اخبار


دستگیری مأموران قلابی
 به اتهام سرقت 20 میلیارد تومان

گروه حوادث / 8 مأمور قلابی که از پیک‌های موتوری صرافی‌ها بیش از 20 میلیارد تومان ارز سرقت کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در این باره گفت: با وقوع یک فقره زورگیری و سرقت دلار از راکب پیک موتوری به ارزش ۵ میلیارد تومان در میدان فردوسی، بررسی موضوع و رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت و بنابرحساسیت موضوع، بلافاصله مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند.
وی در ادامه افزود: در تحقیقات میدانی مشخص شد که سارقان با جعل عنوان مأمور جلوی راکب پیک موتوری را گرفته و پس از ضرب و جرح شدید و استفاده از سلاح سرد، دلارهای وی را به سرقت برده‌اند. با شکایت مالباخته مأموران سرنخ‌هایی از سارقان به دست آوردند. در گام بعدی متوجه شدند که یک زاغ‌زن مسیر تردد پیک موتوری را به سارقان مسلح اطلاع داده ‌است که بلافاصله وی شناسایی و بازداشت شد.
سردار هداوند تصریح کرد: پس از دستگیری متهم تحقیقات برای دستگیری سایر متهمان پرونده ادامه داشت تا اینکه سرقت به عنف دیگری با همین شگرد از یک پیک موتوری به کارآگاهان اداره پنجم گزارش شد و مأموران با حضور در صحنه جرم و بررسی‌های تخصصی موفق شدند مخفیگاه دو سارق حرفه‌ای را که در سرقت حضور داشتند، شناسایی و او را دستگیر کنند.
دو سارق حرفه‌ای پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی به جرم خود با همدستی پنج سارق دیگر اعتراف کردند. پس از هماهنگی‌های قضایی در یک عملیات همزمان، پنج سارق دیگر این پرونده بازداشت شدند. متهمان در تحقیقات تکمیلی به جرم خود مبنی بر جعل عنوان پلیس، زورگیری، آدم‌ربایی، ضرب و جرح و هشت فقره سرقت از پیک‌های موتوری‌ صرافی‌های تهران به ارزش 20 میلیارد تومان اعتراف کردند.

سفر با تاکسی اینترنتی به حساب دیگری

گروه حوادث/ دختر نوجوان که با سوء استفاده از اطلاعات گوشی تلفن همراه پدر دوستش از تاکسی اینترنتی استفاده کرده و پولش را نپرداخته بود، از سوی پلیس شناسایی شد.
سرهنگ «فرشید زینلی» فرمانده انتظامی شهرستان «مرودشت» گفت: فردی با در دست داشتن برگه شکایت به پلیس فتا مراجعه کرد و عنوان داشت مبلغ 2 میلیون ریال بدهی برای وی از یکی از سامانه‌های تاکسی اینترنتی ثبت شده در حالی که اصلاً از تاکسی اینترنتی استفاده نکرده است، بنابراین بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. با تحقیقات اولیه و بررسی مستندات مشخص شد دختری 14 ساله که دوست فرزند شاکی است و قبلاً اطلاعات تاکسی اینترنتی موجود در گوشی تلفن همراه شاکی را از طریق گوشی دوستش در اختیار داشته با سوء استفاده از این اطلاعات وارد نرم‌افزار شده و درخواست سفر را ثبت و کرایه را نیز پرداخت نکرده است. سرهنگ «زینلی» ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی، دختر نوجوان شناسایی و به پلیس فتا احضارشد. وی در تحقیقات اولیه منکر این ماجرا شد ولی در مواجهه با مستندات و مدارک کارشناسان پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7991/12/624602/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها