هنرمندان در فضای مجازی


چهره‌ها
شبنم مقدمی، بازیگر سینما و تلویزیون فیلم‌ کوتاهی از حضور خود در برنامه «مهمونی» به کارگردانی ایرج طهماسب را منتشر کرده و در توضیح آن نوشته: «این تصاویر سبز و پرلبخند، تکه‌ای از برنامه مهمونیه که من دوستش دارم. اینها‌ را دوست نادیده‌ام به سلیقه خودش سرهم کرده ، یک کلیپ بامزه درست کرده است. دوستش دارم چون پر از کودکی و خنده است.»

محمدرضا ترکی، شاعر و استاد دانشگاه هم تصویری را که در آن شعری در مدح امام حسین (ع) نقش بسته با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است که در آن آمده: «سر‌حلقه عاشقان حسین است حسین/ شاهنشه انس و جان حسین است حسین» در پایان این سروده هم آمده: «خوبان که خدایگان حسن و نازند/ جمعند تمام و جان حسین است حسین»

پژمان حدادی، نوازنده سازهای کوبه‌ای خبری درباره برگزاری یک کنسرت سه‌نوازی را منتشر کرده، این کنسرت قرار شده به میزبانی کانون ایرانیان سن‌دیگو برگزار شود. پژمان حدادی، کوروش تقوی و امیر نوجان نوازنده‌های این کنسرت هستند، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید سری به صفحه این هنرمند بزنید.

حامد کمیلی، بازیگر سینما و تلویزیون ویدئوی کوتاهی را با دنبال‌کنندگان صفحه خود به اشتراک گذاشته است. مضمون این ویدئو، تبلیغی برای کتاب و کتاب‌خوانی است. در آن گزیده‌ای از فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی قرار گرفته که شخصیت‌های حاضر در آن غرق مطالعه هستند. جالب این که همه گونه تیپ و سنی از افراد جامعه در میان آنها دیده می‌شود.

مرضیه برومند، بازیگر و هنرمند فیلمساز هم فیلمی از پشت صحنه کار عروسک‌گردانی را منتشر کرده است، در این پشت صحنه مردم می‌توانند تنها بخشی از دشواری‌های کار عروسک‌گردانی را مشاهده کنند. در کامنت‌هایی که مردم گذاشته‌اند اغلب از اینکه چقدر عروسک گردانی کار دشواری است ابراز شگفتی کرده‌اند.

 عبدالحکیم بهار، مروج کتابخوانی مطلبی با عنوان سفرنامه تابستانی 1401 منتشر کرده، در بخشی از این مطلب آمده است: «در ادامه سفر بیست روزه تابستانی، پس از گذشتن از شهرها و روستاهای شرق و شمال و مرکز و جنوب ایران، دهم مرداد ماه گذرمان به بوشهر افتاد و توفیق این را پیدا کردیم تا یکی از روستاهای دوستدار کتاب ایران و فعالیت‌هایش را از نزدیک ببینیم. با هماهنگی‌های انجام شده وارد «چهار روستایی» بندر گناوه شدیم. کتابخانه شلوغ بود و حضور مراجعه‌کنندگان از کودکان و نوجوانان بگیر تا بزرگسالان، زیبایی خاصی به آنجا داده بود.» وی در ادامه مختصری از گفت‌وشنودهای خود با حاضران در کتابخانه‌ای که به آن اشاره کرده را هم آورده، برخی گلایه‌ها و همچنین ابراز خرسندی‌ها بابت شرایط فرهنگی- آموزشی روستای مورد نظر. از طرف دیگر توصیفی از برخی شرایط کتابخانه را هم پیش روی دنبال‌کنندگان صفحه خود گذاشته است. برای مطالعه کامل این نوشته می‌توانید سری به صفحه این مروج کتابخوانی اهل سیستان و بلوچستان بزنید.

دیگه چه خبر...
صفحه انتشارات مجمع ناشران انقلاب اسلامی خبر از برگزاری مسابقه‌ای متناسب با این ایام منتشر کرده است، مسابقه‌ای با عنوان «مسابقه کتابخوانی کتاب قهرمان» که از دیروز برابر با دهم مردادماه آغاز شده است. این رویداد ادبی درباره یک کتاب است، کتاب «داستان بُریده بُریده». آن‌طور که در توضیحات این نوشته آمده، این مسابقه هشتمین پویشی به شمار می‌آید که در همراهی مشترک مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات کتابستان معرفت برگزار می‌شود. هشتمین دوره از این پویش با اهدای جوایزی همراه خواهد بود و کتابی که برای مسابقه اعلام شده هم نوشته «علیرضا نظری خرم»، در بردارنده داستانی پژوهشی از حادثه کربلا است. برای کسب اطلاعات بیشتر سری به صفحه مجمع ناشران انقلاب اسلامی بزنید.

در صفحه انتشارات شهرستان ادب هم مطالب مختلفی با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته شده که یکی از آنها درباره کتاب «پس از 20 سال»، داستانی تحسین شده  از سلمان کدیور نویسنده جوان شیرازی، درباره قیام عاشورا است. در بخشی از معرفی این کتاب که به قلم یکی از خوانندگان آن است آمده: «پس از بیست سال، جزو معدود رمان‌های تاریخی و دینی است. در سال‌های اخیر، خیلی‌ها تلاش کرده‌اند که تاریخ اسلام را در قالب داستان روایت کنند اما اغلب ناکام بوده‌اند و تاریخ را بازنویسی کرده‌اند.» در بخشی دیگری از این مطلب آمده: «پس از 20 سال اما مختصات یک رمان تاریخی دارد. سلمان کدیور، ماجراهای جامعه اسلامی را از زمان رحلت پیامبر (ص) تا عاشورا به تصویر کشیده و در این بین از چاشنی عشق هم استفاده کرده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7971/24/621837/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها