پاسخ مدیران سابق به بی‌آبی همدان

من کاره‌ای نیستم!


همدان/ رئیس دادگستری استان همدان از تشکیل پرونده و اعلام جرم علیه مقصران وضعیت بی‌آبی همدان خبر داده و اعلام کرده مدیرانی که در سال های گذشته مسئولیت داشتند با اتهام ترک فعل باید پاسخگوی وضع موجود باشند. 
با این حال پاسخ‌ مدیران سابق مرتبط با پروژه انتقال آب از سد تالوار به رسانه‌ها نشان می‌دهد که  مدیران سابق چندان خود را موظف به پاسخگویی نمی‌دانند.این ۱۵ سال و ۱۸ سال چه بر سر پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان آمد که به انتها نرسید؟ سهل‌انگاری برای خاتمه دادن به پروژه‌ای که پیامدهای بهداشتی و اجتماعی وامنیتی بسیاری را با خود به همراه دارد، چرا و چگونه شکل گرفت؟
فرهاد فرزانه که در آن سال‌ها رئیس شورای حفاظت از منابع آب استان همدان و  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بود، در این خصوص به خبرگزاری مهر گفت: تالوار تمام شده است و بنده کاره‌ای نیستم، بنده را معاف کنید.یکی دیگر از مسئولان سابق در حوزه‌های مربوطه در پاسخ به سؤالات مربوط به عملیات آبرسانی به همدان از تالوار نیز گفت: تالوار به من ربطی نداشته است، از زبان من مطلبی منتشر نکنید.محمودرضا عراقی که مدیرعامل اسبق آب منطقه‌ای استان همدان و  معاون عمرانی اسبق در استانداری همدان نیز بود، فرصت خواست تا بتواند به سؤالات در حوزه آبرسانی به همدان و تعلل‌های صورت گرفته در این عرصه، پاسخی دهد.
منصور ستوده که مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه‌ای همدان است با بیان اینکه ۹ ماه است که در همدان نیستم و از اداره جدا شده‌ام، گفت: در جریان نیستم که چه اقداماتی انجام شده است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون حضور ذهن ندارم که اطلاعاتی ارائه دهم، گفت: در یک فرصت دیگر، اواسط هفته به همدان می‌آیم، اطلاعات را جمع‌بندی و خدمتتان ارائه خواهم داد.پیگیری‌ها از سیدسعید شاهرخی، استاندار سابق همدان نیز تنها با شماره‌ای مشغول مواجه شد.
سد تالوار و آبرسانی به همدان شاید صرفاً به عنوان یک پروژه دیده شد، مانند بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام دیگر که روی دستان همدان؛ مانده است،مانند بیمارستان نیمه تمام چندین ساله اکباتان و پروژه تقاطع غیر همسطح شهید همدانی اما این پروژه، یک تلنگر را همواره با خود به کول می‌کشید و آن سد خشکیده اکباتان بود!
سال‌های گذشته این سد در هشدار و وضعیت قرمز بود، چرا همان سال‌ها فکری برای خاتمه دادن و عزمی برای اتمام پروژه آبرسانی به همدان از تالوار را نمی‌دیدیم؟ گفته می‌شود که قریب به ۴۵ درصد از آب‌های تصفیه شده در شهر همدان وارد فاضلاب می‌شود، اگر از پل نیازمند همدان رد شوید، صدای آب‌های خروشان را می‌شنوید، همدان در دامنه کوهستان الوند است، پس چه شد که شبکه‌های آب‌رسانی آن چنین بی‌راهه رفته‌اند؟

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7991/11/624598/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها