادماه ۱۴۰۱، ۳۱.۸۵ درصد بوده است که دانشگاه‌ها با ۷۶.۵۶ درصد بیشترین درصد رعایت و استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی با ۲۴.۸۴ درصد کمترین میزان رعایت پروتکل فاصله‌گذاری را داشته‌اند. همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۲۲ تیرماه تا ۵ مردادماه ۱۴۰۱، ۴۳.۹۵ درصد بوده است. فرودگاه‌ها با ۹۴.۰۳ درصد رعایت تهویه مناسب در بالاترین سطح رعایت و مراکز ورزشی با ۴۰.۳۴ درصد در قعر رعایت این پروتکل‌ها قرار دارند. در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۲۹ تیرماه تا ۵ مردادماه ۱۴۰۱، از تعداد 3 میلیون و 577 هزار و 807 مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر 177 هزار و 252 مورد بازرسی انجام شده است.
همچنین طی این مدت تعداد 32 هزار و 949 مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌ و ۷۲۴ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.


مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بهزیستی:
پرداخت تسهیلات مسکن به مددجویان سیلزده بهزیستی

مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان با بنیاد مسکن تفاهمنامه‌ای دارد که مددجویانی که منازل آنها در سیل اخیر صد در صد تخریب شده است، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیارشان قرار بگیرد.
محمدرضا کاظم‌زاده با بیان اینکه تخریب خانه باید به تأیید بنیاد مسکن برسد، به ایرنا گفت: همچنین به مددجویانی که بخشی از منزل آنها در جریان سیل تخریب شده است، هزینه تعمیرات تعلق می گیرد که بنیاد مسکن باید آن را نیز تأیید کند. وی اضافه کرد: مبلغ هزینه تعمیرات از ۱۰ میلیون تومان تا بیشتر متغیر است و گاهی منزلی با ایزوگامی ساده مشکلش برطرف می‌شود و گاهی به مبالغ بیشتر نیاز است.
مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور گفت:  یکشنبه نهم مردادماه نیز بخشنامه‌ای برای تعیین برآورد ریالی ضرر و زیان مددجویان در جریان سیل اخیر، به مراکز استانی صادر شده است تا در ۱۰ ردیف، از تخریب منزل تا زیان به وسایل زندگی، میزان زیان‌ها مشخص و گزارش‌های آن ارائه شود.
کاظم‌زاده به حضور گروه‌های ارائه خدمات حمایت‌های روانی و اجتماعی بهزیستی در بلایا و حوادث موسوم به گروه «محب» و گروه‌های اورژانس اجتماعی در صحنه حادثه سیل اشاره کرد و افزود: این گروه‌ها مداخلات تخصصی از مشاوره تا مددکاری و مداخلات بحران اجتماعی را انجام می دهند. وی ادامه داد: برآورد نهایی از میزان ضرر و زیان مددجویان بهزیستی در حادثه سیل اخیر معلوم نیست؛ چون هنوز بارندگی در برخی استان ها ادامه دارد و گروه‌های محب و اورژانس اجتماعی در حال شناسایی مددجویان خسارت‌دیده در سیل هستند. کاظم زاده در ادامه به بازدید خود از روستای مزداران در فیروزکوه اشاره کرد و گفت: ۲۰ نفر از مددجویان بهزیستی در این روستا از سیل آسیب دیده بودند و منازلشان صد در صد تخریب شده بود که اسکان موقت داده شدند. در هر استانی نیز در حد توان بین مددجویان سیلزده، مواد غذایی، کنسرو و  پتو توزیع شده است. به محض برآورد ریالی خسارات، ابلاغ اعتبار می‌کنیم تا اقلام مورد نیاز خریداری شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7971/22/621814/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها