«دو زیست» و «کوزوو» از 19 مرداد به چرخه اکران اضافه می‌شوند

بازگشایی سینماها بعد از عاشورا با نمایش دو فیلم تازه


فرهنگی/ اکران فیلم‌های روی پرده سینما در حالی ادامه دارد که از یک‌سو نمایش فیلم‌های کمدی همزمان با دهه اول ماه محرم در سینماهای سراسر کشور متوقف شده است و از سوی دیگر همزمان با روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورا ، فعالیت سینماها به‌طور کلی تعطیل خواهد شد. به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، سینماهای سراسر کشور به مدت ۴ روز از شنبه ۱۵ مرداد تا سه‌شنبه ۱۸ مرداد تعطیل خواهد بود. آن طور که ایرنا گزارش داده فعالیت سینماها از صبح چهارشنبه ۱۹ مردادماه، با اکران ۲ فیلم جدید «کوزوو» و «دوزیست» از سر گرفته خواهد شد. در «دوزیست» به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد، بازیگرانی چون هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، پژمان جمشیدی و ستاره پسیانی حضور دارند. با اکران این فیلم هادی حجازی فر با فیلم «پیتوک» و پژمان جمشیدی با «علف زار» هر کدام همزمان دو فیلم بر پرده سینما خواهند داشت. کارگردانی و نویسندگی دیگر فیلم تازه اکران یعنی «کوزوو» را میثم هاشمی‌طبا بر عهده داشته و کوروش تهامی، فرهاد آییش، روشنک گرامی، حمید ابراهیمی، بهاره کیان‌افشار، گوهر خیراندیش و بهناز جعفری از جمله بازیگران آن هستند.
عاشقانه و اجتماعی در تعقیب کمدی برای صدرنشینی
اکران چهار فیلم «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی، «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی، «نقره‌داغ» به کارگردانی محسن آقاخان و «چند می‌گیری گریه کنی ۲» به کارگردانی علی توکل‌نیا از روز شنبه ۸ مرداد متوقف شده و تا پایان روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه ادامه خواهد داشت. در ایام تعطیلی اکران فیلم‌های کمدی، فیلم‌های عاشقانه و اجتماعی صدرنشین فروش روزانه شده‌اند. «تی تی‌» آیدا پناهنده، «علف‌زار» کاظم دانشی، «زالاوا» ارسلان امیری، «بازیووو» امیرحسین قهرایی و «طلا خون» ابراهیم شیبانی صدرنشین فروش روزانه هستند. در فروش هفتگی اما همچنان فیلم «انفرادی» با بازی رضا عطاران رتبه اول گیشه را در دست دارد. این فیلم با وجود تعطیلی چند روز اخیر 2 میلیارد و 780 میلیون تومان فروش داشته و مجموع فروش خود را به 54 میلیارد و 656 میلیون تومان رسانده است و با این میزان فروش فعلاً در صدر فروش سالانه قرار گرفته است. پس از «انفرادی» سید مسعود اطیابی، «تی تی» که از حضور الناز شاکردوست، هوتن شکیبا و پارسا پیروزفر بهره برده است با فروش 2 میلیارد و 622 میلیون تومان دومین فیلم جدول فروش هفتگی است. این فیلم در مجموع با فروش 10 میلیارد و 914 میلیون تومانی، موفق شده است به رتبه پنجم گیشه سال 1401سینماها برسد. فیلم سینمایی«علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی رتبه سوم جدول فروش هفتگی، در این هفته یک میلیارد و 281 میلیون تومان فروش داشته و در مجموع با 15 میلیارد و 191 میلیون تومان رتبه سومین فیلم فروش سالانه گیشه بعد از دو فیلم کمدی «انفرادی» و «سگ بند» را از آن خود کرده است.
از قریبیان تا ایرج‌زاد در صف درخواست پروانه ساخت
برخلاف تثبیت برنامه‌ اکران، فعالیت شورای صدور پروانه ساخت ادامه دارد و آخرین خروجی این جلسه موافقت برای ساخت دو فیلم بلند داستانی و یک عنوان کوتاه داستانی بوده است. طبق اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی فیلمنامه‌های بلند داستانی «دویست» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی علی کلانتری و «خواستن» به تهیه‌کنندگی طاهره ساعی رضوی، کارگردانی سیدمحمود گل حسینی و نویسندگی تورج اجلی و فیلمنامه کوتاه داستانی «مادر سمبل زندگی است» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شایان سجادی موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند. 
همچنین ایسنا از تدارک علی ژکان، ابراهیم ایرج‌زاد و محمدسام قریبیان برای ساخت فیلم‌های تازه‌شان خبر داده است. ژکان برای ساخت فیلم سینمایی با نام «درخت نورد» متقاضی دریافت پروانه ساخت از سازمان سینمایی شده است و طبق این گزارش ابراهیم ایرج‌زاد بعد از فیلم پرحاشیه «عنکبوت» قصد ساخت فیلم «بدرود محبوبم» را دارد که درخواست پروانه ساخت آن را ثبت کرده است. همچنین محمدسام قریبیان هم که پیش‌تر در کنار بازیگری، تجربه ساخت فیلم «360 درجه» را به تهیه‌کنندگی پدرش فرامرز قریبیان در کارنامه داشته‌است این بار قصد دارد فیلم «سکه شانس» را به تهیه‌کنندگی محسن شایان‌فر جلوی دوربین ببرد. در روزهای گذشته بجز این سه فیلمساز، مهرداد خوشبخت هم برای ساخت فیلمی با نام «پالایشگاه» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی درخواست پروانه ساخت داده است. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7971/23/621818/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها