دیگه چه خبر؟


اقدام عجیب دستگاه قضایی سوئد  در قبال حمید نوری

 خبر اول اینکه، دستگاه قضایی سوئد پس از برگزاری ۹۲ جلسه دادگاه، 23 تیرماه گذشته رأی حبس ابد علیه «حمید نوری» تبعه بازداشت شده ایرانی را در یک روند غیر قضایی و غیرحقوقی صادر کرد. «حمید نوری» اما در فرصت تماس کنسولی که روز یکشنبه برای او فراهم شد، تأکید کرد هنوز و پس از گذشت  ۱۸ روز از صدور رأی دادگاه موفق نشده متن حکم حبس ابد علیه خود را مطالعه کند و این در حالی است که او کلاً ۲۱ روز فرصت داشته تا به رأی اولیه اعتراض نماید.  به گزارش مرکز رسانه‌ای قوه ‌قضائیه، بر اساس اظهارات نوری، متن رأی دادگاه را به زبان سوئدی در اختیار او گذاشته و تاکنون هم هیچ اقدامی در جهت ترجمه رأی انجام نداده‌اند.  

تناقض رفتاری امریکا درباره تحریم‌های ایران

 خبر دیگر اینکه،همزمان با ادعای امریکا مبنی بر اراده بازگشت به برجام، یک روزنامه امریکایی یکشنبه شب به وقت تهران نوشت، ایالات متحده در حال بررسی تحریم‌هایی علیه شبکه‌ای از شرکت‌های مظنون به کمک به صادرات نفت ایران و تشدید فشار بر تهران است.روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی شد که ایران با انتقال نفت از کشتی به کشتی در آب‌های منطقه و سپس جعل اسناد برای مخفی کردن منشأ محموله استفاده کرده و در این مسیر اشخاص و شرکت‌هایی در امارات متحده عربی کمک کرده‌اند. یک مقام ارشد دولت امریکا به این روزنامه گفته است: «پیش‌بینی من این است تا زمانی که ایرانی‌ها پیشنهادها را نپذیرند و به برجام بازنگردند، انتظار می‌رود که همچنان شاهد این نوع  اقدامات اجرایی {تحریم} به طور منظم در آینده باشیم.»مقامات دولت بایدن در حالی مدعی افزایش تحریم‌ها علیه ایران هستند که خود معترف به شکست سیاست‌های تحریمی ترامپ موسوم به «فشار حداکثری» شده‌اند. با وجود این،این رژیم همزمان با عدم پذیرش شرایط لازم برای بازگشت به توافق 2015، در پی پرونده‌سازی و اقدامات ایران‌هراسانه است.

تحریم‌های غرب، ایران را تقویت کرد

 دست آخر اینکه،    وبگاه تحلیلی «ریسپانسیبل استیتکرافت» در گزارشی تحلیلی با اشاره به ناکارآمد بودن تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران نوشت، واشنگتن تاحد زیادی برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی خود درباره روسیه و ایران به تحریم‌های اقتصادی روی آورد اما این تلاش‌های جداگانه به شیوه‌ای به یکدیگر مرتبط شده است که به جای تقویت امنیت امریکا و منطقه، خطر نتیجه عکس را 
به همراه دارد.  به گزارش فارس، این وبگاه تحلیلی ادامه داد: تحریم‌های ترامپ به هدف خود نرسید و ادامه داد، فشارهای دولت ترامپ به جای آنکه جمهوری اسلامی را به زانو درآورد، برعکس این کشور را بیشتر کرد و قدرت سیاسی داخلی مقام‌های جمهوری اسلامی ایران را تقویت کرد و حمایت افکار عمومی در داخل ایران از فعالیت‌های هسته‌ای ایران را افزایش داد. بر اساس این گزارش، نظرسنجی ۲۰۲۱ مرکز مطالعات بین‌الملل و امنیت دانشگاه مریلند امریکا نشان داد که سه چهارم از مردم ایران از افزایش فعالیت‌های هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند.
این پایگاه تحلیلی سپس نوشت، نتیجه تحریم‌های غرب و امریکا علیه ایران این شد که جمهوری اسلامی ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را افزایش داد و توانمندی غنی‌سازی خود را برای تولید سوخت بیشتر گسترش داد و همکاری دوجانبه و در بخش انرژی روسیه و ایران را توسعه داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7971/5/621847/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها